Companii

Un brand de 300 de ani

Reading Time: 3 minute

Timișoreana sărbătorește în acest an 300 de ani de tradiție în fabricarea berii. Povestea Timișoreana a început în anul 1718, când s-a înființat prima fabrică de bere de pe teritoriul României, la ordinul Principelui de Savoya.

Aniversarea a fost sărbătorită la Timișoara, unde a început povestea brandului. Timișorenii au asistat la un moment cu o semnificație istorică și simbolică: o reconstituire a marșului gărzilor de la 1718, care a pornit din Curtea Fabricii și s-a oprit în Piața Unirii, unde a avut loc ceremonialul schimbării gărzilor, pregătit de Asociația Eugeniu de Savoya, cu susținerea Timișoreana.

Fabrica de bere din Timișoara este un important reper al orașului și al istoriei berii din țara noastră. De atunci, meșteșugul berarilor continuă să aducă românilor momente de bucurie alături de cei dragi. Generații după generații de berari dedicați duc mai departe povestea Timișoreana. Bucuria, dăruirea și pasiunea berarilor noștri vor rămâne cele mai importante ingrediente ale succesului Timișoreana”, a spus Mihai Bârsan, Vicepreședinte Marketing.

Prima fabrică de bere din România și una dintre cele mai moderne fabrici de bere din România de azi a avut o evoluție continuă și a beneficiat de investiții de peste 100 de milioane de euro, doar în ultimii 15 ani.

Investițiile au fost realizate în:

  • Triplarea capacității de producție și asigurarea flexibilității, prin instalarea de linii de producție și îmbuteliere moderne, care asigură cele mai înalte standarde de calitate și de siguranță a alimentului;
  • Echipamente și sisteme informatice de control al procesului de producție, precum și în implementarea bunelor practici de operare;
  • Echipamente și instalații de recuperare și reutilizare a energiei, de tratament al apelor uzate, de obținere a bioenergiei, pentru asigurarea protecției mediului si a unei dezvoltări durabile;
  • Sisteme integrate de control al calității;
  • Introducerea de filtre speciale;
  • Menținerea clădirilor și a sitului istoric.

Timișoreana este liderul pieței de bere în vânzări și în preferințele consumatorilor de peste 10 ani, înregistrând vânzări în valoare de 200 de milioane de euro în retail, în 2017. De asemenea, este cea mai bine vândută bere românească în afara țării: peste 7 milioane de unități în 2017.

De-a lungul celor 300 de ani, Fabrica de bere din Timișoara a marcat mai multe premiere și multe momente importante:

  • Prima mașina de produs frig artificial a fost introdusă în 1900;
  • În monografia orașului Timișoara, scrisă de Armin Barat, se face referire la calitatea berii care s-a îmbunătățit foarte mult fiind chiar exportată în țările vecine;
  • În 1908, berea Timișoreana obține “Grand Prix” la expoziția din Timișoara;
  • În jurul anilor 1900  a fost introdus primul filtru de bere;
  • Anii 1960 – 1962 au reprezentat o perioadă de investiții și modernizări: s-a construit o nouă clădire a fabricii dotată cu cele mai moderne echipamente din lume la vremea respectivă: prima secție de fierbere semi-automată care a funcționat cu program pe cartele perforate;
  • În 1968 se introduce, în premieră, butoiul din aluminiu care l-a înlocuit pe cel din lemn utilizat anterior;
  • După 1975, investițiile au fost îndreptate înspre retehnologizarea liniilor de îmbuteliere și ambalare la butoi.

Fabricată încă de la 1718, berea Timişoreana aduce cu sine experienţa şi tradiţia maeştrilor berari ce şi-au lăsat amprenta peste ani. Timişoreana s-a născut în cea mai veche fabrică de bere din România, fiind atestată printr-un act petiţionar al magistratului oraşului Timişoara, care datează din 1 ianuarie 1718. De-a lungul timpului, gustul său inconfundabil a fost recunoscut de specialişti – distincţii foarte vechi atestă acest lucru: bronz la expoziţia din Budapesta (1855), argint la expoziţia din Timişoara (1891) sau Grand Prix-ul expoziţiei din 1908.

În ultimii ani, Timişoreana a fost premiată cu aur şi distincţia Champion Lager Trophy în 2007 şi cu argint în 2008 la Australian International Beer Awards, al 2-lea concurs ca importanţă din lumea berii, iar la World Beer Championship în Statele Unite, a primit medaliile de argint (2007 şi 2008).

Team

Recent Posts

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

16 ore ago

Maxim istoric de Black Friday 2024 prin canalele Băncii Transilvania

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…

o zi ago

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

2 zile ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

2 zile ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

2 zile ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

2 zile ago