Un creativ la Moscova
Reading Time: 2 minuteIn cei opt ani de cand este in Rusia, Mihai Coliban, directorul de creatie al Proximity, a adunat o multitudine de premii internationale si isi doreste sa mentina aceleasi standarde ridicate si in viitorul apropiat
Un moment care are o insemnatate speciala pentru Mihai Coliban este iarna anului 2007. Atunci, acesta s-a intalnit intamplator cu Cristian Munteanu, fostul Managing Director al TBWA Bucuresti, care i-a povestit ca un head-hunter cauta un art director pentru Rusia. “M-a intrebat daca sa ii dea numarul meu”, isi aminteste Mihai Coliban, director de creatie al Proximity Rusia. “Si asa s-a nascut proiectul «8 ani in Rusia, pana acum»”, adauga creativul. Nu regreta nicio clipa decizia luata pe atunci. Motivul? In tot acest timp petrecut in Rusia, Mihai Coliban a acumulat mai bine de 200 de premii la festivaluri, inclusiv mult ravnitii lei de la Cannes, a intalnit o multime de oameni exceptionali si a indeplinit obiectivele de vanzari si dezvoltare ale unui numar mare de clienti. Acolo a filmat primele spoturi cu bugete mai mari de un milion de dolari pentru Lay’s Sensations si un an mai tarziu a lansat Lay’s cu castraveti murati in Rusia cu Aleksandr Arsavin, vedeta echipei nationale de fotbal. Alte doua proiecte de suflet pentru Mihai Coliban au fost doua deplasari in Argentina, una pentru un spot Tuborg si o animatie pentru inghetata de fructe Ekzo, realizata in Buenos Aires.
“In 2012 am filmat trei spoturi cu Bruce Willis, in Los Angeles, pentru o banca ruseasca numita Trust, si apoi am facut o campanie intreaga pentru Gillette cu Aleksandr Ovecikin, capitanul nationalei de hochei pe gheata a Rusiei”, spune pentru revista Biz Mihai Coliban. “In 2013 am facut cateva activari care au luat o gramada de premii, pentru Mercedes-Benz Smart, si am filmat din nou hochei, pentru Pepsi de data asta. Un an mai tarziu am filmat un spot pentru Sberbank si am inceput sa lucrez regional pentru PepsiCo din Moscova”, adauga Art Directorul.
In urma cu sase luni, Coliban a decis ca are nevoie de o schimbare si a facut tranzitia pe digital, in Proximity, agentia de CRM, social media, digital si integrated a BBDO Network. “De atunci, cele sase-sapte spoturi TV ale mele pentru PepsiCo si Frito-Lay, pentru care am muncit un an, au fost filmate de altii, dar poate ca deja le-ati vazut la TV si prin Romania”, adauga Coliban. Planurile creativului roman nu se opresc aici. Pentru viitorul apropiat si-a propus sa mentina aceleasi standarde cu care Proximity a obisnuit BBDO Rusia si publicitatea ruseasca si sa ajunga cu adevarat digital, “nefiind catusi de putin un millennial, ci mai degraba un baby boomer”, glumeste Mihai Coliban.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz