BizRemote by certSIGN CSR

Un festival al generozității

2 mai 2020 5 min

Un festival al generozității

Reading Time: 5 minute

România s-a alăturat inițiativei globale GivingTuesdayNow care are loc la începutul lunii mai, printr-un festival al generozității la care românii pot participa de acasă.

László Bodor, Cofondator al Asociației Envision și inițiator al mișcării #GivingTuesday ne-a vorbit despre cum se va desfășura festivalul generozității, dar și despre importanța generozității și a solidarității în aceste momente.

Între 1 și 5 mai are loc Giving Tuesday Now la mare. Ne puteți spune la ce să se aștepte cei care vor participa de acasă la festival?

Pe 5 mai are loc la nivel global GivingTuesdayNow, o ediție specială GivingTuesday care vine ca răspuns la criza prin care întreaga lume trece în această perioadă. Noi ne-am alăturat mișcării globale cu un festival al generozității pe care l-am numit GivingTuesdayNow la mare. Așa că, între 1 și 5 mai invităm oamenii, organizațiile și companiile să participe la festival, iar pentru a primi bilet trebuie să anunțe pe wall-ul evenimentului o faptă bună pe care o vor face până pe 5 mai. Practic, îndemnăm oamenii să fie generoși unii cu alții, iar noi le oferim o experiență faină pentru gestul lor, și anume un concert online și un live de pe plajă. Așadar, ne așteptăm la multe gesturi frumoase și variate, dar și la muzică bună și o atmosferă estivală.

Un alt lucru pe care vrem să-l facem pentru toți cei care se alătură mișcării este să ilustrăm toate faptele generoase pe care aceștia le vor face de GivingTuesdayNow. Vrem ca prin ilustrarea gesturilor de bine să avem la finalul celor 5 zile o hartă a generozității. Un memento din această perioadă grea prin care trecem, dar și o dovadă că solidaritatea, bunătatea împreună cu respectarea măsurilor de protecție sunt cele care ne vor scoate din această criză.

Câți au dat „join” la eveniment și la ce număr de participanți vă așteptați?

Până în acest moment avem peste 100 de gesturi de generozitate asumate și peste 1.200 de persoane interesate de eveniment. După live-ul de la mare, ne așteptăm ca numărul lor să crească și ne-am dori ca evenimentul să devină un punct de atracție în perioada asta în rândul oamenilor de bine.

Cei care doresc să ia parte la festival trebuie să posteze pe wall-ul evenimentului gesturi de generozitate. Ne puteți da câteva exemple de postări făcute de cei care au anunțat deja că vor participa?

Ca la orice festival, avem și bilete. Pentru a „rezerva”, într-un mod simbolic, un loc la concert, oamenii de bine trebuie să posteze pe wall-ul evenimentului care este gestul de generozitate pe care aleg să-l facă în perioada 1-5 mai. Cei mai mulți au ales varianta de a face o faptă bună din interiorul sau în jurul casei lor. Fie că este vorba de o donație către o cauză, de cumpărături pentru un vecin vârstnic sau chiar de un prânz cald pentru o persoană vulnerabilă. Sunt multe modalități prin care putem fi generoși chiar și de acasă, iar felul în care arată până acum harta generozității, ilustrată de artistul grafic Andrei Pacea, ne demonstrează asta.

Ne puteți da și câteva exemple concrete de astfel de gesturi?

Raisa Beicu a spus că „voi continua să donez pentru spitale și voi dona câteva cărți acolo unde este nevoie de ele. Și o să stau de vorbă cu copilașii mei, cu care lucrez de câțiva ani, dar la care nu am mai ajuns din motivele deja cunoscute.”

Roxana Cristina Chihai a anunțat că „alături de o întreagă echipă duc mâncare gătită bătrânilor singuri.”

Inclusiv câteva branduri s-au alăturat mișcării, cum ar fi Questo, Dino Parc, J’ai Bistro și multe altele. De exemplu, agenția de turism Travlocals oferă unei familii nevoiașe, imediat după ce o să se mai relaxeze situaţia actuală, „un weekend de poveste (cazare și masă) la unul dintre cele mai frumoase glampinguri din țară, Green Camp – Adventure Glamping.”

Care sunt planurile pe care le aveți pentru ediția Giving Tuesday ce va avea loc pe 1 decembrie?

Avem planuri mari pentru ediția din 1 decembrie și ne-am pregătit încă din primăvară. Însă suntem conștienți că, în acest context, nimic nu mai e predictibil. Așa că suntem gata să ne reorganizăm și adaptăm la cum va arăta situația atunci. Însă, fără doar și poate, ne dorim ca numărul de inițiative să crească, iar mișcarea să devină din ce în ce mai cunoscută și în România. Giving Tuesday a dovedit în nenumărate țări din întreaga lume că are un potențial extraordinar și asta ne motivează să investim în continuare energie și resurse în acest proiect.

Envision este asociația care a lansat Galantom. Cât de dispuși sunt românii să își doneze ziua de naștere și în loc de cadouri să strângă banii pentru o cauză? Care sunt cauzele în care se implică cel mai des românii care își donează ziua de naștere?

Da, Asociația Envision este fondatorul platformei de fundraising Galantom. Prin intermediul Galantom, oamenii de bine pot strânge fonduri pentru diferite cauze, prin provocări de fundraising diverse: participarea la evenimente sportive sau provocări sportive de acasă, dăruindu-și o pasiune sau un talent, renunțând la fumat ori la alte vicii și donând banii cheltuiți pe acestea pentru o cauză, sau dăruindu-și zile speciale din viața lor precum nunta, botezul sau ziua de naștere. Recent, “Dăruiește ziua ta” a fost relansată, având o identitate nouă, creată cu ajutorul agenției Jazz Communication.

În general, oamenii aleg să doneze pentru organizații care răspund la probleme stringente din societate, cu care se confruntă cel mai des. Pe Galantom, primul domeniu este sănătatea, urmată de educație, drepturile omului și incluziunea socială și apoi mediul înconjurător.

Laszlo Bodor 2

Au fost românii mai generoși de când a început pandemia Covid-19? De ce credeți că s-a întâmplat acest lucru? De ce este nevoie de generozitate mai ales în aceste momente?

 Luna aprilie 2020 a fost cea mai bună lună de la lansarea platformei, dacă ne referim la suma donațiilor strânse. În aprilie s-au strâns pe Galantom peste 580.000 lei. Proiectele organizațiilor care au sprijinit spitalele și persoanele vulnerabile în contextul COVID-19, peste 40 la număr, au strâns în lunile martie și aprilie peste 562.000 lei doar prin platformă. Deci, cel puțin cifrele de pe Galantom, ne arată ca oamenii au fost foarte implicați să dea o mână de ajutor la îmbunătățirea mai rapidă a situației. Mobilizarea aceasta are câteva explicații previzibile: caracterul de urgență, faptul că este o problemă care are impact asupra tuturor, deschiderea oamenilor către filantropie, care este în creștere în ultimii ani. Foarte important este faptul că ONG-urile au făcut eforturi impresionante în aceasta perioadă să mobilizeze oamenii, companiile și instituțiile. Este un efort exemplar, care sperăm să ne rămână în memorie și după ce această criză se va termina, atunci când vom face aprecieri referitoare la importanța impactului pe care îl au ONG-urile în societatea românească. Conform datelor strânse de Asociația pentru Relații Comunitare de la 82 de organizații, în șapte săptămâni, societatea civilă a reușit să cumpere echipamente și aparatură medicală în valoare de peste 13,95 milioane euro, printre care 116 ventilatoare, 21 de aparate de testare, 30.793 de teste PCR și multe altele, totul pentru a veni în ajutorul pacienților și personalului din 140 de unități medicale.

Este nevoie de generozitate tot timpul și nu doar în anumite momente, pentru că doar solidari, implicați, generoși și atenți unii la alții putem găsi soluțiile cele mai bune la problemele cu care ne confruntăm, peste care nu putem trece cu bine decât împreună. Și sperăm ca acest “ÎMPREUNĂ” să rămână și el mai bine întipărit în mentalul colectiv, chiar și după ce trecem cu bine de această perioadă dificilă.  

Câți români și-au dăruit ziua de naștere în ultimul an și ce sume de bani s-au strâns?

 Numărul persoanelor care și-au donat ziua de naștere poate fi vizualizat în timp real pe site-ul Galantom. Anul trecut, cele 1,521 de persoane care și-au creat pagini de donații au strâns în total 1.395.135 lei pentru 322 de proiecte. În 2020, până la sfârșitul lunii aprilie, au fost create 791 de pagini, cu ajutorul cărora s-au strâns 564.551 lei pentru 232 de proiecte. Suma cea mai mare strânsă de o persoană, în 2020, este de 33.648 lei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: