Un business înfloritor
Reading Time: 3 minuteIulian Cazacu a crezut în visul său și nu a renunțat la antreprenoriat nici după un eșec care l-a costat aproape 10.000 de euro. Perseverența sa a dat roade: International Bloemen este liderul pieței de flori din România și se pregătește de o investiție de 500.000 de euro.
Cu mai bine de zece ani în urmă, pe vremea când lucra în Amsterdam, Iulian Cazacu a vizitat Bursa de Flori. A fost dragoste la prima vedere. A fost atât de impresionat de acestea încât a decis că vrea să lucreze cu flori în continuare. Ziua mergea la întâlniri, dădea telefoane și căuta un colaborator dispus să creadă în potențialul pieței din România și în cel al unui tânăr fără resurse financiare și fără experiență în piața florilor, iar în timpul nopții lucra într-un pub.
„De cele mai multe ori îmi închideau telefonul, fără să fie interesați de colaborări, doar la auzul țării din care vin”, își amintește Iulian Cazacu, fondatorul International Bloemen. “A fost o muncă grea și de durată, am primit foarte multe refuzuri, dar acestea nu făceau decât să mă facă să continuu și să mă încăpățânez să reușesc”, spune Cazacu, care adaugă că, în primăvara anului 2008, a reușit, cu o investiție de 10.000 de euro, să aducă primele produse în România: flori pentru 1 și 8 martie.
Fără o piață de desfacere deja stabilită, fără colaboratori pentru distribuție și fără nimic sigur și stabil în țară, Iulian Cazacu a reușit să vândă doar 10% din totalul de marfă și într-o săptămână a fost nevoit să arunce tot ce a rămas în garajul tatălui său, pe care l-a folosit temporar pe post de depozit.
Cu toate acestea, antreprenorul nu a renunțat la visul său. A împrumutat iar bani și a cumpărat o mașină de transport marfă cu care aducea flori și le distribuia în toate colțurile țării. “A fost greu și a durat, dar primul spațiu de depozitare adevărat a fost confirmarea că se poate și că trebuie să continuu”, mai spune antreprenorul. Un alt semn că tânărul este pe drumul cel bun a venit în 2012, când Iulian a semnat primul contract de distribuție cu Billa România. Antreprenorul a livrat personal la fiecare magazin al lanțului din București și Giurgiu în fiecare săptămână, timp de un an. În cel de-al doilea an, compania a decis ca International Bloemen să se ocupe de magazinele din toată țara, compania fondată de Iulian Cazacu devenind furnizor la nivel național de flori către piața de retail. “Primul produs livrat la nivel național a fost Cutia de Orhidee, peste 30.000 de bucăți, cea mai mare cantitate de flori livrate într‑o perioadă scurtă. Eu cred că a fost un test, atât pentru noi, cât și pentru piață, rezultatele fiind foarte bune atât pentru noi, cât și pentru ei la nivel de vânzări și distribuție în timp real și calitate excepțională a produselor”, spune Iulian Cazacu, directorul general al International Bloemen.
Astăzi, businessul pus pe picioare de tânărul antreprenor este prezent în piață ca producător și distribuitor de flori tăiate, plante în ghivece, aranjamente și accesorii pentru un număr important de lanțuri din retail și magazine de bricolaj din țară. Pe agenda strategică a lui Iulian Cazacu din acest an se află extinderea International Bloemen, cu ajutorul unei investiții de 500.000 de euro, care vizează un nou depozit de ambalare și de pregătire a produselor, o cameră de frig, birouri și multe flori, care să mențină compania în poziția de lider de piață.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz