Companii

UniCredit este partenerul principal al proiectului Finance 4 Social Change

Reading Time: 3 minute

UniCredit este partenerul principal al proiectului Finance 4 Social Change (F4SC) prin programul său Banking cu Impact Social (Social Impact Banking – SIB), în concordanță cu angajamentul asumat al băncii de a construi o societate mai echitabilă și mai favorabilă incluziunii prin promovarea inițiativelor care pot avea un impact social pozitiv.

Proiectul Finance 4 Social Change, care este finanțat prin Programul transnațional Danube al UE (EU Transnational Danube Program), își propune să identifice, să sprijine și să premieze antreprenorii sociali, printr-un proces de selecție bine structurat, care implică aproximativ 250 de participanți. Acesta oferă o platformă perfectă pentru UniCredit SIB de a sprijini direct antreprenoriatul social ca motor al dezvoltării sociale și al progresului în diferite țări în care grupul este prezent, printre care: Austria, Bulgaria, Croația, Germania, Ungaria, România, Serbia și Slovacia.

„Aceste proiecte pot juca un rol semnificativ în creșterea calității vieții atât pentru cetățenii români, cât și pentru mediul de afaceri românesc. În UniCredit România ne preocupă impactul social și de mediu al produselor noastre și avem clare obiective de impact social în proiectele pe care le finanțăm sau le susținem cu competențele valoroase ale colegilor noștri. Credem cu tărie că România are nevoie de proiecte cu impact social, indiferent de mărimea lor sau de modul în care acestea sunt aduse în societate (prin ONG-uri, întreprinderi sociale sau inițiative cum este și Proiectul Finanțare pentru schimbări sociale, căruia ne-am alăturat cu mult entuziasm”, afirmă Ramona Costache, Director Social Impact Banking, UniCredit Bank.

Proiectul a fost conceput pentru a sprijini activitățile economice care generează schimbări pozitive în regiunea Dunării, grație activităților atent concepute, cu scopul principal de a deschide calea pentru mai multă inovație socială și dezvoltarea întreprinderilor sociale.

Angajați din cadrul UniCredit vor participa la atelierele Concursului pentru Planuri de Afaceri cu Impact Social, o parte esențială a proiectului F4SC, oferind participanților expertiză și mentorat. În plus, vor participa și în juriul care va selecta cele patru proiecte câștigătoare în sesiunile de pitching din 2021.         

„La UniCredit, ESG este o parte esențială din ADN-ul nostru și a strategiei de afaceri a băncii. Aceasta include un angajament puternic față de problemele sociale, unde avem ambiția de a contribui la stimularea schimbării, oferind sprijin concret antreprenorilor și inițiativelor cu un impact social pozitiv semnificativ. Proiectul Finanțare pentru schimbări sociale este un astfel de exemplu, care ne ajută să ne implicăm și să oferim sprijin concret și semnificativ diferitelor comunități în care operăm”, spune Roberta Marracino, șeful ESG Strategy & Impact Banking la UniCredit.

UniCredit SIB a fost lansat în Italia la sfârșitul anului 2017. În 2019, programul a fost lansat pe alte 10 piețe în care este prezent Grupul: Austria, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Germania, Republica Cehă, Slovacia, România, Serbia și Ungaria. De la lansare, SIB a sprijinit mai mult de 4.000 de beneficiari prin microcredite și finanțări cu impact, precum și prin diverse programe de educație financiară în beneficiul a aproximativ 50.000 de tineri și persoane defavorizate.

În plus, în 2020, UniCredit și-a confirmat angajamentul social, oferind peste 6,4 miliarde de euro IMM-urilor europene pentru a le ajuta să atenueze situația de urgență fără precedent creată de pandemia Covid-19, făcând în același timp donații semnificative pe diferitele piețe ale grupului prin intermediul Fundației UniCredit pentru a sprijini spitalele și diferite organizații non-profit din prima linie în lupta împotriva pandemiei.

UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o rețea unică vest, central şi est europeană bazei sale de clienți. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.

 

Team

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

3 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

4 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

4 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

4 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

4 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

4 ore ago