Începând cu 1 martie, toate companiile active pe teritoriul României vor interacționa cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanță, respectiv prin înrolarea în sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanțelor.
În acest sens, UniCredit Bank vine în întâmpinarea antreprenorilor cu o dublă ofertă: pachete de cont curent și opțiunea de certificate digitale calificate gratuite.
Clienții persoane juridice IMM pot beneficia de unul până la trei certificate digitale gratuite în funcție de pachetul tranzacțional ales din oferta curentă a băncii: GeniusIMM sau Creativ.
De asemenea, clienții companii cu cifra de afaceri mai mare de un milion de euro care au deja cont curent sau aleg să își deschidă unul pot beneficia de până la trei certificate digitale calificate gratuite.
Acestea au o valabilitate de trei ani și pot fi utilizate atât în relația cu UniCredit pentru semnarea anumitor documente bancare, cât și în relația cu instituțiile statului – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Oficiul Național al Registrului Comerțului.
“Inițiativa digitalizării relației cu ANAF este una salutară și ne bucură poziția competitivă în care ne poziționează: aceea în care putem sprijini IMM-urile, care constituie o forță vitală a economiei românești. Prin toate produsele noastre vrem să venim cu soluții care să rezolve, dar mai ales să preîntâmpine orice fel de barieră în dezvoltarea clienților noștri, iar aceasta include, pentru companii, și certificatele digitale gratuite pe care le acordăm. Eforturile constante în direcția digitalizării făcute de UniCredit în ultimii ani ne ajută ca astăzi să putem veni în întâmpinarea nevoilor companiilor din România, actuali și potențiali clienți”.
Antoaneta Curteanu, Vicepreședinte Executiv al diviziei Retail UniCredit Bank
Certificatele digitale sunt acordate de UniCredit Bank în parteneriat cu Trans Sped și sunt emise la solicitarea companiei pentru persoana fizică desemnată în scris de către reprezentantul legal al companiei.
Potrivit specificațiilor produsului Trans Sped, acestea sunt utilizate și recunoscute în UE și în SUA, precum și în toate țările care aplică legislația europeană sau nord-americană. Printre avantajele certificatelor digitale se numără siguranța (nu pot fi modificate sau alterate fără știrea companiei care le-a emis), rapiditatea și ușurința în utilizare și reducerea cantității de hârtie utilizate. Totodată, semnătura electronică realizată cu certificat digital calificat are aceeași valoare juridică pe care o are și semnătura olografă.
”Împreună cu partenerii noștri de la UniCredit Bank ne bucurăm să sprijinim companiile românești să treacă mai ușor peste schimbarea care va avea loc de la 1 martie. Clienții băncii persoane juridice primesc certificate digitale Trans Sped pe care le vor putea folosi pentru a semna electronic orice document către ANAF, de la declarații până la diverse cereri, precum și în relația cu celelalte instituții”.
Camelia Ivan, CEO Trans Sped
Obligația firmelor de a transmite către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală doar documente în format electronic este prevăzută în OG 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală.
Trans Sped este o companie românească ce oferă servicii de transformare digitală, fintech, digitalizare și automatizare procese, soluții bazate pe certificatele digitale de semnături electronice calificate, avansate și simple, precum și mărci temporale calificate, sigilii electronice calificate și soluții de arhivare electronică certificate conform legislatiei naționale și europene. Certificatele digitale emise de Trans Sped sunt incluse în Lista de Încredere a UE (EU Trusted List) și sunt cross-certificate cu Federal Bridge of US, fiind recunoscute de către instituțiile, companiile și organismele publice sau private din SUA și UE. Trans Sped este, de asemenea, membru SAFE Identity, ETSI și al consorțiului Cloud Signature.
Foto 97366887 / Accounting Digital © Peshkova | Dreamstime.com
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…