BizRemote by certSIGN

Un nou serviciu telefonic pentru persoanele vulnerabile afectate de pandemie

20 iun. 2020 2 min

Un nou serviciu telefonic pentru persoanele vulnerabile afectate de pandemie

Reading Time: 2 minute

Unitatea Mobilă de Asistență Socială (UMAS) permite vârstnicilor aflați în situații vulnerabile și persoanelor cu dizabilități aflate în condiții de izolare să sune la numărul cu tarif normal 021-9998 pentru a solicita sprijin din partea celor 1.000 de asistenți sociali angajați în proiectul cu finanțare europeană „Sprijin pentru persoanele vulnerabile în contextul epidemiei COVID-19”.

Call center-ul din Baia Mare este operat de Asociația Profesională Neguvernamentală de Asistență Socială ASSOC, ca partener al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, și deservește 100.000 de persoane care pot apela la 021-9998 pentru probleme de la cumpărarea medicamentelor necesare, până la întocmirea unor documente sau a unor dosare necesare interacțiunii cu diverse instituții publice. Proiectul este finanțat prin intermediul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020.

„Inițiativa – despre care mi-aș dori să fie debutul unui SMURD social în România – face parte dintr-un ansamblu de programe sociale integrate pe care le avem în vedere. Acest proiect se adaugă altor măsuri pe care le-am finanțat din fonduri europene, în beneficiul persoanelor vulnerabile”, a declarat vicepremierul Raluca Turcan, care a participat la inaugurarea call center-ului alături de ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș.

Proiectul are o alocare de 18 milioane euro și va fi implementat de Ministerul Muncii și Protecției Sociale în parteneriat cu Asociația Profesională Nonguvernamentală de Asistență Socială ASSOC. Call center-ul este doar una dintre cele două acțiuni care sunt finanțate prin intermediul proiectului, cealaltă presupunând acordarea de sprijin material dar și asigurarea de materiale pentru protecție împotriva virusului SARS-COV-2.

Proiectul, pentru care contractul de finanțare a fost semnat pe 21 mai 2020, va fi implementat o perioadă de 6 luni și se adresează persoanelor vulnerabile (persoane în vârstă, aflate în izolare la domiciliu ori cu restricții de deplasare, persoane cu dizabilități sau familiile care au în îngrijire persoane cu dizabilități pe perioada pandemiei COVID-19), dar și angajaților autorităților și agențiilor publice ori private care furnizează servicii sociale şi de ocupare grupurilor vulnerabile.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: