Valentin Suciu, Jam Session Agency: Publicitate cu inspirație pentru branduri curajoase
Reading Time: 5 minuteAm vorbit cu Valentin Suciu, Co-Founder și CCO Jam Session Agency, despre campaniile pentru care agenția a ajuns să fie foarte cunoscută și apreciată pe piața de marcomm locală, despre ce îi face unici, echipă și promovările persoanelor cheie din ultima vreme.
Ultimii doi ani au adus multe schimbări nu doar pentru întreaga industrie, dar și pentru tine, ca partener al unei agenții de publicitate independente și director de creație. Cum ați hotărât să faceți pasul spre Jam Session Agency și de ce?
Sunt în advertising din anii 90 și unul din lucrurile pe care le-am înțeles de-a lungul timpului este că reinventarea este cheie nu numai pentru a ține pasul cu toate transformările industriei, ci pentru a anticipa cum pot să conduci conversația.
Împreună cu Irina Pencea am pornit Jam Session Agency ca urmare a acestei nevoi de reinventare într-o structură în care suntem perfect aliniați în jurul unui singur principiu: că brandurile ar trebui să construiască povesti care scot în față ce-i mai bun și mai uman din noi.
Și pentru asta trebuia să recream un loc în care să întâmpinăm cu brațele deschise minți cu adevărat creative care vor să crească împreună și să producă comunicare care inspiră și contribuie la benchmarkuri de business pentru branduri curajoase.
La finalul lui 2021 Andreea Ghenoiu a fost denumită Creative Partner, devenind primul membru din echipă care participă la un plan de recompensare pe termen lung (Stock Option Plan), gândit să implice angajații care și-au dovedit rolul-cheie timp îndelungat în business la cel mai înalt nivel. Au urmat Alexandra Vestineanu și Ioana Cadîr care au fost alese co-managing partners în aprilie. Spune-ne te rog mai mult despre aceste decizii de business, precum și despre Stock Option Plan-ul vostru.
Andreea a venit acum mai mulți ani la masă cu două lucruri care nu se pot cumpăra cu bani: pasiunea pentru comunicarea care inspiră și credința că alături de noi va reuși să facă cel mai bun work pe care poate să îl facă. Este un motor esențial din Jam, se focusează în egală măsură pe oameni și pe idei curajoase și merită din plin statutul de partener.
La fel și Alexandra și Ioana, care au dovedit de-a lungul timpului că pot să creeze în jurul lor echipe de oameni care să favorizeze înțelegerea și rezolvarea creativă a problemelor și oportunităților de marketing și comunicare ale clienților noștri.
Oamenii care își dovedesc valoarea și anduranța în timp, într-un domeniu care nu este ușor și are multă presiune emoțională și de business, trebuie să aibă ocazia să creeze context, nu doar proiecte. Și sunt foarte bucuros să le am alături pe Andreea, Ioana și Alexandra în acest proces de definire a unei culturi de companie creativă și exploratoare.
Vor mai urma astfel de anunțuri în acest an?
Nu pot să spun ceva concret acum, maturizarea de business și demonstrațiile de valoare se fac în timp, dar ceea ce pot să spun este că sunt mai mulți oameni care cresc împreună cu noi și a căror determinare și rezultate ne dau speranțe că nu vom rămâne singuri.
Ați obținut o serie de rezultate foarte importante în cadrul festivalurilor de publicitate locală, precum Agenția Anului la Internetics 2021 și top 3 agenții la Effie 2022 (prima agenție independentă din top). Ce înseamnă aceste recunoașteri ale industriei pentru voi?
Când vine vorba de a impresiona și a inspira, brieful nostru este cu Target: All. Recunoașterea cea mai mare ne-o luam din stradă, de la oamenii care vorbesc despre gesturile de comunicare la care am pus și noi umărul și care preferă brandurile pentru care facem aceste gesturi. Dar faptul că juriile de festivaluri locale ne plasează în top și munca noastră este remarcată cu premii la Effie, cu shortlist la Cannes sau la New York Festival este important pentru că avem nevoie mereu să ne fie reconfirmată o credință: daca idea este curajoasă, execuția este meșteșugită și colaborezi îndeaproape cu partenerii tai de business , poți seta standarde pentru întreaga industrie.
Cât de mult contează în poziționarea și activitatea Jam Session Agency premiile obținute?
Nu vânăm premii sau PR cu orice preț. Cel mai important lucru este ca munca și ideile noastre să ajungă la cât mai mulți oameni, să construiască branduri și să genereze acțiune. Dar foarte mult din ce facem este bazat pe experiențe personale, eforturi individuale de care nu știe nimeni sau se întâmplă în săli de brainstominguri și de meetinguri la care nu are nimeni acces.
Iar ca să atragem oameni creativi și branduri curajoase alături de noi trebuie să mai aprindem din când în când un reflector pe Jam Session. “It’s what you do in the dark that puts you into the light”, ca să citez un headline care îmi place mult. Facem o groază de lucruri faine “in the dark”. Deci o să ne mai vedeți în festivaluri.
Știu că relațiile voastre cu clienții sunt în special parteneriate pe termen lung. Cum vedeți voi relația agenție-client, ce tipologie de client vă doriți să atrageți și de ce?
Pe scurt, vrem să lucrăm cu clienți curajoși care construiesc branduri relevante cultural și împing idei progresiste. Sună simplu, dar iți ia mult timp și mai multe încercări strategice și creative, mai multe eșecuri mici și victorii mici împreună ca să ai un impact real. Și pentru asta avem nevoie de încredere reciprocă și de parteneriate pe termen lung.
Care ați spune că sunt proiectele de până acum care vă caracterizează cel mai bine și de ce?
Încercăm să nu fim blocați într-un stil de a face lucrurile, iar focusul nostru este mereu viitorul proiect. Dacă mă gândesc la trecutul recent, sunt proiecte de content pentru ING, eMAG, TAZZ sau Carrefour pe care simțim că și dacă am putea, nu le-am schimba. Listez aici doar câteva: Try for free ING, Soft POS, Unfollow Hate făcute pentru ING, Pe limba Cadourilor, Clasa care nu se lasă! – ambele făcute pentru eMAG, Când pofta dictează, TAZZ livrează, sau Poftim Știință pentru Carrefour.
Cu ce așteptări / dorințe ați intrat în 2022 și cum au evoluat acestea pe parcurs?
Așteptarea este mereu aceeași: ca anul ăsta să devenim și mai buni. Suntem într-o formulă nouă de management, și fiecărui membru al echipei i se datorează foarte mult din definirea culturii JAM SESSION AGENCY și din rezultatele de până acum pe clienții noștri. Pe lângă asta, suntem în plină definire de noi rutine care să ne facă și mai buni, la nivel individual și ca echipă. Andreea definește un proces de învățare continuă pentru creativi, Ioana și Alexandra gândesc modalități de îmbunătățire a relației cu clienții, a relațiilor dintre departamente și a procesului de feedback.
Împreună lucrăm la consolidarea business-ului și echipei, la adaptarea la lumea post-pandemie și la pregătirea pentru a doua parte a anului care se anunță dificilă pentru romani, la modalități de a genera mai multă relevanță culturală pentru clienții noștri, și de a provoca echipele noastre să aibă mai multă gândire laterală folosind media și tehnologiile care apar.
Și facem toate acestea găsind modalități de lucru care sa reflecte noul mod de munca hibrid. Și care păstrează echilibrul dintre momentele în care oamenii se încarcă pozitiv având timp să găsească noi surse de inspirație și momentele de intensitate maximă din proiecte.
Dar fără jargon de industrie răspunsul ar fi așa: să avem la sfârșitul anului clienți mândri că lucrează cu noi. Și colegi care de-abia așteaptă viitorul proiect.
Ce trebuie să știe oricine despre Jam Session Agency?
Că este o agenție independentă de comunicare formată din oameni curioși și pasionați care nu se opresc din a învăța cum să devină mai buni. Și care au credință că brandurile ar trebui să construiască povești relevante și inspirate, care scot în față ce-i mai bun și mai uman din noi.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz