Unde vor să lucreze românii?
Reading Time: 3 minuteRomânii își doresc să lucreze într-o companie care să le ofere echilibru între viața profesională și cea personală, să aibă un job stabil, care să îi ajute să crească din punct de vedere profesional. Dar pentru ce companii vor să lucreze românii?
Google, Porsche, Amazon, Regina Maria, Enel și Mercedes Benz conduc în topul celor mai doriți angajatori din România, după cum arată rezultatele studiului „Most Attractive Employers in Romania”, realizat de Universum Global și eJobs. În același top mai figurează companii precum Banca Transilvania, Medicover, Samsung, Oracle, Procter & Gamble, BMW Group, Synevo sau Zentiva.
În ceea ce-i privește pe studenți, lista companiilor pentru care și-ar dori să lucreze include jucători precum Google, L’Oreal, Regina Maria, Orange, Banca Transilvania, Samsung, Microsoft, Bayer sau Rompetrol.
Argumentele în funcție de care respondenții au nominalizat companiile pentru care și-ar dori să lucreze sunt în strânsă legătură cu criteriile pe care le au în vedere atunci când se gândesc la jobul ideal. Astfel, atât profesioniștii, cât și studenții își doresc să lucreze într-o companie care să le ofere echilibru între viața personală și cea profesională, să aibă un job stabil și care să îi ajute să crească, din punct de vedere profesional.
„Dacă acestea sunt importante mai degrabă în retenția la job, când vine vorba de angajare, candidații aplică la acele companii care oferă pachete salariale competitive, care își trimit angajații la traininguri și le sprijină dezvoltarea profesională, care sunt cunoscute pentru stabilitate și pentru că își respectă angajații. Foarte important este să ofere și șansa unor promovări rapide. Angajatorii ar trebui să fie extrem de atenți la aceste semnale pe care le trimit angajații în piață, mai ales în contextul unei fluctuații uriașe de personal și în special în condițiile în care doar 12% dintre angajați sunt mulțumiți de actualul lor loc de muncă și doar 15% ar recomanda angajatorul pentru care lucrează prietenilor și cunoștințelor”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Pentru prima oară în România, studiul face o disociere clară între două categorii importante de candidați: studenții și profesioniștii – cei care au deja experiență pe piața muncii. Astfel, pentru studenți cele mai importante aspecte pe care le iau în calcul atunci când își aleg viitorul angajator sunt trainingurile și oportunitățile de dezvoltare profesională pe care le oferă, pachetul salarial, șansa de a promova rapid sau de a face o schimbare în societate. Mai caută companii care oferă program de lucru flexibil, care au o reputație bună în piață sau care sunt stabile.
„Foarte interesante sunt opțiunile studenților și când vine vorba despre tipul de companie pentru care ar vrea să lucreze. Un sfert dintre respondenți preferă companiile care au între 50 și 199 de angajați, iar 22% ar vrea să lucreze în companii chiar mai mici de atât, de maximum 50 de angajați. Doar 12% ar lucra într-o companie cu 200-499 de angajați și 10% în companii care au între 500 și 999 de angajați”, mai spune Bogdan Badea.
Interesant este și faptul că, în ciuda aparențelor, start-up-urile și deschiderea propriului business nu se află în topul opțiunilor lor. Cei mai mulți și-ar dori un job într-o multinațională, următoarea alegere fiind companiile antreprenoriale locale de dimensiuni mari. Surprinzător, opțiunea de a-și deschide o afacere este aproape la egalitate cu cea de a lucra în sectorul public, în timp ce start-up-urile ar fi ultima alegere pentru un student.
Pentru profesioniști, pe de altă parte, cel mai important este salariul. Aceștia mai vor să poată participa la traininguri și cursuri de dezvoltare personală, să aibă un loc de muncă sigur și în care să poată promova rapid.
Studiul a fost realizat în perioadaaugust – noiembrie 2019, pe un eșantion de 15.000 de studenți și profesioniști din România, aceasta fiind cea mai extinsă cercetare de piață făcută vreodată în România, pentru industria HR.
Foto: © Fizkes | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz