Business Companii

Unde vor să lucreze românii?

13 mai 2019 4 min

Unde vor să lucreze românii?

Reading Time: 4 minute

Care este cel mai dorit angajator din țară? Răspunsul la această întrebare îl oferă un studiu recent, realizat de compania Randstad România, filiala grupului Randstad, un jucător important pe piața globală a serviciilor de recrutare.  

Pe podiumul celor mai dezirabili angajatori din România se află compania Huawei, deținătoarea medaliei de aur, urmată de IBM și Ford, ocupantele locurilor doi și respectiv trei. Cei mai dezirabili angajatori, în funcție de industrie sunt: ING Bank (industria financiar – bancară), Coca-Cola (FMCG), Valeo (producție industrială), OMV (petrol și gaze), Orange (telecomunicații), CGS (servicii), Kaufland (retail), Ford (automotive) și Huawei (IT).

 „Odată cu lansarea studiului Randstad Employer Branding 2019, managerii din România beneficiază de un ghidaj util pentru a avansa cu mai multă claritate și eficiență în noua eră a resurselor umane. Însă dincolo de schimbările de formă, există o constantă, de fond – găsirea unui echilibru între nevoile angajatorului și dorințele angajaților. Testăm în fiecare zi, cu succes, eficiența acestui crez, prin care ne propunem să aducem mai aproape cererea de ofertă, conform misiunii noastre: to take the lead in shaping the world of work. Astfel, suntem pregătiți să pășim în orice eră și să îi spunem bun venit!”, spune Mihaela Maranca, director general, Randstad România.

Potrivit studiului, există trei elemente cheie ce determină valoarea unei companii ca angajator: utilizarea tehnologiilor de ultimă oră, sănătatea financiară, reputația. Industriile care au cele mai bune calificative în țara noastră în ce privește aceste trei criterii sunt: IT, servicii, FMCG, automotive, industria financiar-bancară, telecom, industrie – producție, petrol și gaze, resurse umane și retail.

foto.studiu.randstad

Studiul relevă aspectele cele mai importante pentru români, în ceea ce privește decizia de angajare: salariu și beneficii atrăgătoare – 70%, atmosferă de lucru plăcută – 57%, siguranța locului de muncă – 54%, evoluția în carieră – 50%, echilibrul viață profesională – viață personală – 44%. Referitor la primele trei atribute, angajații consideră că acestea nu sunt suficient de bine reprezentate în organizațiile din România. Principalele motive pentru care angajații români părăsesc un loc de muncă sunt pachetul de compensații prea mic (57%), oportunități de carieră limitate (45%), lipsa recunoașterii / a recompenselor (38%), aspecte legate de echilibrul viață profesională – viață personală (24%) și lipsa de stabilitate financiară a companiei (23%).

Legat de așteptările angajaților în funcție de profilul generației de care aparțin, 33% din cei din generația Z (cu vârsta cuprinsă între 18 – 24 de ani) – un procent mai ridicat comparativ cu alte categorii de vârstă – își doresc de la angajatorul lor training de calitate, 46% din reprezentanții generației X (35 – 54 de ani) își doresc cel mai mult echilibrul work-life, peste jumătate din millennials (25 – 34 de ani) – oportunități de carieră iar 40% din boomers (55 – 64 de ani) – sănătate financiară.

Atunci când caută un loc de muncă, românii apelează la relații / recomandări personale, agenții de recrutare, Google, site-ul de carieră al companiei și târguri de joburi.

Companiile cu reputație proastă plătesc cu 10% mai mult per angajare

Companiile cu un brand pozitiv primesc de două ori mai multe aplicații decât acelea cu un brand negativ și au mai puține cheltuieli cu angajații lor. 50% dintre candidați spun că nu ar lucra pentru o companie cu o reputație proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creștere salarială. 96% sunt de acord că alinierea valorilor personale la cultura companiei este un factor-cheie pentru a fi mulțumiți la locul de muncă. 80% dintre cei care conduc echipe sunt de acord că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra șanselor lor de a angaja talente. Deoarece oamenii lucrează pentru culturi, nu pentru companii, percepția lor despre o organizație ca angajator este de o importanță capitală. Atât recrutorii cât și candidații menționează cultura companiei ca fiind unul dintre factorii determinanți în alegerea angajatorului. De asemenea, este important ca aceasta să fie una transparentă: candidații se documentează în mod activ despre cultura companiilor, pentru a înțelege dacă li se potrivește.

Dacă aceștia citesc pe forumurile de specialitate despre experiențe pozitive ale angajaților și candidaților, se simt mai încrezători în a-și prezenta CV-ul și în a face o schimbare profesională. Organizațiile care investesc în experiența candidatului îmbunătățesc calitatea angajărilor cu 70%. 62% dintre angajați caută despre companii în social media înainte de a aplica pentru un post în cadrul acestora. Companiile cu reputație proastă plătesc cu 10% mai mult per angajare iar cele care au implementată o strategie de implicare a angajaților se bucură de o probabilitate cu 67% mai mare de a-și îmbunătăți cifra de afaceri, de la un an la altul. Este mult mai probabil ca angajații care consideră că există o aliniere puternică între ceea ce declară angajatorul despre el și experiența lor de lucru acolo să-l recomande pe acesta ca fiind un loc de muncă dezirabil.

În România, studiul Randstad Employer Branding 2019 a fost realizat în perioada 24 decembrie 2018 – 11 ianuarie 2019, prin intermediul metodologiei internaționale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, care constă în derularea unor interviuri online. Au participat 4.205 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 – 64 ani și au fost evaluați 75 cei mai mari angajatori din România cunoscuți de cel puțin 10% din populație.

Foto: © Roman Stetsyk | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: