MarComm Digital Interviuri

Unde-s doi puterea crește

16 oct. 2020 3 min

Unde-s doi puterea crește

Reading Time: 3 minute

Cum au adus Pattern și Mind Treat Studios sub aceeași umbrelă expertiza în tehnologii din zona AR, VR, AI sau face recognition cu cea din servicii de design, audio-video & digital marketing și web development ne spun Simona Hâncu și Diana Dragomir.

Ce înseamnă pentru voi această fuziune?

Cele două entități nu mai există – suntem un construct nou și la nivel mental și la nivel fizic, de integrare. Nu mai gândim în termeni de “noi” și “ei”. Noua entitate e un Mind Treat Studios cu mult mai multă experiență în zona de strategie, digital și marketing sau un Pattern mult mai capabil să dezvolte proiecte complexe sau proiecte speciale cu componentă de back-end / tehnologii interactive. Scopul nostru, când am gândit fuziunea, a fost să îmbinăm elementele de agenție cu cele de studio de tehnologie, într-un pachet mai consistent, capabil să integreze proiecte complexe. 

Intenționăm să fim un “smaller package with a bigger punch”, un fel de cuirasat de buzunar, un Tirpitz al agențiilor. Avem acum o capacitate mai mare de absorbție a unor tipologii variate de proiecte, dacă ar fi să gândim la orizontală, dar și o verticală mai bine integrată, capabilă să acopere intern orice proiect digital de la A la Z.

Cum ați realizat, efectiv, integrarea?

Comunicând clar și eficient, atât intern, cât și către clienții noștri. Și cred că am făcut o treabă bună, pentru că nu am avut clienți care să “dezerteze” în urma fuziunii, indiferent de agenția cu care lucrau inițial, dimpotrivă. Credem că au înțeles cu toții că prin fuziune primesc o sumă de avantaje importante – o paleta extinsă de servicii, o creștere a nivelului de calitate datorată unui răspuns intern specializat pe diferite segmente din proces și de ce nu, un cost mai mic în măsura în care nu mai suntem nevoiți să apelăm la terțe părți. Intern nu a fost o problemă foarte mare pentru că noi am mai lucrat împreună, în trecut. Diferența este că acum nu ne mai emitem facturi și ne bem și cafeaua în același loc.

Care este noua voastră poziționare?

Suntem o agenție full-service de dimensiune medie cu competențe digitale mult peste medie. Avem o structură internă și procese gândite pentru secolul XXI și optimizate pentru a livra eficiență și eficacitate în contextul provocărilor în vreme de pandemie. Suntem agenția care poate fi challenger-ul, pentru că putem oferi un răspuns digital mai variat, mai bun, mai rapid și mai ieftin în această perioadă în care digitalizarea comunicării este mult accelerată de pandemie. Contextul actual a forțat digitalizarea businessurilor, ceea ce a crescut rapid nevoia de a găsi agenții și parteneri de comunicare cu skill-uri variate și sofisticate de comunicare digitală. Shopper-ul actual funcționează din ce în ce mai mult digital, inclusive pe categorii care până mai ieri păreau a funcționa exclusiv offline. Nu în ultimul rând, suntem capabili să oferim servicii nu doar pentru clienți mari, ci și pentru clienți mici și mijlocii, pentru care singura opțiune reală de comunicare este comunicarea digitală.

Care este planul vostru pe termen mediu și lung?

Planul nostru este să fim cea mai bună placă de surf pentru cei care au înțeles că trebuie să prindă acest val și să îi folosească energia pentru a-și ajuta businessurile să crească. Începem în România, continuăm cu Statele Unite – faptul că portofoliul nostru nu este exclusive românesc ne-a ajutat, vrem să creștem în continuare caracterul internațional al acestuia.

Cum v-a afectat pandemia până acum?

Procesul de integrare a echipei a durat ceva mai mult decât ne-am fi așteptat inițial, pentru că am fost forțați să lucrăm de la distanță. Și, din păcate, nu am reușit să facem primul team building împreună. Pentru că suntem o agenție căutată în principal pentru competențele de digital și back-end engineering și pentru că mulți dintre clienții noștri funcționează

în digital, cred că am fost afectați mai puțin decât alte segmente ale industriei de comunicare. Ne uităm la acest moment ca la o schimbare de paradigmă care aduce cu sine nu doar probleme, ci și oportunități. Da, ca toate agențiile avem clienți ale căror bugete de comunicare au fost tăiate peste noapte, am avut și avem proiecte amânate sau anulate. Pe de altă parte bugetele de comunicare, atât cât au mai rămas, încep să fie redirecționate în mare măsură către online. Cred că suntem în pole position pentru a fructifica aceste oportunități de piață. 

Foto: Ionuț Macri

Array
One Comment
  1. Pușcașu Marin
    Multă Intuitie / Logică Feminina. Exemplar.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: