Companii

Usile MCA si pe pietele externe

2 apr. 2013 2 min

Usile MCA si pe pietele externe

Reading Time: 2 minute

 MCA, brand autohton de usi de garaj si rulouri pentru ferestre, controlat de societatea MILCA SRL, a incheiat anul 2012 cu afaceri de 8,2 milioane de euro. Producatorul roman cu o experienta de 15 ani are la Jilava, langa Bucuresti, cea mai mare fabrica de profil din Europa de Sud-Est si asigura o acoperire nationala printr-o o retea de peste 1.000 de colaboratori. De asemenea, MCA exporta regulat in Belgia, Franta, Austria, Serbia, Bulgaria, Moldova si Italia, iar in 2012 a livrat punctual si in Nigeria, Suedia si Elvetia.

MCA Grup Romania, cel mai mare producator local de usi, va participa si in acest an la targul international Ambient Expo, care va avea loc in perioada 18-21 aprilie, in cadrul complexului Romexpo din Bucuresti. Despre cat de greu este intr-o piata a constructiilor care s-a redus aproape de zero, vorbeste Ciprian Oprea, manager MCA:

 

Daca ar fi sa o luati de la inceput, ar mai fi posibila replicarea modelului acestei afaceri? Sau ati mai face acelasi lucru?

Nu, acum nu ar mai fi posibila replicarea acestei afaceri. Eu am intrat pe o zona de oportunitate, la acel moment nu exista in Romania aceasta solutie, a fost o nisa de care am profitat. Daca ne raportam la conditiile din prezent, s-ar mai putea face acest gen de afacere cu conditia sa se investeasca foarte multi bani. Si cand spun multi ma refer la raportul costuri/beneficii, ar fi nevoie de prea multi bani in raport cu beneficiile care s-ar putea obtine.

Cum s-a simtit criza si ce strategii ati adoptat pentru scaderea pietei imobiliare si de constructii din Romania?

Am cautat piete alternative, unde nu intrasem inca. Am reusit sa avem o acoperire completa a Romaniei si in plus ne-am facut loc si pe piete externe, precum Bulgaria, Franta, Ungaria, Italia etc.

In ceea ce priveste cifra de afaceri, am pornit de la 6 milioane de euro in 2008 si am crescut la peste 8 milioane de euro in 2012. Cat despre numarul angajatilor, evolutia este de 50%: in 2008 aveam 65 de angajati, iar acum echipa este formata din aproape 130 de persoane. Daca vorbim despre efectele crizei asupra afacerii cu usi de garaj MCA pot spune ca din 2008 si pana in prezent am pierdut marja de profit, fapt care se poate observa si facand o comparatie intre evolutia cifrei de afaceri si cea a numarului de angajati – afaceri mai mari cu 30%, numar de angajati mai mare cu 50%.

Cum vedeti viitorul si cat de concurentiala este piata pe care activati, daca luati in calcul si Europa, din care practic facem parte?

Piata Romaniei este extraordinar de concurentiala. Sunt foarte multi jucatori pe o piata foarte mica, ceea ce a dus la erodarea profiturilor. In Romania, piata usilor de garaj nu a ajuns inca la maturitate, spre deosebire de restul Europei, unde preturile sunt cu 20%-30% mai ridicate, nivel pe care il consideram corect din punct de vedere al raportului/calitate pret. Prin urmare, putem spune ca pietele din alte state europene genereaza profituri interesante. Cat despre viitorul pietei locale de usi de garaj, ne asteptam la o noua scadere in acest an, dupa un regres de 16% in 2012, ceea ce va genera o tendinta de reducere a numarului jucatorilor.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: