MarComm

v8 a creat pentru Kaufland primul dicționar vizual al expresiilor românești despre mâncare

Reading Time: 3 minute

Pe cât este mâncarea românească de gustoasă, pe atât este și limbajul nostru de savuros. Expresiile populare cu referire la hrană sunt atât de plastice încât ne lasă gura apă sau ne fac să zâmbim. Într-o lume în care referințele culturale vin de pe toate meridianele, sintagmele care ne colorează vorbirea riscă să se piardă, tradițiile românești de asemenea, dacă nu facem un efort pentru a le readuce în discuție.

La fel și produsele alimentare românești, autentice, făcute după rețete de odinioară, care pot fi ignorate pe rafturile hipermarketurilor.

Astfel, pentru a ajuta la conservarea acestora, Kaufland lansează primul dicționar vizual pentru toate gusturile și generațiile, care reunește produsele culinare autohtone cu expresiile românești asociate cu mâncarea.

Expresii precum: „câini cu covrigi în coadă”, „frate, frate, da’ brânza-i pe bani”, „a fi zgârie brânză, ” „a mânca răbdări prăjite”, „a face cu ou și cu oțet” sau „a freca la icre” au fost puse în scenă și exemplificate cu ajutorul produselor Vreau din România.

v8 și Kaufland au analizat produsele Vreau din România și au făcut pairing între produse și expresii, pe care ulterior le-au și ilustrat alături de o serie de artiști români. 

„În epoca Social Media, vizualul primează. Pornind de la această premisă, am creat scena pe care expresiile românești pot străluci și am redat în mod creativ un conținut care poate primi like-uri, comentarii și share-uri. Rețeta pentru acest demers s-a bazat pe multă documentare, dar și pe munca de echipă – regizori, scenariști și ilustratori. Credem în importanța patrimoniului cultural și vom continua să susținem conservarea acestuia, pentru generațiile viitoare”, a declarat Alina Golopența, Director Marketing, Kaufland România și Republica Moldova.

Dicționarul vizual este format din două componente: show-ul online Pe Limba Românilor și ilustrațiile expresiilor făcute de artiști români, culese de One Night Gallery și lansate într-o secțiune dedicată pe dexonline.ro.

„Ce poate fi mai distractiv decât să-ți imaginezi originea expresiilor românești cu și despre mâncare pe care să le ilustrezi ad literam cu produse din gama proprie Kaufland Vreau Din România? Vremurile evoluează mai rapid ca niciodată, iar principala sursă de informare pentru cei din generația tânără rămâne contentul vizual, în orice format.

Am adus pe Social Media o serie de expresii românești și ne-am propus să le transformăm în «influenceri». Pe Limba Românilor este un omagiu al generației mele, cei crescuți cu mese pline de mâncăruri gătite în casă, din produse locale, față de gustul delicios al acelor timpuri”,  a declarat Adina Stănescu, Creative Director v8.

Ilustrație de Wanda Hutira

Pe lângă cele cinci episoade difuzate în mediul online, proiectul creat de v8 include și un dicționar vizual și virtual al expresiilor românești cu mâncare, realizat în colaborare cu mai mulți ilustratori români. Acesta este primul dicționar de acest fel și cuprinde 30 de expresii românești, care leagă graiul de stomac: https://dexonline.ro/expresia-zilei/17.

Kaufland – Vreau din România

Kaufland a relansat marca proprie Vreau din România, un manifesto al tradiției și al culturii noastre. Este România pe care o știm din viață, din poveștile bunicilor, din plaiurile cu dor, din curajul eroilor, din ochii oamenilor din jurul nostru.

Vreau din România te îndeamnă să te conectezi din nou la origini, prin gust și tradiție. În noile straie, lucrate de mâini românești, de artiști, de meșteșugari, de făuritori de gust, sunt toate culorile universului și ele prind formă în floarea vieții. 

Ilustrație de Irina Perju

Echipa v8

Adina Stănescu – Creative Director

Andreea Siran – Senior Copywriter

Laura Fluture – Senior Art Director

Paul Traian – Copywriter

Adriana Paulică – Art Director

Rareș Boghiu – Art Director

Alexandra Coancă – Account Manager

Corina Angearu – Client Service Director

Ionuț Andrei – GM & Strategy Director

Andrei Dragu – Chief Operations Officer

Echipa Kaufland

Alina‑Roxana Golopența – Marketing Director

Silviu Buidan – Head of Digital Marketing

Maria Ionescu – Senior Marketing Specialist

Valeria Romanciuc – Social Media Marketing Specialist

Iustin-Răzvan Moței – Social & Online Marketing Specialist

Cosmin Ezaru – Creative Marketing Director

Producție

Saga Film

Regizor

Nicolae Constantin Tănasă

Romanita Oprea

Recent Posts

Zexe Braserie, afacerea lansată de Chef Ana Consulea, devine Zelateria

Zexe Braserie, afacerea lansată de Ana Consulea, Chef cofetar multipremiat, devine Zelateria, după un amplu proces de rebranding inițiat în…

7 minute ago

Vlad Petre, Saatchi Creative Hub Bucharest: Mindset de creștere permanentă

Am vorbit cu Vlad Petre, Managing Director al Saatchi Creative Hub Bucharest, despre un an 2024 care a adus creștere…

10 minute ago

PPC anunță EBITDA de 1,35 mld. euro în primele 9 luni din 2024

PPC a avut o performanță solidă și în trimestrul al treilea, continuând tendința pozitivă din cele două trimestre anterioare. În…

10 ore ago

Euforia Retreat & Spa, încasări de peste două milioane de lei în sezonul estival

Euforia Retreat & Spa a înregistrat în lunile de vară un grad de ocupare în medie de 80%, față de…

11 ore ago

Se deschide Ecletico Villa, un nou boutique hotel. Investiție de 2,5 milioane de euro

După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…

14 ore ago

Edenred și HORA lansează “Țara lui Mai Bine”

Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…

16 ore ago