Featured

Un sfert din producția Dacia din 2020 a plecat cu instalație GPL din fabrică

Reading Time: 2 minute

Anul trecut, 26% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei Dacia de la Mioveni au avut instalate GPL direct în fabricație, potrivit unui comunicat al companiei.

Tehnologia GPL este integrată în România de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalată în procesele de fabricație de la uzinele Dacia din Mioveni.

Echiparea este disponibilă pe toată gama Dacia, oferind o alternativă mai puțin poluantă în cazul vehiculelor cu motor cu ardere internă.

Tehnologia GPL ajută la atingerea prevederilor normelor CAFE și este integrată de echipele noastre de ingineri aici, în România, pe motorizările existente în gamă. Emisiile de CO² sunt mai scăzute cu 11%  față de versiunea pe benzină. Lucrăm îndeaproape cu colegii din uzine, astfel încât să livrăm clienților noștri o alternativă mai curată, simplă și competitivă„, a declarat Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie.

Dacia, lider pe GPL în Europa

Dacia a adoptat anul trecut denumirea comercială ECO-G pentru versiunile echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL.

În 2020, pe piața din România, au fost vândute peste 10.300 de vehicule cu motorizare ECO-G, ceea ce echivalează cu aproape 23% din totalul înmatriculărilor mărcii.

Ponderea cea mai importantă a versiunilor ECO-G a fost înregistrată în cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total). Autonomia vehiculului dotat cu instalație GPL poate ajunge la 1.300 km.

În 2020, Dacia a fost lider pe segmentul GPL, motorizarea fiind prezentă pe toată gama sa în Europa.

Platforma industrială Dacia și impactul asupra mediului

Dacia, recertificată cu standardul ISO 14 001, a implementat progresiv standardele de management, instrumentele și procesele care țin de reducerea impactului asupra mediului, în cadrul strategiei sale de dezvoltare durabilă.

În procesele de fabricaţie a vehiculelor, Dacia respectă normele de mediu, astfel încât, la finalul ciclului lor de viaţă, să poată fi reciclate în proporție de 95%.

Dacia a redus consumurile specifice pe vehicul: consumul de apă a scăzut cu 9,4%, emisiile de dioxid de carbon s-au redus cu 11,3%, consumul de energie electrică s-a redus cu 7,1%, iar cantitatea de deşeuri periculoase s-a diminuat cu 5,2%.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

3 ore ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

11 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

17 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

17 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

18 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

18 ore ago