Utilizatorii de iPhone cheltuie dublu pe aplicații mobile față de utilizatorii Android. Câte miliarde de dolari sunt în joc
Reading Time: < 1 minutCheltuielile făcute de utilizatori în și pentru aplicațiile mobile sunt tot mai mari, dar volumul tranzacțiilor diferă foarte mult în funcție de platforma folosită.
Astfel, utilizatorii de iPhone și iPad au cheltuit 41,5 miliarde de dolari în Apple App Store în primele șase luni din 2021. Potrivit unei analize realizat de Finbold, suma este cu peste 22% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.
De cealaltă parte, utilizatorii Android au cheltuit „doar” 23,4 miliarde de dolari în același interval. Aici, însă, creșterea față de primul semestru din 2020 este mai mare, fiind de 30%.
Cumulat, cheltuielile în cele două principale magazine de aplicații a fost de 64,9 miliarde de dolari în perioada ianuarie-iunie 2021, cu 24,8% peste nivelul de anul trecut.
Topul aplicațiilor după venituri
Platforma de video sharing TikTok și-a extins dominația, fiind aplicația mobilă cu cele mai mari încasări, de 920 de milioane de dolari în prima jumătate din 2021.
Pe locul următor se află YouTube, cu 564,7 milioane de dolari, iar pe poziția a treia se află Tinder, aplicația de dating adunând 520,3 milioane de dolari, potrivit datelor SensorTower.
Pandemia a produs o creștere a descărcării de aplicații pentru muncă, educație, shopping, sănătate, gaming și exerciții fizice. Jocurile rămân cele mai populare aplicații, cu cheltuieli globale de 10,32 miliarde de dolari în primul semestru, un avans de 23,88% față de 2020.
Foto: 105717430 / App Store Iphone © Ifeelstock | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz