Featured

Un fintech românesc atacă piața globală

Reading Time: 3 minute

Cu aproape 13 milioane de euro obținuți într-o singură rundă de investiții, FintechOS vizează extinderea serviciilor pe piețe externe din Europa, Asia și America. Teodor Blidăruș, CEO al companiei, spune că transformarea digitală a companiilor financiar-bancare reprezintă o industrie în plin boom, estimată la peste 30 de miliarde de dolari. 

Ați anunțat o rundă de investiții de 12,7 milioane de euro în FintechOS, compania pe care ați fondat-o cu Sergiu Neguț. Cum ați convins investitorii să vă susțină?
Mai important decât ce sau cum convingi investitorii să te susțină este răspunsul la întrebarea de ce ar face-o. Iar răspunsul vine din mai multe direcții. Prima: vorbim despre o industrie care se află în plin boom. Piața globală a produselor și serviciilor tehnologice adresate băncilor și societăților de asigurări a crescut de la 1,8 miliarde de dolari în 2011 până la peste 32 miliarde de dolari în zilele noastre. În al doilea rând, majoritatea instituțiilor financiare au intrat deja în parteneriate cu firme de tehnologie pentru transformarea digitală. Există o presiune mare pe instituțiile financiare să accelereze digitalizarea, peste tot în lume. În special în Europa Centrală și de Est este un potențial fabulos. Investitorii la acest lucru se uită cu prioritate la potențial și oportunități. Acum, de ce FintechOS? Când reușești să intri într-un parteneriat cu reputația celor de la Earlybird și OTB Ventures, acest lucru validează că tehnologia noastră are un potențial global. Ce livrăm noi, în mod special – iar acest lucru ne diferențiază – este o tehnologie care vine în întâmpinarea consumatorilor, care caută simplitate, intuitivitate și produse personalizate. Să ne uităm la Netflix, Amazon, Google, Instagram și Facebook, care livrează acest gen de experiență. Făcând o analogie pentru industria financiară, FintechOS ajută băncile și companiile de asigurări să construiască o astfel de experiență personalizată, la costuri avantajoase, în timp scurt.

Este o sumă neobișnuită pentru piața din România în ceea ce privește astfel de investiții, într-o singură rundă?
Suma este corelată mai degrabă ne­voilor noastre de dezvoltare, de creștere – obiectivul nostru numă­rul unu. Piața din România este importantă pentru noi, de aici am pornit, aici am crescut, dar această finanțare ne-a propulsat către o altă etapă în business, extinderea pe piața globală, căci la aceasta ne raportăm de acum. Ne concentrăm pe creșterea businessului, avem un obiectiv de a crește cu 300% până la finalul lui 2020. Ne vom extinde către alte piețe, Europa Centrală și de Est, țările nor­dice, sud-estul Asiei și, probabil, SUA. În primăvară vom comunica printre altele și un parteneriat solid în industria bancară, un success story pe care sperăm să îl replicăm cât mai mult și cât mai repede. Obținerea unei noi runde de finanțare, tot în acest an, este un alt obiectiv important.

Care sunt aspectele inovatoare ale tehnologiei FintechOS pentru clienți?
Pe scurt, tehnologia FintechOS ajută băncile și companiile de asigurări să reacționeze rapid. Pe partea de dezvoltare, îmbunătățim constant aplicațiile existente. Iar în ce privește livrarea, timpul scurt de implementare este un avantaj competitiv cert. Practic, prin adoptarea FintechOS, banca sau compania de asigurări are la dispoziție o tehnologie avansată, aplicații deja dezvoltate, cu API
deschis, ce pot fi integrate ușor în infrastructura IT existentă, fără a avea nevoie de resurse umane foarte specializate. Astfel, perioada de implementare se reduce de la luni sau chiar ani la săptămâni, iar acest timp este foarte prețios în industria financiară.

Acum doi ani erați Managing Partner la Softelligence, iar FintechOS era un produs propriu. Ce v-a determinat să faceți astfel de transformări de  business?
Sunt prezent în Softelligence, dar am vrut să dezvolt ceva nou. Evoluția în domeniul tehnologiei este atât de rapidă încât e mai eficient, mai sustenabil să dezvolți o afacere de la zero ceva decât să ajustezi din mers, să schimbi modelul de business, să recalibrezi resursele, organizarea internă – pe scurt, ADN-ul unei organizații. FintechOS are alt ADN, este o altă călătorie. Are alt model de business, lucrăm cu alte talente, produsul este diferit, la fel sunt și piețele la care ne uităm – avem o viziune globală.

Care este profilul celor angajați la  FintechOS?
Pot spune că încercăm un mix. Pe partea de dezvoltare, entuziasmul și talentul tinerilor sunt un activ important. Iar pe partea de livrare și suport pariem pe maturitatea și capacitatea de implementare rapidă a seniorilor. Pe partea de recrutare nu întâmpinăm probleme, deși am crescut rapid – dacă la început de 2019 aveam 22 de angajați, în 2020 estimăm că vom avea 300-350 de oameni în organizație. În mai puțin de trei luni am reușit să formăm o echipă de 25 de specialiști foarte buni în fintech, iar acest lucru ne-a dat un impuls fantastic încă de la început. Mai mult, avem o echipă de management formată din profesioniști cu peste douăzeci de ani de experiență fiecare și cu o istorie foarte diferită: Sergiu Neguț – antreprenor, investitor, mentor, Todi Pruteanu – anterior responsabil cu par­teneriatele în Microsoft, plus mulți alții poate mai low-profile, dar la fel de buni. Este esențial să formezi echipa potrivită pentru a atinge obiective ambițioase.

Alex Rădescu

Recent Posts

Studiu Offerista: 72% din români sunt îngrijorați de creșterea prețurilor și vor aloca un buget mai mic per achiziție de sărbători

Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe…

4 minute ago

Vodafone și Oxygen câștigă distincțiile Comunicatorul anului în gaming și Agenția anului la Gaming Video Awards 2024

Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…

31 de minute ago

București, gazda unei noi ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”

La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…

41 de minute ago

HOTT – un nou partener creativ de business pe segmentul influencer marketing

Lansarea diviziei de influenceri HOTT – House of Talents & Trends readuce în prim-plan statutul influencerului în campaniile de comunicare.…

53 de minute ago

Grupul PPC pregătește investiții de 10,1 miliarde de euro pentru următorii 3 ani

Grupul PPC prezintă noile obiective, actualizate și majorate, din Planul Strategic pentru perioada 2025-2027, cu scopul de a deveni o…

5 ore ago

Maria Gheorghiu, fondatoare OvidiuRO: „România se transformă în țara pe care ne-o dorim cu toții”

Asociația OvidiuRO a lansat de curând, împreună cu Kaufland România, inițiativa națională „Prinde gustul lecturii”, o campanie dedicată cultivării obiceiului…

7 ore ago