Un consumator a obținut peste 225.000 de lei după ce a apelat la SAL-Fin pentru rezolvarea unui litigiu în domeniul financiar non-bancar
Reading Time: < 1 minutEntitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) a finalizat, în cursul anului 2021, un număr de aproximativ 1.300 de cereri transmise din partea consumatorilor, raportat la totalul de 807 cereri transmise în anul precedent.
În prima jumătate a anului 2022, SAL-Fin a soluționat un număr de 288 cereri, din cele 630 înregistrate. Din dosarele de conciliere instrumentate până în prezent, cea mai mare sumă obținută de un consumator care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin a fost de 226.513 lei, aceasta reprezentând diferența de despăgubire și penalitățile aferente dosarului de daună deschis la un asigurător.
Mai mult decât atât, și în alte dosare instrumentate de SAL-Fin s-au primit sume importante, cum ar fi: 92.460 lei pentru achitarea reparațiilor unui autoturism avariat și pentru lipsa de folosință a acestuia, precum și 85.618 lei achitați de un asigurător în baza unei polițe CASCO.
SAL-Fin este singura entitate de soluționare alternativă a litigiilor care organizează și administrează proceduri SAL, pe domeniile în care ASF are competență.
Examinarea litigiilor supuse SAL-Fin se realizează de către conciliatori independenți și imparțiali înscriși în Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregătire și cu experiență profesională, atât în domeniul piețelor financiare non-bancare, cât și al soluționării litigiilor pe căi alternative.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz