Piața serviciilor medicale private include, în prezent, peste 1 milion de abonamente de sănătate. Acestea generează o cifră de afaceri de aproximativ 50 milioane de euro, iar reprezentanții rețelei de sănătate Regina Maria apreciază că piața s-ar putea dubla, în următorii 3 ani.
Operatorul de servicii medicale private a realizat pionieratul în domeniu, când, în urmă cu 20 de ani, a lansat pe piață primul abonament de sănătate destinat companiilor. În ultimii ani, cererea de abonamente a explodat, acestea devenind beneficiul preferat al angajaților.
De la produs exclusivist, la beneficiu standard
„La început, abonamentele de sănătate erau produse exclusiviste în rândul angajaților din România. Erau oferite doar top managementului sau expaților. Astăzi acestea sunt beneficii oferite la scară largă. Angajații au început să întrebe de ele încă de la interviu și au devenit un instrument important de loializare a salariaților”, declară Fady Chreih, CEO, rețeaua de sănătate Regina Maria.
Abonații, mai grijuli cu propria sănătate
Din totalul de abonamente de sănătate existente în România, 365.000 sunt încheiate cu Regina Maria. Dintre acestea, doar 10.000 sunt abonamente de retail, încheiate de persoane fizice, restul fiind abonamente corporate. Abonamentele încurajează un comportament proactiv în ceea ce privește sănătatea, oferind acces continuu la servicii medicale, dar și la workshop-uri ori campanii de informare. Angajații care se bucură de un abonament de sănătate accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la medic punctual, la nevoie. Abonații corporate ajung, în medie, de 6,6 ori la medic, pe parcursul unui an.
Pachetele medicale se bucură de cel mai mult succes în domeniul IT, al finanțelor și în auto. Dintre abonați, cele mai multe vizite la medic le efectuează femeile și persoanele tinere.
Femeile și persoanele tinere accesează cel mai frecvent serviciile medicale preventive
„Peste 60% dintre pacienții noștri sunt de sex feminin. Acest lucru se explică pe de-o parte prin faptul că femeile sunt foarte interesate să aibă acces la servicii de sănătate, iar pe de altă parte, ține și de profilul nostru. Suntem orientați către excelență în asigurarea sănătății mamei și a copilului. Relevant pentru definirea profilului pacientului nostru este și faptul că 68% dintre cei care accesează serviciile pe care le oferim sunt persoane cu vârste între 18 – 45 de ani. ”, spune Nirvana Georgescu, Director de Calitate și Siguranța Pacientului, rețeaua de sănătate Regina Maria.
„Aproximativ o treime dintre afecțiunile cronice pe care le-am diagnosticat la Regina Maria provin din rândul acestei categorii de vârstă”, adaugă Nirvana Georgescu.
Cele mai frecvente afecțiuni cronice depistate în clinicile Regina Maria sunt hipertensiunea arterială și atingeri ale discurilor intervertebrale.
Obiectivul proncipal pe care rețeaua privată de sănătate și-l propune este conștientizarea întregii societăți cu privire la importanța prevenției medicale.
„Comportamentul medical al persoanelor care accesează abonamentele de sănătate contribuie la creșterea speranței de viață din România. Acestea au o influență pozitivă și asupra stilului de viață al apropiaților. 16% din totalul abonamentelor din portofoliul nostru aparțin membrilor de familie”, menționează Fady Chreih.
Reţeaua de sănătate Regina Maria este prima companie care a introdus în România pachetele de prevenție (abonamente) pentru companii, în urmă cu 20 de ani, dar și care a lansat primele abonamente de retail, destinate persoanelor fizice, precum și prima gamă de pachete pentru IMM-uri. Aceasta dispune de: 32 de locații proprii, 4 spitale, 3 centre cu spitalizare de zi, 2 maternități, 8 campusuri medicale, 11 centre de imagistică, 15 laboratoare de analize, bancă proprie de celule stem și peste 180 de policlinici partenere în țară.
Foto © Bialasiewicz | Dreamstime.com
Fundația Culturală Gaudium Animae invită publicul în data de 26 noiembrie, de la ora 19:00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare…
Un nou proiect cultural al Asociației Urbandada a completat scena culturală românească în această toamnă - spectacolul „ORFANI”, în regia…
Revista Haute Culture le dă pasionaților de colaje ocazia de a transforma numerele sale de colecție în noi opere de…
Opera Națională București prezintă joi, 28 noiembrie, ora 19:30, un concert de gală intitulat Ziua Națională a României pe scena…
Cu o tradiție de 20 de ani pe scenele din România, concertul „Viena Magic”, cel mai reprezentativ eveniment muzical al…
Un nou spațiu ultramodern de lucru flexibil va fi deschis în centrul Iașiului de către International Workplace Group (IWG), cel…