Pe cât este mâncarea românească de gustoasă, pe atât este și limbajul nostru de savuros. Expresiile populare cu referire la hrană sunt atât de plastice încât ne lasă gura apă sau ne fac să zâmbim. Într-o lume în care referințele culturale vin de pe toate meridianele, sintagmele care ne colorează vorbirea riscă să se piardă, tradițiile românești de asemenea, dacă nu facem un efort pentru a le readuce în discuție.
La fel și produsele alimentare românești, autentice, făcute după rețete de odinioară, care pot fi ignorate pe rafturile hipermarketurilor.
Astfel, pentru a ajuta la conservarea acestora, Kaufland lansează primul dicționar vizual pentru toate gusturile și generațiile, care reunește produsele culinare autohtone cu expresiile românești asociate cu mâncarea.
Expresii precum: „câini cu covrigi în coadă”, „frate, frate, da’ brânza-i pe bani”, „a fi zgârie brânză, ” „a mânca răbdări prăjite”, „a face cu ou și cu oțet” sau „a freca la icre” au fost puse în scenă și exemplificate cu ajutorul produselor Vreau din România.
v8 și Kaufland au analizat produsele Vreau din România și au făcut pairing între produse și expresii, pe care ulterior le-au și ilustrat alături de o serie de artiști români.
„În epoca Social Media, vizualul primează. Pornind de la această premisă, am creat scena pe care expresiile românești pot străluci și am redat în mod creativ un conținut care poate primi like-uri, comentarii și share-uri. Rețeta pentru acest demers s-a bazat pe multă documentare, dar și pe munca de echipă – regizori, scenariști și ilustratori. Credem în importanța patrimoniului cultural și vom continua să susținem conservarea acestuia, pentru generațiile viitoare”, a declarat Alina Golopența, Director Marketing, Kaufland România și Republica Moldova.
Dicționarul vizual este format din două componente: show-ul online Pe Limba Românilor și ilustrațiile expresiilor făcute de artiști români, culese de One Night Gallery și lansate într-o secțiune dedicată pe dexonline.ro.
„Ce poate fi mai distractiv decât să-ți imaginezi originea expresiilor românești cu și despre mâncare pe care să le ilustrezi ad literam cu produse din gama proprie Kaufland Vreau Din România? Vremurile evoluează mai rapid ca niciodată, iar principala sursă de informare pentru cei din generația tânără rămâne contentul vizual, în orice format.
Am adus pe Social Media o serie de expresii românești și ne-am propus să le transformăm în «influenceri». Pe Limba Românilor este un omagiu al generației mele, cei crescuți cu mese pline de mâncăruri gătite în casă, din produse locale, față de gustul delicios al acelor timpuri”, a declarat Adina Stănescu, Creative Director v8.
Pe lângă cele cinci episoade difuzate în mediul online, proiectul creat de v8 include și un dicționar vizual și virtual al expresiilor românești cu mâncare, realizat în colaborare cu mai mulți ilustratori români. Acesta este primul dicționar de acest fel și cuprinde 30 de expresii românești, care leagă graiul de stomac: https://dexonline.ro/expresia-zilei/17.
Kaufland a relansat marca proprie Vreau din România, un manifesto al tradiției și al culturii noastre. Este România pe care o știm din viață, din poveștile bunicilor, din plaiurile cu dor, din curajul eroilor, din ochii oamenilor din jurul nostru.
Vreau din România te îndeamnă să te conectezi din nou la origini, prin gust și tradiție. În noile straie, lucrate de mâini românești, de artiști, de meșteșugari, de făuritori de gust, sunt toate culorile universului și ele prind formă în floarea vieții.
Adina Stănescu – Creative Director
Andreea Siran – Senior Copywriter
Laura Fluture – Senior Art Director
Paul Traian – Copywriter
Adriana Paulică – Art Director
Rareș Boghiu – Art Director
Alexandra Coancă – Account Manager
Corina Angearu – Client Service Director
Ionuț Andrei – GM & Strategy Director
Andrei Dragu – Chief Operations Officer
Alina‑Roxana Golopența – Marketing Director
Silviu Buidan – Head of Digital Marketing
Maria Ionescu – Senior Marketing Specialist
Valeria Romanciuc – Social Media Marketing Specialist
Iustin-Răzvan Moței – Social & Online Marketing Specialist
Cosmin Ezaru – Creative Marketing Director
Saga Film
Nicolae Constantin Tănasă
Zexe Braserie, afacerea lansată de Ana Consulea, Chef cofetar multipremiat, devine Zelateria, după un amplu proces de rebranding inițiat în…
Am vorbit cu Vlad Petre, Managing Director al Saatchi Creative Hub Bucharest, despre un an 2024 care a adus creștere…
PPC a avut o performanță solidă și în trimestrul al treilea, continuând tendința pozitivă din cele două trimestre anterioare. În…
Euforia Retreat & Spa a înregistrat în lunile de vară un grad de ocupare în medie de 80%, față de…
După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…
Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…