Un business din pasiune pentru mătase
Reading Time: 4 minuteDe aproape un an, Mădălina Nistor creează și vinde online clutch-uri, un business creat din pasiunea sa de o viață pentru acest material prețios care este mătasea naturală.
A cumpărat primul metru de mătase când avea 16 ani, de la Paris, din Saint Pierre, dar povestea ei de dragoste cu mătasea a început în copilărie. Deschidea ușa dulapului în care bunica sa își ținea hainele și în față îi apăreau zeci de povești din mătase, spuse de fiecare dintre ținutele ei. Își amintește că mergea frecvent cu bunica la cele două croitorese ale ei, pe care le cunoștea de o viață, și care îi croiau fie ținute speciale, fie comune, de zi cu zi, însă din mătase. A învățat de la bunica sa că mătasea nu este un lux, că ea poate fi purtată oricând și oriunde, că nu greșești niciodată purtând mătase. Când a împlinit nouă ani, bunica i-a dăruit un halat de casă, din mătase bleumarin cu imprimeu vișiniu. A fost cel mai frumos cadou primit vreodată, încă îl mai păstrează și de atunci a început să poarte mătase aproape în fiecare zi. În păr, la gât, în orice formă posibilă. Ideea de a-și transforma pasiunea de o viață într-un business i-a venit înainte de botezul fiului său. Își căuta un de accesoriu care să se potrivească cu rochia pe care urma să o poarte și a constatat că în România nu găsea niciun clutch din mătase pură, iar în străinătate ofertele veneau de la marii creatori de modă, la prețuri care de cele mai multe ori se apropiau sau depășeau 1000 de euro.
Astfel, timp de două săptămâni, a răscolit kilometrii de mătase adunați și a decis că acesta este drumul său. Silkdom a apărut pe 30 octombrie 2016, după aproape 1 an de muncă susținută alături de specialiști în branding, IT, producție etcMa discutat cu fondatoarea Silkdom despre provocările antreprenoriatului în acest domeniu și planurile pe care le are cu brandul pe care l-a creat.
Care sunt provocările cu care te-ai confruntat cand ai devenit antreprenor, punând bazele Silkdom? Nu pot să mă plâng de provocări, mi le-am ales din momentul în care a apărut Silkdom. Mi-am asumat antreprenoriatul cu rele și cu bune, cu reușitele și greutățile lui. Sigur că am avut nopți în care fiecare coșmar începea cu sintagmă “cash flow” și altele în care visam urât despre “forța de muncă”. Dar per total, Silkdom este o bucurie pentru mine și pentru clienții mei.
Ce te inspiră în crearea clutch-urilor?
Orașele pe care le-am vizitat, oamenii pe care i-am cunoscut, natura, experiențele personale. Aș spune că Silkdom este un fel de extensie a mea, este sumă a tot ceea ce am trăit până acum. Am prieteni care îmi spun că pe clutch-urile Silkdom scrie “Mădălina”, ceea ce mă amuză și mă bucură pentru că este semnătura brandului Silkdom, modul în care se diferențiază el de competiție. Revenind, îmi plac culorile vii, imprimeurile vibrante, care “vorbesc” despre ceva, care au o poveste a lor. Ca regulă generală, mătasea pe care o aleg trebuie să “trăiască”, să îmi transmită emoții, să mă seducă.
Ce planuri de viitor ai? În ce direcție dorești să duci brandul?
Intenționăm să dezvoltăm portofoliul de produse, să aducem mătasea mai mult în cotidian, să o transformăm în “daywear”. Lucrăm în acest moment la două proiecte care se vor concretiza, dacă totul decurge conform planului, în a doua jumătate a anului. În același timp, dorim să ne dezvoltăm canalele de vânzare prin parteneriate cu magazine în linie cu spriritul brandului Silkdom.
Visez să creez o divizie care să lucreze exclusiv pentru miresele noastre. A “Bride Unit” cu echipă de vânzări, producție și client service dedicate acestui segment.
Pe termen mediu și lung, luăm în calcul și internaționalizarea vânzării produselor noastre și căutăm soluțiile cele mai eficiente pentru atingerea acestui obiectiv.
Pentru cine sunt produsele marca Siilkdom?
Cu un preț mediu de 200 de euro pentru un clutch din mătase pură, Silkdom se adresează clienților cu venituri peste medie. De regulă piesele noastre sunt achiziționate de femei. Sunt femei care vor mai mult. De la ele, de la viață, de la carieră. Sunt femei care nu se mulțumesc cu orice, care vor să facă diferență. Și sunt multe astfel de femei în România. Mai mult decât atât, sunt femei care integrează obiectele prețioase în viață lor de zi cu zi, nu le mai păstrează “de bune”. Clutch-urile Silkdom sunt purtate și la ținute de seară, însă din ce în ce mai multe dintre clientele noastre poartă minaudierele cu jeans, de exemplu.
Am avut însă supriza să descoperim că bărbații au gusturi excelente și sunt de o generozitate impresionantă când vine vorba despre cadouri pentru cele dragi lor. 20% din portofoliul nostru de clienți este reprezentat de bărbați.
Clienții noștri au în jur de 40 de ani, vor să se delimiteze de mass-market, sunt interesați de obiecte de statut, apreciază unicitatea, iubesc culoarea și au curajul de a purta obiecte care vorbesc despre ei. Avem clienți și în București și în țara (Aiud, Craiova, Vâlcea, Constanța), însă clutch-urile noastre au ajuns chiar și până în Anglia și Israel.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz