Interviuri

Un CEO nou si ambitii pe masura

1 oct. 2014 2 min

Un CEO nou si ambitii pe masura

Reading Time: 2 minute

Franco Del Fabbro, noul CEO al Heidi Chocolate Romania, vorbeste in exclusivitate pentru Biz despre dezvoltarea popularului brand de ciocolata romano-elvetian in contextul unei concurente acerbe si al scumpirii materiei prime.

Care este backgroundul dumneavoastra profesional?
Sunt licentiat in Tehnologia Produselor Alimentare si mi-am petrecut mare parte din cariera la Kraft Foods/Mondelez in Italia, Germania, Austria, Elvetia si Bulgaria in departamentul de marketing si ca manager general pentru categorii de produse precum cafea, branzeturi si bineinteles ciocolata.

 

Ce v-a determinat sa faceti trecerea catre Heidi?
Heidi este un brand extraordinar, cu produse irezistibile. Am gasit aici o echipa motivata, iar viitorul este foarte promitator si plin de oportunitati. Dar mai mult decat orice, a contat faptul ca structura ierarhica este foarte clara, astfel ca depinde exclusiv de noi ca “lucrurile sa se intample” in cadrul companiei si sa conturam viitorul acestui brand.

 

Care sunt obiectivele dumneavoastra pe termen mediu?
Prioritatile pentru urmatorii doi ani tin de doua aspecte. Pe de o parte, sa gestionam eficient cresterea pretului la materii prime precum cacao si alune, care pune presiune pe profitabilitate si ne forteaza sa crestem preturile. Pe de alta parte, tintim dezvoltarea unei strategii pe termen lung privind exporturile, care sustin in momentul de fata cresterea companiei. De asemenea, inovatia va juca un rol important in strategia noastra, cu focus pe produse unice precum gamele Grand’or si Florentine si pe personalizarea tabletelor.

 

Cum ati caracteriza piata ciocolatei in Romania?
Piata locala e foarte dinamica si impartita in mod egal intre tablete, praline si batoane. Pralinele inregistreaza cresteri de doua cifre, in timp ce pe segmentul tabletelor premium am sesizat aparitia unor noi jucatori.

 

Ce dinamica anticipati ca va avea piata locala?
Previziunile noastre pe termen lung pentru Romania includ cresteri de o cifra ale pietei, alimentate de volume mai mari si de orientarea consumatorului spre produse premium.

 

Care sunt principalele caracteristici ale brandului pe care vreti sa le transmiteti consumatorului?
Heidi ii ofera consumatorului roman produse cu o calitate comparabila cu cele elvetiene, dar la un pret mult mai accesibil. O parte a produselor noastre sunt cu adevarat unice – vezi Florentine, nucile caramelizate – si in mod normal pot fi gasite doar in confiserii, la preturi foarte ridicate. Datorita Heidi, clientii au acces la acest tip de produse la pret de supermarket.

 

Carui factor i se datoreaza succesul Heidi la nivel international?
Succesul Heidi in cele peste 40 de tari in care e prezenta poate fi pus pe seama calitatii excelente, a gamei variate si a unui raport calitate/pret convenabil. Reusim sa oferim prodduse similare sau chiar mai bune decat concurentii nostri elvetieni, dar la preturi cu 15-20% mai mici. Pe masura ce vom creste la nivel international, unele tari vor necesita resurse suplimentare din partea noastra, atat la nivel de angajati, cat si de investitii.

 

Ce tip de investitii ati planificat pentru urmatorii ani?
In primul rand, vom finaliza in curand extinderea facilitatii de productie din Romania cu 1.000 metri patrati. Acest lucru ne va permite sa organizam mai eficient liniile de productie si sa marim volumele produse. Intentionam ca in urmatorii ani sa investim in modernizarea sau inlocuirea unor echipamente, pentru a face fata cererii in crestere si pentru a mentine un nivel ridicat al calitatii produselor. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: