Unilever investește 1 mld. euro în cercetare biotehnologică și eliminarea combustibililor fosili
Reading Time: 3 minuteUnilever are în plan să înlocuiască în proporție de 100% materiile prime organice având la bază carbon provenit din combustibili fosili din formulele produselor sale de curățenie, cu materii prime organice care au la bază carbon obținut din surse regenerabile sau carbon provenit din materiale reciclate.
Noua ambiție este parte din inițiativa Unilever Clean Future, un program dezvoltat de divizia Home Care a companiei, în care Unilever anunță că va investi un miliard de euro. Banii vor fi folosiți pentru a finanța cercetarea biotehnologică, utilizarea CO2, procesele chimice cu emisii reduse de carbon, formulele biodegradabile și sustenabile. De asemenea, compania va reduce la jumătate utilizarea plasticului virgin până în 2025.
Cea mai mare parte dintre produsele de curățenie conțin ingrediente ce au la bază materii prime derivate din combustibili fosili, o sursă de carbon neregenerabilă.
Materiile prime organice utilizate în produsele de curățenie ale Unilever sunt cele care au cea mai mare pondere în amprenta de carbon (46%) pe parcursul ciclului lor de viață. Prin urmare, prin renunțarea la substanțe chimice derivate din combustibili fosili în formulele produselor, compania va introduce noi modalități de reducere a amprentei de carbon a unora dintre cele mai mari branduri de curățare din lume. Unilever se așteaptă ca această inițiativă să reducă amprenta de carbon a formulelor produselor cu până la 20%.
SCHIMBĂRI ÎN CATEGORIA PRODUSELOR DE CURĂȚENIE INSPIRATE DE CLEAN FUTURE
În România, Unilever a introdus în 2019 portofoliul de produse Seventh Generation care cuprinde produse de curățare a hainelor și a vaselor, alături de detergenți universali și pentru baie, care se bazează pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confecționate din materiale reciclate – 100% ambalaje reciclabile pentru a urma un traseu firesc al ciclicității în natură. Parfumurile produselor contin 100% uleiuri esențiale obținute din ingrediente naturale (pentru variantele care conțin parfum), produsele au până la 97% ingrediente derivate din plante, nu conțin nici un ingredient de origine animală, formulele sunt biodegradabile; nu conțin parfumuri și înălbitori sintetici, compuși organici volatili și coloranți și toate produsele au certificare ecologică (EU Ecolabel) și certificare cruelty-free Leaping Bunny (produse netestate pe animale).
Unilever a lansat pe piața din România primul odorizant de toaletă sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa și cartonul sunt fabricate din materiale reciclate și reciclabile 100%, în timp ce produsul livrează aceeași prospețime intensă pe care consumatorii o caută într-un odorizant de toaletă.
Nu în ultimul rând, anul trecut Unilever a lansat pe piața locală și prima gamă de sprayuri Cif cu produse care conțin ingrediente de curățare 100% derivate din surse naturale, ce asigură o curățare în profunzime a suprafețelor – Cif Nature’s Recipe. Gama este comercializată în recipiente obținute din materiale reciclate, reciclabile și prietenoase cu mediul înconjurător.
CARBON RAINBOW
În centrul programului Clean Future stă ”Carbon Rainbow”, o nouă abordare a Unilever pentru diversificarea carbonului utilizat în rețetele produselor. Sursele de carbon neregenerabile (identificate în Carbon Rainbow drept carbon negru) vor fi înlocuite cu dioxid de carbon recuperat (carbon purpuriu), carbon obținut din plante și alte surse biologice (carbon verde), carbon recuperat din oceane și mări (carbon albastru) și carbon recuperat din materiale reciclabile (carbon gri).
”O nouă bioeconomie se ridică din cenușa combustibililor fosili. Am auzit tot mai des că oamenii doresc produse sustenabile mai accesibile, la fel de bune ca produsele convenționale. Evoluțiile rapide în știință și tehnologie ne permit să le oferim acest lucru, cu noi beneficii pentru consumatorii care folosesc produsele noastre, de la ingrediente de curățare cât mai puțin agresive, până la autocurățarea hainelor și a suprafețelor”, explică Peter ter Kulve, președintele diviziei Home Care a Unilever.
Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 155.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 51 miliarde euro în 2018. Peste jumătate (60%) din businessul companiei se desfășoară pe piețele emergente sau în curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri globale, printre care: Dove, Knorr, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Algida, Ben & Jerry’s, Magnum și Betty Ice.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz