Un startup românesc lansează primul ambalaj returnabil pentru comenzi online
Reading Time: 2 minutePutem renunța la ambalajele de unică folosință în livările de produse comandate online? Start-up-ul R-Create, în colaborare cu carturesti.ro, FAN Courier și Sinapseria, testează o soluție care permite diminuarea cantităților de ambalaje de unică folosință rezultate în urma comenzilor online. Astfel, în perioada 20 mai – 2 iunie, cei care comandă de pe carturesti.ro pot opta pentru livrarea comenzii în ambalajul returnabil R-Create.
Ce înseamnă ambalajul returnabil R-Create?
În loc ca produsele comandate să fie ambalate în cutii de carton, acestea sunt sigilate în ambalajele speciale, realizate de R-Create, și sunt predate curierilor de la FAN Courier sau Sinapseria. Când curierul ajunge la client, desigilează ambalajul în fața acestuia, îi predă produsele și ia ambalajul înapoi, reintroducându-l ulterior în circuitul de împachetare.
Ambalajul este fabricat dintr-un material durabil (polipropilenă) și are o durată de viață de până la 20 de utilizări. R-Create asigură reciclarea ambalajului atunci când gradul de uzură este prea mare, prin colectarea și predarea către o companie specializată în reciclare, în vederea fabricării unor ambalaje R-Create noi.
Cum poți opta pentru ambalajul returnabil R-Create pe carturesti.ro?
În coșul de cumpărături apare opțiunea Ambalaj returnabil pe care o poți bifa. Momentan, livrarea cu ambalaj returnabil în orașele Timișoara, Constanța, Pitești si Târgoviște nu este posibilă, din cauza încărcării foarte mari a curierilor din aceste zone.
Se poate comanda orice produs, dar opțiunea de ambalaj returnabil va apărea doar pentru comenzile de maxim 3 cărți. Pentru comenzile de mai multe cărți sau alte produse, coletul va fi ambalat în cutii de carton, ca până acum.
Folosirea acestui ambalaj returnabil este gratuită.
Start-up-ul lucrează la această soluţie încă din 2019, când a câştigat premiul pentru cea mai bună idee în domeniul reciclării, la un accelerator de profil organizat de Impact Hub şi PepsiCo. Din echipa R-CREATE fac parte Linda Vasilescu (fondator), Adina Huma și Bernhard Lutzer, co-fondatori.
În contextul problemei poluării, care devine tot mai apăsătoare pentru companii şi guverne deopotrivă, nevoia de astfel de soluţii a devenit tot mai stringentă, în special pentru retailerii tradiţionali şi online. Această nevoie este subliniată şi de faptul că, din 2021, intră în vigoare norma europeană care interzice folosirea plasticului de unică folosinţă.
România produce anual circa 8 milioane de tone de deșeuri, iar peste 90% dintre deșeurile produse nu sunt reciclate și ajung direct la gropile de gunoi, în apele curgătoare sau în natură.
Potrivit Eurostat, din milioanele de tone de deşeuri rezultate anual, ţara noastră reciclează doar 14%. De aceea, soluţia sustenabilă rămâne înlocuirea ambalajelor de unică folosinţă cu unele returnabile, oprind astfel deşeurile înainte de a ajunge surse de poluare.
R-CREATE estimează că va ajunge să înlocuiască anual peste cinci milioane de ambalaje de unică folosinţă cu această soluţie. Concepte similare exista deja în SUA, dar și în Olanda, Finlanda sau Franța.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz