Un startup cu portofelele pline
Reading Time: 4 minuteÎn doi ani de la lansarea Smallet, Claudiu Dumitraș a realizat manual mai bine de 1.500 de portofele, iar acum apasă pedala de accelerație și deschide un atelier de pielărie în care va produce genți, ghiozdane, agende și alte accesorii.
Claudiu Dumitraș avea obiceiul să înghesuie în portofel tot felul de lucruri de care nu avea nevoie, de la cărți de vizită sau bonuri la liste de cumpărături. Cum cu greu reușea să găsescă ceva în toată dezordinea, s-a gândit că un portofel mai mic ar putea fi o soluție, pentru că așa ar fi constrâns să își organizeze spațiul mai eficient. Își dorea un produs minimalist, dar elegant, în care să încapă doar bani, carduri și poate permisul de conducere. S-a uitat prin magazine, apoi căutările l-au dus online, dar fiecare model disponibil pe piață era mai mult decât ceea ce îi trebuia tânărului. “Atunci am decis să îmi fac singur un portofel, model minimalist, din piele neagră cu ață albă cerată”, spune Claudiu Dumitraș. “Am căutat piele, ustensilele necesare, am văzut tutoriale, am încercat de câteva ori să fac diferite modele până am ajuns la cel mai potrivit nevoilor mele. Așa a luat formă primul Smallet. Era perfect!”, adaugă el.
Așa a luat naștere încet-încet și brandul Smallet, care s-a creionat în anul 2015, ca răspuns la o nevoie, dar și din pasiunea tânărului pentru lucruri simple și de calitate. Portofelul are trei buzunare, ce pot fi folosite de utilizatori pentru carduri și bani, și poate fi ținut în buzunarul cămășii sau în cel al pantalonilor. Fiecare Smallet este produs manual dintr-o bucată de piele de cea mai bună calitate, tăiată cu precizie și cusută manual pentru a acomoda perfect strictul necesar: bani, carduri, permisul de conducere. Mai mult, fiecare client poate alege culoarea pielii și ața preferată, iar dacă este un cadou, poate fi personalizat cu inițiale, semnătura posesorului ori logo-ul companiei.
“Primele comenzi au venit de la oamenii din jurul meu. Tot ei sunt cei care au validat funcționalitatea produsului și, mai mult, au început să vină cu idei de culori pentru piele și ață”, spune fondatorul Smallet. Atunci și-a dat seama că Smallet-ul nu era doar un obiect practic, ci și unul care reflectă personalitatea posesorului
Afacerea a crescut organic, pe baza recomandărilor primite de la clienți, dar și prin promovarea în mediul online. În primii doi ani de activitate, antreprenorul a lucrat manual peste 1.500 de Smallet-uri, iar dacă businessul a fost la început o formă de relaxare înainte sau după orele petrecute la birou, acum lucrurile sunt pe cale să se schimbe. Claudiu va primi finanțare prin programul Start-up Nation și, în perioada imediat următoare își va deschide un atelier de pielărie, care va produce un întreg “Smallist”: genți de damă, ghiozdane, agende și alte accesorii, toate păstrând însă linia și simplitatea brandului.
Deschiderea atelierului de pielărie reprezintă un pas important în dezvoltarea afacerii și îi va permite lui Claudiu să crească volumele. În atelier va avea mașini de cusut și de brodat, ceea ce înseamnă, pe lângă un timp de lucru mai mic, o gamă de produse mai variată la capitolul design, dar și în ceea ce privește personalizarea.
Planurile antreprenorului nu se opresc aici. Actualmente, tânărul lucrează activ la extinderea parteneriatelor în zona de retail și a celor corporate, dar și la designul și prototiparea unor noi produse sub brandul Smallet. Cu toate acestea portofelele vor rămâne, în continuare, principalul motor al businessului, antreprenorul mizând pe contextul economic actual, în care viața fără cash a devenit o obișnuință. Pe termen lung, pe lângă accesarea piețelor externe, Claudiu Dumitraș are în agendă și deschiderea unui showroom în care să poată expune toate produsele, precum și o serie de parteneriate cu diverse branduri care sunt în linie cu valorile Smallet. “Zona de B2B este cea pe care aș vrea să mă axez mai mult în perioada următoare. În acest sens, am încheiat un parteneriat cu BenefitOnline.ro, iar Smallet-ul va fi disponibil pentru a fi cumpărat cu o ofertă specială din această platformă online care are aproape 200 de angajatori cu mai bine de 60.000 de angajați înscriși în programul de beneficii”, spune Claudiu Dumitraș. Acesta adaugă că a mai încheiat de curând un parteneriat cu compania EveryMaytrix, firma pentru care lucrează full-time. Pe scurt, fiecare salariat care împlinește un an sau doi în cadrul companiei primește cadou un Smallet.
Nici drumul până acum n-a fost ușor, ba chiar provocările s-au ținut lanț. Cea mai mare este îmbinarea rolului de angajat cu cel de antreprenor. Pentru că este extrem de pasionat de brandul pe care l-a construit, a reușit să prioritizeze foarte bine ceea ce are de făcut și să își eficientizeze la maximum timpul pe care îl are la dispoziție. O bună perioadă de timp a ales să livreze personal toate comenzile, din dorința de a-și cunoaște mai bine clienții și pentru a le vedea reacțiile la cald.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz