Lifestyle

Vacanțele și călătoriile, pe primul loc în topul investițiilor în timp liber ale persoanelor LGBT+ din România

23 aug. 2022 3 min

Vacanțele și călătoriile, pe primul loc în topul investițiilor în timp liber ale persoanelor LGBT+ din România

Reading Time: 3 minute

Peste 80% dintre respondenții LGBT+ (lesbiene, gay, bisexuali, persoane trans) la un studiu realizat de Forever Summer, afirmă că vacanțele și călătoriile vor fi prima prioritate pentru aceștia anul viitor.

Pe următoarele locuri, la mare distanță, se află cheltuielile legate de divertisment, cultură, relaxare și dezvoltare personală.

De altfel, și în ultimul an, vacanțele și călătoriile au reprezentat prima prioritate pentru mai mult de 50% dintre cei chestionați, arată concluziile unui studiu realizat în luna iunie de către Forever Summer, agenție de comunicare și marketing.

Cei mai mulți dintre cei care au răspuns la studiu, aproape 80%, consideră că au nevoi care nu sunt întâmpinate de oferta actuala de pe piața românească, în special din zona serviciilor de petrecere a timpului liber și viață socială, precum baruri, cluburi, spații de socializare, dar și din zona ofertelor de vacanțe și călătorii.

„Cei mai mulți consumatori LGBT+ au nevoi care nu sunt adresate în momentul de față de operatorii privați din România, aceștia ratând o oportunitate bună de a-și dezvolta afacerile în continuare prin includerea în planurilor lor și a acestei categorii de consumatori. În general consumatorii LGBT+ au venituri mari, o disponibilitate mare de cheltuială pentru servicii din zona de vacanțe, călătorii, timp liber și divertisment. În același timp au și o disponibilitate care nu ține cont, de exemplu, de calendarul școlar, majoritatea dintre aceștia neavând copii. Astfel frecvența de consum a serviciilor este mai mare decât în cazul majorității”

Dorian Ilie, Managing Director al agentiei de comunicare și marketing Forever Summer

Statisticile internaționale arată că între 5% și 10% din populația adultă a unei țări se identifică ca fiind parte din comunitatea LGBT+, ceea ce înseamnă că în România trăiesc între 750.000 și 1,5 milioane de persoane LGBT+.

9 din 10 respondenți ar achiziționa servicii de la afaceri care s-ar declara LGBT+ friendly

Aproape toți respondenții declară că ar cumpăra servicii de la acele afaceri care ar afișa în mod deschis și public că sunt LGBT+ friendly.

Cei mai mulți declară că sunt interesați și foarte interesați de servicii de turism care să țină cont nevoile persoanelor LGBT+. Aproape 8 din 10 declară că ar merge cel puțin o dată sau chiar de două ori pe an într-o călătorie și 31% ar putea cheltui peste 3500 lei pentru o singură vacanță. Cei mai mulți dintre respondenți sunt interesați de turism exotic, dar și de turism urban și cultural.

Potrivit celor declarate, printre cele mai dorite destinații în rândul persoanelor LGBT+ din România se numără cele exotice, precum Caraibe, Mexic, Brazilia, Thailanda, Indonezia, Filipine, Malaezia, destinații urbane precum New York, Tokyo, Londra, Barcelona, Paris, Roma, dar și sejururi în zona Mării Mediterane, în țări ca Spania, Italia, Grecia, Cipru sau Israel. Deși o destinație populară în rândul românilor în general, Turcia nu se află pe lista țărilor de interes pentru comunitatea LGBT+ din cauza profilului conservator al societății, dominat de religia islamică. În schimb, Israel, o țară relativ mică, însă prietenoasă cu cei din comunitatea LGBT+, este în topurile preferințelor acestora.

Statisticile internaționale arată că între 5% și 10% din populația adultă a unei țări se identifică ca fiind parte din comunitatea LGBT+, ceea ce înseamnă că în România trăiesc între 750.000 și 1,5 milioane de persoane LGBT+.

Profilul respondenților din cadrul studiului

  • 76,4% au vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani
  • 95,6% locuiesc în zona urbană, dintre care 69,1% în București, restul în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca
  • 85,3% au studii superioare, studii de licență și master
  • 55,9% sunt angajați în sistem privat, iar restul în sistem public, antreprenori și liberi profesioniști
  • 33,8% au venituri lunare peste 10.000 lei, 22,1% – venituri între 6.000 și 10.000 lei și 27,9% venituri între 3.000 și 6.000 lei lunar
  • 48,5% nu sunt într-o relație
  • 75% reușesc să facă economii. Dintre aceștia 16,2% reușesc să economisească 20% din veniturile lunare, în timp ce majoritatea 45,5% economisesc în mod constant între 5% și 10% din veniturile lunare.

Cercetarea a avut loc în iunie 2022, pe un eșantion de persoane reprezentative din comunitatea LGBT+, peste 18 ani, din zona urbană a României.

Forever Summer este o agenție de comunicare și marketing fondată în 2022 de Dorian Ilie, specialist cu experiență de peste 15 ani în domeniul comunicării pe piața românească și Europa de Est. Agenția oferă servicii integrate de comunicare și marketing, de la cercetare și analize de piață, până la strategie, creație, relații publice, digital și branding.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: