Business Creativitate

UNTOLD a investit 16 mil. euro în festival, în 2021. Cum s-a împărțit bugetul

17 sept. 2021 4 min

UNTOLD a investit 16 mil. euro în festival, în 2021. Cum s-a împărțit bugetul

Reading Time: 4 minute

Organizatorii UNTOLD au investit aproximativ 16 milioane de euro în ediția din acest an, aproape la fel ca în producția și organizarea ediției din 2019, în ciuda provocărilor financiare pe care le-a ridicat pandemia. Aproximativ 60% din costuri au mers către producția festivalului și fee-urile artiștilor.

Partenerii UNTOLD au demonstrat că relația dezvoltată cu festivalul este una trainică, chiar și în 2020, când acesta nu a avut loc. Motiv pentru care, la ediția din 2021, 40% din costuri, la fel ca în 2019, au fost acoperite de contractele semnate cu companiile partenere.

Aproximativ 60% din venituri au fost realizate din vânzarea de bilete, zona de food & beverages, și vânzarea de articole marca UNTOLD.

Porțile celei de-a șasea ediții UNTOLD abia s-au închis, însă magia festivalului se resimte în oraș. Din cei peste 265.000 de participanți cât au fost în acest an în toate cele 4 zile, unii dintre ei mai pot fi văzuți încă pe străzile orașului Cluj-Napoca.

Organizatorii estimează că din total participanților, 25% sunt din județul Cluj, 15 % din străinătate, iar restul de 60% venind din toată România. Și anul acesta, au fost prezenți participanți din peste 100 de țări ca, Germania, Franța, Marea Britanie, Polonia, Ungaria, Italia, Israel și SUA până la țări exotice cum ar fi Argentina, Japonia sau Brazilia.

Fiecare participant a cheltuit cel puțin 175 de euro

La o prima estimare, din cei peste 265.000 de participanți, cei 200.000 veniți din afara Clujului au cheltuit fiecare în medie, în cele 4 zile, cel puțin 175 euro, pe cazare, transport, restaurante, terase, cumpărături, vizite la muzee etc. La un calcul simplu, acest lucru înseamnă o infuzie de capital în comunitatea clujeana, de peste 35 milioane euro. Acești bani se vor regăsi apoi în impozite și taxe locale, dar și în încasări pentru business-urile locale sau pentru oamenii care au profitat de numărul mare de turiști prezenți, punându-și apartamentele sau casele la închiriat.

Bineînțeles Cluj-Napoca și România au câștigat mult mai mult la capitolul imagine. Se scrie din nou și se vorbește la superlativ în toata lumea, iar tot participanții străini intervievați declară că se bucură că au reușit să ajungă la singurul festival mare din Europa care s-a întâmplat în acest an.

Investiții de 1,3 milioane RON în inima orașului Cluj-Napoca

Organizatorii UNTOLD înlocuiesc în totalitate gazonul de pe Cluj Arena

Atenția organizatorilor UNTOLD asupra comunității dar și a investițiilor în oraș, continuă și după festival. Ca în fiecare an, organizatorii au pus rapid în practică un plan de acțiuni, menit să pună în valoare zona din centrul orașului unde își desfășoară activitatea festivalul.

Astfel, organizatorii fac o investiție de 1,3 milioane RON în amenajarea spațiilor folosite în timpul festivalului. În Parcul Central aceste lucrări constau în schimbarea unor porțiuni de gazon, supraînsămânțare, recondiționare alei, podețe, rigole, bănci, toaletare vegetație și până la amenajări peisagistice. Și pe Cluj Arena, organizatorii UNTOLD derulează lucrări ample pentru înlocuirea întregului gazon, precum și a substraturilor care îl susțin.

La nivel național, sunt deja renumite campaniile BAC de 10, prin care toți cei care iau nota 10 la Bac, participă gratuit la UNTOLD, dar și campania BLOOD NETWORK. În acest an, campania de donare de sânge, a fost prezentă în toate centrele de transfuzie din țară, precum și în 11 din cele mai mari orașe din țară, prin caravana mobilă. Rezultatele din acest an au fost extraordinare, sângele donat  salvând sau urmând să salveze, peste 7000 de vieți.

Cea de-a șasea ediție a festivalului UNTOLD a avut loc în perioada 9-12 septembrie 2021 și a adus peste 200 de artiști, dintre care cei mai așteptați au fost David Guetta, Martin Garrix, DJ Snake, Steve Aoki, Afrojack, Tyga și The Script. Bugetul festivalului a depășit în 2021 suma de 16 milioane de EUR. Fanii festivalului se pot înregistra deja pe untold.com, pentru a fi primii care vor putea cumpăra abonamente la preț special pentru ediția din anul 2022.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: