Companii Management Stiri

Un deceniu de impact

21 dec. 2015 9 min

Un deceniu de impact

Reading Time: 9 minute

Compania Genpact a intrat pe piata din Romania in urma cu zece ani si a pornit la drum cu doar 80 de angajati. Astazi, este liderul pietei locale de outsourcing si unul dintre marii angajatori si dezvoltatori de talente din industria de servicii de business. 

Era o dupa-amiaza insorita de la finalul lunii noiembrie cand am ajuns la sediul Genpact, situat in partea de nord a capitalei. Eram in usoara intarziere, motiv pentru care procedurile de inregistrare ca vizitator imi pareau aproape interminabile. Am inteles utilitatea masurilor sporite de securitate de la receptie imediat ce am ajuns la cel de-al doilea etaj al cladirii. Pe masura ce inaintam pe culoarele intortocheate ale companiei, de-o parte si de alta se aratau privirii, prin peretii din sticla, birouri uriase de tip open space. De aici, sute de angajati ai Genpact Romania, cel mai mare furnizor de servicii de outsourcing din tara, pun la dispozitia unor companii multinationale propria lor experienta si expertiza. Pe scurt, compania cu domeniul de activitate de Business Process Outsourcing (BPO) se ocupa de procesele externalizate de alte organizatii, care pot varia de la contabilitate la managementul resurselor umane sau suportul IT.

Genpact a intrat pe piata din Romania in urma cu un deceniu si de atunci se poate lauda cu cresteri de poveste: intr-un an cat alte companii in sapte. Daca in urma cu un deceniu compania avea o echipa de 80 de oameni, astazi lucreaza aici mai bine de 2.800 de angajati, care gestioneaza un portofoliu de peste 40 de clienti internationali. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 78,4 milioane de dolari, in crestere fata de anul 2013, cand a avut venituri de 70,3 milioane de dolari. Pentru Genpact Romania ingredientele din reteta succesului au fost dezvoltarea si retentia talentelor, sustenabilitatea si dezvoltarea durabila. “Este foarte important pentru o companie nu doar sa creasca, ci sa se dezvolte in armonie cu mediul de afaceri si piata in care opereaza si sa stabileasca obiective sustenabile, intr-o maniera care sa-i permita sa treaca cu bine prin perioade dificile, neprevazute”, spune pentru Biz Daniel Bratu, Vice President, Global Sourcing Leader, Genpact. “Vrem sa ne consolidam pozitia de lider in industria de outsourcing din Romania; noi credem cu tarie ca e important sa cresti susti­nut, in armonie cu piata locala”, adauga Daniel Bratu.

Daniel Bratu

 

Si cum de ani buni Romania creste constant in zona serviciilor de externalizare, pe agenda locala a Genpact se afla continuarea drumului ascendent cu acelasi ritm alert de pana in prezent. Pentru a pune in aplicare aceste planuri, compania si-a extins deja prezenta in Cluj-Napoca, intr-un sediu nou. Tot ca planuri pe termen mediu si scurt, Genpact urmareste sa puna umarul si la dezvoltarea locala a industriei de servicii de business. Cum? Prin intarirea relatiilor cu mediul academic, care poate influenta favorabil expansiunea unei industrii ce aduce beneficii Romaniei.

Viitorul val de lideri

Genpact este unul dintre marii angajatori si dezvoltatori de talente din Romania si totodata una dintre putinele companii care ofera oportunitati de cariera tinerilor.  Dincolo de un job, Genpact ofera un pachet complex de cursuri de pregatire profesionala, atat tehnice, cat si soft skills, precum si oportunitatea de a lucra intr-un mediu multicultural, dinamic, in plina ascensiune. Cum universitatile din tara nu pregatesc profesionisti pentru industria de outsourcing, atragerea talentelor, pregatirea si retentia acestora in joburile operationale devine cruciala. “|n opinia mea, fiecare angajator ar trebui sa se implice activ, alaturi de mediul academic, in procesul de orientare si formare a competentelor profesionale, mai ales acum, cand lumea se schimba in jurul nostru cu o viteza ametitoare”, spune Crina Ilie, Vice President, Human Resources, Genpact Europe & Africa, care adauga ca sistemul romanesc de invatamant are avantaje, insa are si lacune. Acesta este si motivul pentru care Genpact Romania, impreuna cu Association of Business Service Leaders (ABSL), a demarat un proiect ce vizeaza primul program de tip master dedicat industriei.

Crina Ilie

Programul va demara anul viitor, iar cursantii vor avea expunere nu numai la concepte teoretice, ci si la experiente practice. Genpact nu se afla insa la prima initiativa de acest fel. |nca din primii ani in Romania compania a implementat programe elaborate si intensive, care au luat amploare de la an la an, menite sa faciliteze patrunderea in industrie a noilor angajati. Un astfel de program este Genpact Gateway, care ofera participantilor posibilitatea formarii unor competente de limbi straine, a cunostintelor despre procese financiare, de utilizare a SAP si a altor platforme informatice. In plus, compania mai ofera angajatilor o multitudine de programe care urmaresc dezvoltarea competentelor de leadership, pentru toate nivelurile de management. Unul dintre acestea este  WAVE, care a primit anul acesta un prestigios premiu international.

In urma cu un an, Genpact Romania a lansat si platforma youyourself.ro, care se bucura de un succes rasunator si atrage la interviurile de angajare un numar de candidati comparabil cu cel adus de site-urile clasice de recrutare. Platforma are o contributie importanta in consolidarea brandului de angajator al companiei si propune o experienta de recrutare mai apropiata de gustul tinerilor aflati in cautarea unui loc de munca. “Este o platforma prin care ne-am dorit sa comunicam deschis, relevant, dincolo de limbajul traditional corporatist, oferta noastra ca angajator, preocuparile si initiativele noastre in zona de talent management si engagement”, povesteste Crina Ilie “Platforma in sine este parte a strategiei de «go to market» pe care o avem ca angajator, fiind aliniata cu strategia noastra de comunicare in social media, outdoor, campanii de recrutare sau programe derulate cu si pentru studenti”, povesteste Dana Bazzolo, Assistant Vice President, Communication, Employer Branding & Employee Engagement, Genpact Europe & Americas.

Platforma a luat nastere din dorinta de a avea un dialog diferit cu tinerii care isi cauta un loc de munca. Asa se explica faptul ca a fost construita in jurul unui “knowledge hub”, unde tinerii pot gasi articole si informatii care ii intereseaza: de la cum sa isi creeze un CV, la modul in care se prezinta la interviul de angajare sau la ce se pot astepta de la primul job. Daca sub umbrela de brand awareness sunt toate campaniile derulate cu scopul de a face cunoscut brandul Genpact pe piata muncii, pe plan intern compania isi doreste sa ofere o experienta unica pentru angajati, prin realizarea unei platforme de engagement. La aceste eforturi constante ale companiei de dezvoltare a brandului de angajator in Romania contribuie din plin si componenta de CSR, care este una extrem de importanta pentru Genpact si are obiective pe termen lung.

Dana Bazzolo_1963

“CSR reprezinta pentru noi mai mult decat un program, este un mod de viata”, spune Dana Bazzolo. “Este diferenta pe care alegem sa o facem in mediul in care traim si muncim, posibilitatea de a integra eforturile noastre locale intr-o miscare ampla, care cuprinde toate centrele noastre din cele sase tari europene: Romania, Olanda, Cehia, Polonia, Marea Britanie si Slovacia. Si, mai mult decat atat, oportunitatea de a trece de la o pozitie contemplativa la una de implicare activa in problemele comunitatii in mijlocul careia lucram”, adauga Dana Bazzolo.

Strategia globala de CSR a companiei este structurata pe trei piloni principali: educatia si suportul pentru angajarea grupurilor dezavantajate, mediul inconjurator si dezvoltarea durabila precum si sprijinirea grupurilor defavorizate pentru asigurarea sana­tatii si integritatii sociale. Cu toate acestea, compania este in permanenta conectata si la realitatile cotidiene si angajatii aleg sa se implice in noi proiecte si initiative. Un astfel de exemplu recent este suportul oferit victimelor tragediei din clubul Colectiv, prin intermediul Crucii Rosii Romania.

Mai mult, de opt ani Genpact Romania este Gold Partner pentru United Way Romania si doneaza peste 50.000 de dolari pe an, jumatate din contributie fiind donata direct de angajatii companiei. Anul trecut, Genpact si United Way au schimbat vietile a peste 630 de persoane. Dintre acestia, 440 de copii si-au continuat studiile, peste 100 de tineri si adulti au invatat o meserie si 95 de batrani si persoane cu probleme de sanatate au primit asistenta sociala si medicala. Cu ocazia implinirii a zece ani de la lansarea pe piata locala, liderul industriei de outsourcing a demarat Genpact Sports Day, un eveniment de CSR prin care 1.000 de copii vulnerabili au fost ajutati de aproape 500 de voluntari ai Genpact sa descopere 15 sporturi de performanta, care au dat Romaniei campioni mondiali.

“Prin aceasta initiativa, Genpact a ales sa investeasca in comunitate, insufland copiilor din mediile dezavantajate un stil de viata sanatos si sprijinindu-i pe acestia sa isi atinga potentialul maxim”, spune Calin Avram, Vice President, Chief Financial Officer, Genpact Europe si board member al United Way Romania. Copiii au fost selectati din randul beneficiarilor a saisprezece organizatii nonprofit din Bucu­resti si din vecinatatea capitalei, sustinuti de programele Fundatiei United Way Romania.

Calin Avram

La nivel european, in campaniile de CSR ale companiei s-au implicat peste 3.500 de angajati in proiecte care vizeaza zona educationala, mediu, incluziune si dezvoltare durabila. Anul trecut, in toate cele cinci state din Europa au fost efectuate peste 16.500 de ore de voluntariat. Angajatii Genpact din Romania, la randul lor, s-au implicat in campanii de donare de sange, in campanii de mediu, educationale, cumu­land mai bine de 3.300 de ore de voluntariat.

Roadele unui deceniu de performanta

|n vara anului trecut, Genpact, liderul pietei locale de outsourcing, a inaugurat la Bucuresti primul European Learning Center, un spatiu unde vin la training angajatii Genpact din toate tarile europene, in care are compania birouri. Spatiul este modern, diferit de salile traditionale de curs, iar programele derulate privesc holistic procesul de invatare dincolo de transfer de cunostinte, se lucreaza la setul de valori, de comportamente si practici, ce au menirea sa formeze viitorii lideri. “Invatarea trebuie sa fie un proces continuu pentru toti cei care isi doresc o cariera de succes”, spune Shibu Nambiar, Vice President, Business Leader, Manufacturing & Services, Genpact Europe & Africa despre importanta centrului inaugurat la Bucuresti. “La Genpact transformam aceasta filosofie intr-un mod de viata. Si acest lucru a devenit unul dintre principalele beneficii pe care le oferim angajatilor nostri. Asadar, inaugurarea unui centru educational a fost perfect justificata. Programele de training fac o diferenta majora si eu am posibilitatea sa observ acest lucru zi de zi”, adauga top managerul de la Genpact Romania. Shibu Nambiar conduce o echipa uriasa, formata din mai bine de 1.000 de angajati raspanditi in multiple orase si tari, si povesteste ca tinerii profesionisti au o dorinta de invatare si de dezvoltare profesionala foarte arzatoare, comparativ cu generatiile din urma.

shibu

Oportunitatea de a invata si de a acumula skill-uri specifice industriei sau managementului, calitati esentiale unei cariere de succes pe termen lung, fac industria de outsourcing atractiva pentru candidatii aflati in cautarea unui loc de munca. Shibu Nambiar a mai observat, de asemenea, ca tinerii mai sunt atrasi si de un mediu care ofera dezvoltare continua prin diverse programe de training personalizate si planuri de cariera, precum si de oportunitatea de a lucra cu echipe din alte tari ori continente. Procesele de recrutare si cresterile, chiar daca moderate, nu au incetat pentru industria BPO nici in timpul crizei economice, atunci cand toate industriile se confruntau cu scaderi semnificative, sau “doar” cu stagnari, acesta fiind un alt aspect care a facut piata de outsourcing atractiva. “Infrastructura, proximitatea fata de clientii din Europa, serviciile pe care le-am gasit aici ca organizatie, toate acestea sunt motive pentru care am ales sa venim si sa ramanem in Romania”, spune pentru revista Biz Vishal Anand, Vice President Consumer Goods & Life Sciences, Genpact Europe. “Exista o plaja larga de talente, de la abilitatea de a vorbi limbi straine la educatie, pana la dorinta oamenilor de a invata si de a creste”, adauga Vishal Anand.

vishal

Compania a inregistrat o crestere exponentiala de-a lungul acestui deceniu si planuieste, in continuare, extinderea businessului din Romania. De anul viitor, Genpact Bucuresti isi va muta sediul intr-o cladire noua, adaptata nevoilor specifice industriei. In prezent echipele Genpact Bucuresti ocupau doua cladiri diferite din Iride Business Park, iar mutarea intr-un spatiu comun contribuie la imbu­natatirea interactiunii directe dintre angajati. Furnizorul de servicii de outsourcing are o abordare unica, centrata pe flexibilitate, schimbare si inovare continua si reuseste cu succes sa genereze impact si datorita celor

17 ani de experienta si expertiza in mediul global de business. Desi industria de outsourcing este una tanara si are o istorie de doar 20 de ani, se indreap­ta cu rapiditate catre schimbari majore, alimentate de evenimente disruptive precum aparitia big data sau digitalizarea. “An dupa an, intr-un ritm constant, Genpact va schimba macazul si va trece de la operatiuni si servicii catre personalizarea unor solutii pentru parteneri”, spune Luc Mauvarin, Vice President Solutions, Transitions & Practices, Genpact Europe & Latin America. “Valoarea pe care o aducem clientilor nostri se va schimba, de asemenea, in magnitudine, la fel si abilitatile angajatilor nostri, care vor deveni project manageri si consultanti. Asemenea schim­bari vor necesita si mai multa expertiza si abilitati exceptionale in consultanta, in plus fata de actualele skill-uri operationale necesare.

luc-mauvarin-2012-1

De fapt, companii precum Genpact vor deveni, in viitorul apropiat, si mai dependente de plaja de talente disponibile la nivel regional. Reteta succesului folosita de liderii din industria noastra va fi un amestec de expertiza, inovatie si agilitate, pentru ca piata si mediul de business sunt din ce in ce mai volatile”, adauga Luc Mauvarin. Genpact lucreaza la nivel global pentru mai bine de 800 de clienti, in principal companii mari care cauta un partener de business performant si proactiv, care ia rapid cele mai bune decizii pentru toti stakeholderii.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: