Un nou studiu despre Black Friday. Ce cumpără oamenii din mediul urban
Reading Time: 2 minuteUn studiu recent realizat de agenția Exact Business Solutions, arată că românii sunt hotărâți să profite la maximum de perioada Black Friday, cu doua treimi (67%) dintre adulții din mediul urban declarându-și intenția de a face cumpărături în această zi de oferte speciale. Interesant este faptul că, în acest context, femeile conduc în topul entuziasmului de cumpărături, cu 70%, în timp ce bărbații se plasează la un procentaj ușor mai mic, de 64%.
Pentru mulți, Black Friday reprezintă o ocazie excelentă de a obține produse de calitate la prețuri reduse, făcând economii semnificative. Mai mult decât atât, se estimează că și magazinele online și fizice se pregătesc pentru a oferi reduceri și promoții exclusive pentru a atrage cumpărătorii în ziua cea mare.
Din punct de vedere al grupelor de vârstă, românii cu vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani sunt cei mai hotărâți să profite de perioada Black Friday, cu peste 70% dintre aceștia declarându-și intenția de a face cumpărături în această zi de oferte speciale. Pe de altă parte, grupa de vârstă 46-65 de ani pare să manifeste un interes mai scăzut, cu doar 59% dintre aceștia plănuind să participe la acest eveniment de cumpărături.
Mai mult, studiul a investigat in ce măsură cumpărătorii planifică momentul cumpărării si urmăresc evolutia preturilor in această perioadă pentru produsul dorit. Astfel, tinerii de 18-30 ani fac acest lucru intr-o proportie de peste 40% in timp ce adultii maturi procedează in felul acesta intr-o masură semnificativ mai mică, doar 24% dintre ei declarand că urmăresc preturile si planifică momentul cumpărării in această perioadă de reduceri.
“Acest fenomen ar putea reflecta preferințele de cumpărături diferite ale acestor două grupuri de vârstă dar si faptul ca cei din grupa de vârstă 18-45 de ani sunt mai familiarizați cu mediul online și au o abordare mai proactivă în ceea ce privește cumpărăturile online și în magazinele fizice în timpul Black Friday. Pe de altă parte, cei mai în vârstă par să manifeste o atitudine mai rezervată si să aibă mai puțin interes pentru produsele și serviciile oferite în această zi de oferte”, a declarat Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Cu toate acestea, este important de menționat că Black Friday rămâne un eveniment așteptat de români din toate grupele de vârstă, oferind oportunitatea de a obține produse și servicii de calitate la prețuri reduse.
Informațiile sunt extrase din studiul Omnibus, realizat de EXACT Business Solutions in jurul datei de 1 noiembrie 2023. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban, utilizatori de internet iar volumul eșantionului a fost de 500 respondenți, reprezentativ urban. Participanții la studiu au fost selectați din panelul EXACT, care conține mai mult de 42.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz