UniCredit Bank – profit net consolidat de 270 mil lei in 2015
Reading Time: 4 minuteUniCredit Bank a obtinut in 2015 un profit operational consolidat de 743,9 milioane de lei (167 milioane de euro). In aceeasi perioada, profitul net consolidat inainte de interesul minoritar s-a plasat la 269,5 milioane de lei (60,6 milioane de euro), comparativ 143,8 milioane lei (32,3 milioane euro) in 2014, au anuntat reprezentantii bancii, intr-o conferinta de presa.
Veniturile operationale consolidate s-au plasat la un nivel de 1,52 miliarde de lei (342 milioane de euro), in pofida contextului marcat de reducerea continua a marjelor de dobanda din piata. Cheltuielile operationale au atins nivelul de 777,5 milioane de lei (174,9 milioane de euro), in conditiile in care banca a continuat sa isi monitorizeze atent costurile.
Rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE) a fost 8,3 % la finalul anului 2015, in vreme ce rentabilitatea activelor (ROA) s-a plasat la 0,8%. Raportul intre costuri si venituri s-a situat la 51,1%.
Provizioanele pentru credite au ajuns la 406,6 milioane de lei (91,5 milioane de euro) la finalul anului trecut. Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilanț a fost de 8,9%, iar costul riscului anualizat de 186 bp. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrala a obligatiilor din credite (definitia EBA), s-a situat la 14,40%.
Volumul activelor consolidate la 31 decembrie 2015 a totalizat 34,6 miliarde de lei (7,6 miliarde de euro), in crestere cu 6,8% comparativ cu anul precedent. Portofoliul de credite brute (inclusiv finantarile acordate prin leasing) s-a plasat la 23,9 miliarde de lei (5,3 miliarde de euro), evolutia pozitiva a acestuia fiind sustinuta in principal de o crestere cu 7,3% in zona corporate si cu 11,1% in leasing. Totodata, depozitele clientelei au ajuns la un volum de 17,9 miliarde de lei (3,9 miliarde de euro).
“Am continuat sa ne dezvoltam activitatea, inregistrand evolutii pozitive atat in zona de creditare, unde am marcat anul trecut o crestere de aproape 5% a portofoliului de credite brute, cat si in atragerea de resurse la nivel local, depozitele clientelei majorandu-se in 2015 cu peste 12% fata de anul precedent”, a declarat Rasvan Radu, Country Chairman UniCredit in Romania si CEO al UniCredit Bank.
In zona de retail, directiile de actiune urmarite de banca s-au referit la simplificarea produselor si proceselor pentru a raspunde nevoilor clientilor (prin lansarea de carduri de credit cu beneficii unice de catre UniCredit Consumer Financing, a solutiilor alternative de economisire, remodelarea produselor legate de contul curent) si introducerea in piata a unor platforme digitale moderne (prin relansarea Online B@anking si Mobile B@anking).
“Orientarea catre client a ramas si in 2015 o directie strategica in activitatea UniCredit, banca urmarind permanent cresterea nivelului de calitate in deservirea clientilor sai. In acest fel, conform sondajelor pe care le-am realizat, am reusit ca in 2015 sa ne pozitionam cu divizia de Corporate pe primul loc in topul celor mai apreciate banci de catre clienti, iar in activitatea de Retail in primele trei din top – marindu-ne avantajul competitiv si inregistrand crestere fata de 2014”, a spus Rasvan Radu.
Segmentul de cofinanțare a proiectelor cu fonduri europene a afișat o evoluție remarcabila anul trecut, ultimul an de implementare al perioadei bugetare 2007 – 2013: soldul utilizarilor creditelor de catre beneficiarii de fonduri europene a crescut cu 75% in intervalul 31 decembrie 2014 – 31 decembrie 2015. Din totalul facilitaților destinate acestui segment aprobate in 2015, cea mai mare pondere a inregistrat-o sectorul industrial (Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice) cu circa 40%, urmat de agricultura (Programul National de Dezvoltare Rurala) cu 35%.
UniCredit Leasing isi mentine pozitia de lider al pietei de leasing financiar, cu o cota constanta de 18% in ultimii cinci ani. Volumul noilor finantari acordate in 2015 a fost de 242,7 milioane de euro iar valoarea de achizitie a bunurilor finantate de 294,7 milioane de euro.
In acelasi timp, UniCredit Consumer Financing a continuat sa isi consolideze pozitia in segmentul creditelor de consum, cu o crestere anuala de 4,5%. La jumatatea anului 2015 compania a lansat carduri de credit, emitand pana la finalul anului peste 26.000, in timp ce rezultatele din activitatea de finantare la POS au fost anul trecut duble fata de 2014.
In conformitate cu situatiile financiare individuale, UniCredit Bank a inregistrat anul trecut venituri operationale totale de 1,3 miliarde de lei (284 milioane de euro), in scadere cu 3,3% fata de 2014. In acelasi timp, cheltuielile operationale au scazut cu 3,8% in 2015, pana la 666,2 milioane de lei (149,9 milioane de euro), iar profitul operational s-a plasat la 596 milioane de lei (134,1 milioane de euro), in scadere cu 2,7% fata de anul precedent. Profitul net al bancii a atins 222,1 milioane de lei, in crestere cu aproximativ 177% fata de 2014. Raportul intre costuri si venituri a fost de 52,8%, in scadere cu 0,3 puncte procentuale fata de anul anterior. Individual, UniCredit Bank a inregistrat un nivel de solvabilitate de 13,99% la 31 decembrie 2015, confortabil pentru pragurile reglementate si recomandate. Costul anualizat al riscului a fost 181 bp potrivit raportarii individuale pe banca in 2015. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrala a obligatiilor din credite (definitia EBA), s-a situat la 14,53%.
Volumul activelor a totalizat 30,6 miliarde de lei (6,8 miliarde de euro) la 31 decembrie 2015, in crestere cu 6,7% fata de 31 decembrie 2014. Volumul creditelor a atins 19,7 miliarde de lei (4,3 miliarde euro) la 31 decembrie 2015, in crestere cu 4,1% fata de finalul anului precedent. Depozitele clientilor au ajuns la 18,1 miliarde de lei (4 miliarde de euro), in crestere cu 11,5% fata de 31 decembrie 2014. Raportul intre creditele si depozitele bancii la nivel individual in 2015 s-a imbunatatit fata de anul anterior, ajungand la 109%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz