Interviuri Lifestyle

Vacanțele în croazieră ridică ancora în România

2 aug. 2024 3 min

Vacanțele în croazieră ridică ancora în România

Reading Time: 3 minute

De ce fac tot mai des valuri vacanțele la bordul vaselor de croazieră și numărul românilor care descoperă energia de pe aceste orașe plutitoare este în creștere ne-a explicat Nicolae Demetriade, președintele World Travel, Agent General de Vânzări în România și Republica Moldova pentru compania de croazieră Royal Caribbean International.  

Vacanțele pe vase de croazieră sunt din ce în ce mai populare și în rândul românilor. De ce credeți că se întâmplă acest lucru?  

Suntem primii care au introdus conceptul de vacanță pe un vas de croazieră, încă din 1998, dar din 2007 am intensificat promovarea acestui produs unic și am continuat până în prezent. Croazierele au devenit populare în România urmare a promovării continue, a faptului că turiștii au descoperit din ce în ce mai mult cât de ofertantă și complexă este o croazieră: destinații renumite, atracții de la bord și servicii foarte bune. Turiștii au venit foarte mulțumiți că au avut o vacanță deosebită și au propagat mai departe, din gură în gură, valoarea acestui produs. 

Cum a evoluat cererea pentru vacanțe în croazieră în ultimii ani în România? 

O creștere importantă am înregistrat după pandemie, când tour-operatorii din România au început să ofere din ce în ce mai mult, pe lângă clasicele pachete turistice în Grecia, Turcia, Spania, și vacanțe în croazieră. Pe de altă parte s-a înțeles mai bine plus valoarea unei croaziere care, pe lângă cazare și mese nelimitate, oferă mai multe experiențe legate de destinații noi, spectacole și toată atmosfera vibrantă de la bordul vaselor. 

Care este profilul consumatorului de croazieră din România?  

Un vas de croazieră oferă confort, atracții, distracție și preparate culinare pentru toate vârstele. Clienții sunt familii de tineri cu copii pentru că la bord au toate facilitățile: cluburi și restaurante dedicate copiilor, parc acvatic, atracții pe diferite vârste într-un cadru foarte sigur, cu o atentă supraveghere din partea personalului instruit special. Clienții sunt cupluri care doresc să vadă mai multe destinații într-o singură vacanță, din confortul cabinei, fără să despacheteze/împacheteze de mai multe ori. Pot fi persoane foarte active care descoperă destinațiile dorite prin excursiile organizate de către companie sau persoane care doresc să se relaxeze, să-și petreacă timpul de voie. 

Care sunt cele mai populare destinații în rândul turiștilor români care optează pentru o vacanță pe un vas de croazieră?  

Caraibele rămân în preferințele turiștilor, dar limitate din cauza procesului de obținere a vizei. Asia este atractivă prin itinerarele pe care le oferă. Europa rămâne interesantă prin proximitate. Dar noi am observat că la baza alegerii unei croaziere este vasul. Turiștii sunt curioși să vadă fantasticele vase, cu toate atracțiile promovate, cu facilitățile și diversitatea serviciilor. Cel puțin la început, pentru aceștia, destinațiile sunt un bonus. 

În România, există mitul că astfel de vacanțe sunt foarte scumpe. Ne puteți spune cât costă, în medie, astfel de vacanțe și ce facilități îi așteaptă pe turiști pe vasul de croazieră?  

Această percepție, din ce în ce mai diminuată în ziua de astăzi, decurge din necunoașterea exactă a produsului. Oricât de mult prezentăm, promovăm, explicăm, până când o persoană nu pășește la bordul vasului nu va înțelege valoarea. Pentru un tarif similar sau chiar mai mic decât o vacanță de o săptămână la un hotel de 4-5 stele, oaspetele obține incomparabil mai mult: alt scenariu în fiecare zi (altă destinație), preparate culinare pentru toate gusturile în multiple locații, spectacole unice – de patinaj artistic, producții stil Broadway sau Cirque du Soleil -, muzica live, night club, piscine, centru fitness și multe altele. Toate incluse în tarif! Gradul de satisfacție a celor care au petrecut o vacanță pe vasele Royal Caribbean este de 99% și nu e de mirare având în vedere complexitatea produsului precum și minunatele și inovatoarele vase pe care compania le construiește în fiecare an.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ediția internațională #BizGrecia este un proiect Biz în parteneriat cu Royal CaribbeanAlpha BankOlympusSarantisPPCtbi bankApivitaStirixis GroupAktorV+O Communication și Aqua Carpatica.

Array

Articole pe aceeași temă: