Stiri

Vacanțele în România s-au scumpit cu peste 10%

Reading Time: 3 minute

Vara aceasta, prețul mediu pentru o noapte de cazare pentru două persoane a fost de 278 de lei, cu 12% mai mult față de anul trecut, cele mai mari creșteri fiind înregistrate la munte, unde prețurile cu urcat cu 17 procente, potrivit Travelminit.ro

Prețul mediu pentru o noapte de cazare pentru două persoane a fost de 278 de lei, cu 12% mai mult față de anul trecut, când prețul mediu a fost de 248 de lei. În funcție de zonă, tarifele pe timp de vară arată astfel: pe litoral, prețurile au crescut cu 7% față de 2022, în marile orașe, prețurile au crescut cu 18% față de 2022, în stațiunile balneo, creșterea a fost de 12%, iar la munte a fost înregistrată o creștere de 17%.

La nivel general, din datele colectate până acum, prețurile în 2023 au avut următoarele creșteri: pe litoral, prețuri cu 9% mai mari față de 2022, în marile orașe, prețuri cu 15% mai mari față de 2022, în stațiunile balneo, prețuri cu 13% mai mari față de 2022, iar la munte, prețuri cu 15% mai mari față de 2022.

Destinațiile de top ale verii au rămas stațiunile de pe litoral, urmate de cele de la munte, stațiunile balneare, dar și orașele preferate adesea pentru city-break în România.

Interesante sunt și evenimentele care au influențat concediile din această vară ale românilor, în special vacanțele la mare ale acestora. Sezonul estival a debutat cu o grevă în învățământ, care i-a determinat pe cei care au copii la școală să aștepte clarificarea situației înainte de a face planuri de călătorie. Rezervările pe litoral au fost influențate și de știrile despre holera de la Marea Neagră, dar și despre temperatura apei, care a fost mai rece decât în alți ani în luna iulie.

Potrivit Travelminit.ro, rezervările pe timp de vară s-au împărțit astfel: litoralul Mării Negre (37% din numărul total al rezervărilor), marile orașe (21% din numărul total al rezervărilor), stațiunile balneare (20% din numărul total al rezervărilor) și destinațiile montane (8% din numărul total al rezervărilor).

Hoteluri versus pensiuni: ce au ales turiștii vara aceasta?

În ceea ce privește alegerile turiștilor pentru unitățile de cazare pe timp de vară, se pare că procentele s-au împărțit aproape egal între pensiuni (cu 34.81% dintre rezervări) și hoteluri (32.79 dintre rezervări), două opțiuni care oferă cel mai mare confort. Restul procentelor a fost distribuit între unitățile mai mici, cum ar fi vile, cabane, case de vacanță, care acoperă 21.58% dintre rezervări, și apartamente, care au 9.29% dintre rezervări.

În ceea ce privește oferta hotelierilor, se pare că aceștia au încercat să pluseze cu opțiuni suplimentare în pachetele de cazare: 24.08% dintre pachetele de cazare au avut și mese incluse, 19.26% dintre pachete au oferit mese și ședințe wellness, 5.80% au avut doar componenta de wellness inclusă, pe când 50.86% dintre ofertele de cazare au fost fără mese și fără facilități wellness. Turiștii preferă, bineînțeles, ofertele care includ mai multe servicii, însă avantajul pachetelor simple de cazare este tariful lor redus.

„A fost o vară plină, în care turiștii noștri au mers în tradiționala vacanță la mare, însă de la un an la altul observăm o creștere tot mai mare a rezervărilor pentru munte și destinații balneare. Iar noi ne bucurăm să le putem oferi turiștilor noștri o diversitate de unități de cazare peste tot în România, dar și posibilitatea de a plăti cu voucherele de vacanță. Și chiar dacă vara s-a încheiat, dorul de călătorit este tot acolo, așa că ne pregătim pentru o toamnă în care ne așteptăm să fie la mare căutare city-break-urile în România, dar și destinațiile de familie, mai ales că se apropie vacanța copiilor”

Imecs – Ambrus Tímea, director de dezvoltare, Travelminit.ro

Foto: © Sebastiangh | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

9 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

10 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

11 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

14 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

15 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

17 ore ago