V for Vintage, la vârsta majoratului
Reading Time: 4 minutePe 8 și 9 aprilie la Grand Hotel du Boulevard din București, va avea loc V for Vintage, cel mai mare târg de design contemporan și cultură vintage din România, ajuns la ediția cu numărul 18. Am stat de vorbă cu Laura Călin, creatoarea V for Vintage, despre ce înseamnă acest eveniment și planurile pe care le are pentru ediția din aprilie. Una dintre veștile pe care ni le-a împărtășit este că anul acesta pregătește lansarea Design Feed – o platformă de prezentare, promovare şi educare, în cadrul căreia să fie prezentate colecţii ale tinerilor designeri români.
Ce înseamnă organizarea unui eveniment precum V for Vintage?
Organizarea V for Vintage înseamnă să rămâi conectat 24/24 (îmi permit să exagerez de dragul ideii), iar acest lucru implică multă muncă de teren și mult management. Organizăm shooting-ul de ediție, intersectăm zeci de designeri, negociem fee-uri, gestionăm relația cu furnizorii, facem time sheet-uri, mergem în magazine de bricolaj, facem brainstorming-uri, vizităm agenții, avem ședințe și interviuri, facem probe de sunet, amenajăm spațiul care ne găzduiește, încheiem contracte, facem strategii de promovare, parteneriate și asocieri, iar exemplele pot continua.
Ca echipă, suntem trei persoane, dar dacă adăugăm colaboratorii de la fiecare ediție, participanții, partenerii ne strângem de o mică armată. Nu avem roluri clar definite, ne facem planul în funcţie de priorităţi şi toată echipa participă la toate stadiile proiectului, de la crearea conceptului unei ediţii până la mesajele comunicate, parteneriate, amenajare şi decor.
Ca să pregătim o ediţie de târg ne ia undeva la șase luni, cum terminăm o ediţie începem să ne gândim la următoarea. De obicei partea creativă este cea care ne ocupă cel mai mult timp, iar apoi lucrurile se leagă în sesiuni de brainstorming şi ajungem să avem mult mai multe idei decât putem implementa.
Ați ajuns la a 18-a ediție. Cum a evoluat evenimentul de-a lungul timpului pe parcursul celor 9 ani?
V for Vintage a fost, în 2008, primul târg de design românesc şi cultură vintage din România. Acum suntem în cel de-al nouălea an și pot să spun că lucrurile sunt exact acolo unde ne-am dorit. Evenimentul a crescut firesc, și cantitativ – cu fiecare ediție au fost tot mai mulți expozanți și, sigur, vizitatori – dar și calitativ: ne-am bazat întotdeauna pe o selecție foarte riguroasă a celor care participă, pe concepte stabile și mereu noi de amenajare și comunicare, ceea ce ne-a menținut mereu în atenția publicului … și în grațiile lui.
Ce pregătiți pentru ediția din 8-9 aprilie?
Pe 8-9 aprilie organizăm ediţia a 18-a a târgului, aşa că pregătim o ediţie în care să ne serbăm majoratul în comunitatea V for Vintage. Celebrăm libertatea de a alege ce e mai bun şi asumarea deciziilor luate.
Ca strategie a ediţiei ne-am concentrat să investim în experienţa de târg, de aceea avem câteva modificări logistice care, sperăm noi, ca o să bucure publicul. Ele vin ca răspuns la feedback-ul pe care comunitatea V for Vintage ni-l oferă la fiecare ediţie.
Totul e făcut să maximizeze experiența vizitatorului, să îl ducă într-un loc în care designul vestimentar, bijuteria de autor, accesoriile, vintage-ul autentic şi designul de obiect sunt într-un mix complet care să ducă mai mult în zona artistică dar cu o latură pragmatică.
Care este povestea din spatele temei acestei ediții? Cum ați ales-o?
Ediţia cu numărul #18 celebrează libertatea de a alege şi asumarea deciziilor luate. Este vârsta maturităţii şi vrem să o serbăm printr-un eveniment de două zile în care ne dăm libertatea nouă şi publicului nostru să se bucure de alegeri:
Alege design vestimentar şi accesorii made in RO
Alege bijuterie de autor
Alege vintage autentic
Alege o cafea bună
Alege o experienţă de două zile la V for Vintage #18
Cât de numeroasă a devenit comunitatea de designeri V for Vintage? Dar comunitatea de oameni interesați de acest proiect?
Cea mai mare diferenţă între primele ediţii şi cum arată acum evenimentul este mărimea în cifre; am ajuns de la 40-50 de designeri la peste 100 de designeri, de la 1000 de vizitatori la peste 5000 de vizitatori care ne calcă pragul.
Fiecare designer este atent selecționat: claritate, creativitate, diversitate, coerență și viziune. Designerii care depășesc proba de creație a juriului – realizarea unei colecții capsulă special dezvoltată pentru V for Vintage – au șansa de a participa în cadrul expoziției.
La fiecare ediţie primim sute de aplicaţii şi sunt din ce în ce mai bune, ceea ce face ca selecţia să fie din ce în ce mai dificilă.
Iar comunitatea online V for Vintage a crescut organic şi acum numărăm 40.000 de followers pe pagina de Facebook.
Cărui segment de public vă adresați? Care este profilul vizitatorului V for Vintage?
V for Vintage ni se adresează nouă. Ție. Mie. Prietenilor noștri. Prietenelor noastre. Publicul V for Vintage e foarte divers: sunt și cunoscători de design românesc dar și oameni care aud prima dată de noi, însă au educația și curiozitatea și acea deschidere către nou care îi face să se regăsească în ce se întâmplă la târg, în cele două zile. Sunt apoi pasionații de vintage – adesea adevărate personaje. Sunt oameni care vor să cunoască designeri sau să petreacă timp într-un loc cool. De la adolescente și fashionistas până la colecționari serioşi, în căutarea unei anume piese vintage – lor tuturor li se adresează V for Vintage.
Care este pasul următor în dezvoltarea V for Vintage?
Ne dorim ca V for Vintage să fie în continuare platformă care susţine comunicarea între designul românesc, cultura vintage şi public. Un mijloc prin care susţinem industriile creative, prin care aducem în fața reflectoarelor Universităţile de Design şi Arte, însă în acelaşi timp nu ne uităm originile, nu uităm istoria şi de unde a plecat totul. Pentru asta avem vintage.
Anul acesta ne pregătim să lansăm Design Feed – feed.vforvintage.ro – platforma de prezentare, promovare şi educare a publicului nostru, în care să prezentăm colecţiile designerilor români adică designul contemporan şi future design, adică studenţii din cadrul universităţilor şi facultăţilor creative. Proiectul se dezvoltă organic, la cererea publicului V for Vintage.
V for Vintage în 2020 va fi un eveniment de referință cu multe acțiuni în zona de educație, formare și proiecte colaborative. În această zonă ne dorim să evoluăm.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz