UNSAR: 67% dintre români știu să se protejeze în cazul unei catastrofe
Reading Time: 3 minuteSau cel puțin așa afirmă. Aceasta este concluzia celui mai recent sondaj de opinie realizat la solicitarea UNSAR[1] de către IRES, în care 67% dintre respondenți declară că știu ce ar trebui să facă pentru a se proteja în cazul unei catastrofe.
Totodată, deși 55% dintre aceștia știu de existența unor kituri de prim ajutor pentru cazuri de catastrofă (care conțin alimente, apă, medicamente, fluier, lanternă etc.), doar 32% dintre aceștia le și dețin.
Același sondaj relevă și că 35% dintre români intenționează ca anul viitor să își protejeze casele, încheind ambele polițe de asigurare a locuințelor – atât cea obligatorie, cât și cea facultativă, cu 4 puncte procentuale mai mult față de 2019.
În contextul în care un număr important de locuințe nu sunt încă protejate, UNSAR (Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România) vine în sprijinul consumatorilor cu o nouă campanie de informare, #ANTIGHINIONpentruAcasă, care abordează tematica superstițiilor legate de locuințele românilor – campania fiind lansată chiar ieri, marți, 13.
„Suntem țara cu cea mai ridicată rată de proprietari de imobile din Europa. Totuși, locuințele noastre sunt printre cele mai puțin protejate. Dacă tot muncim o viață pentru o casă, ar fi important să ne asigurăm că visul acesta nu se poate nărui într-o secundă. În plus, ar trebui să ne aducem aminte de câte ori în viețile noastre ‚paza bună a trecut primejdia rea’”, spune sociologul Gelu Duminică care s-a implicat în noua campanie UNSAR.
Inițiativa UNSAR aduce în prim-plan importanța asigurărilor de locuințe, în condițiile în care mai puțin de 20% dintre locuințele românilor sunt protejate printr-o poliță de asigurare.
„Spre deosebire de superstiții, asigurările sunt o protecție concretă de care cu toții avem nevoie în fața numeroaselor riscuri la care locuințele noastre sunt expuse – de la incendii, cutremure, vijelii, furtuni, inundații până la explozii ori furturi. Mai ales acum, într-un context pandemic, oamenii au nevoie de mai multă protecție împotriva neprevăzutului care le-ar putea afecta viețile”, au afirmat reprezentanții UNSAR.
Luna octombrie, dedicată asigurărilor de locuințe, vine cu o serie de activități de educare și informare a consumatorilor cu privire la acest tip de asigurări. De altfel, data de 13 octombrie coincide cu “Ziua internațională pentru reducerea dezastrelor naturale” a ONU.
Prin #ANTIGHINIONpentruAcasă, UNSAR continuă seria campaniilor de educare și conștientizare cu privire la rolul și utilitatea asigurărilor. De asemenea, Uniunea pune la dispoziția publicului informații și ghiduri cu informații utile pe Asiguropedia.ro, portal dedicat informării consumatorilor.
Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de aproximativ 80% din piața locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activității de asigurări în România și promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern și internațional. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federației Asigurătorilor și Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.
Înființat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES activează pe piața de cercetare din România și funcționează ca un think tank independent, o parte dintre studiile și proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societății românești. Suntem una dintre cele mai mari companii românești de cercetare de piață și oferim soluții integrate pentru clienții noștri – organizații multinaționale, naționale și locale, instituții și organizații din România, dar și din străinătate – care înțeleg valoarea cercetării în evoluția lor pe termen lung. IRES este membru al ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) și ne realizăm activitatea la cele mai înalte standarde profesionale, respectând practicile internaționale în acest domeniu.
[1] * Sondajul “Evoluția Percepției consumatorilor privind asigurările obligatorii și facultative de locuințe și noile riscuri generate de schimbările climatice 2020” a fost realizat de IRES la solicitarea UNSAR pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.181 de respondenți, proprietari, coproprietari sau persoane care intenționează să achiziționeze o locuință în următorii doi ani, cu vârste de peste 18 ani. Acesta a fost realizat în august 2020, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) și are o eroare maximă tolerată de +/-3%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz