Ufuk Tandoğan, Garanti BBVA România: Eram deja pregătiți pentru digitalizare
Reading Time: 2 minuteInvestițiile semnificative pentru inovație și pentru dezvoltarea canalelor digitale din ultimii ani au permis Garanti BBVA România să fie pregătită să răspundă nevoilor clienților cu mult înainte ca utilitatea lor să devină critică, spune Ufuk Tandoğan, CEO al Garanti BBVA România.
Cum ați descrie importanța tot mai mare a canalelor digitale în momente de incertitudine?
Pandemia de COVID-19 și efectele sale s-au răspândit rapid, peste tot în lume, zguduind multe sectoare economice și aducând activitatea economică aproape de stagnare, pe măsură ce țările au impus restricții stricte asupra circulației, pentru a opri răspândirea virusului. Nevoia de adaptare a venit rapid, peste noapte, iar această adaptare a însemnat, în multe cazuri, migrarea către zona digitală. Tehnologia digitală reprezintă cheia efortului nostru comun de a combate virusul și de a reseta modul în care trăim și lucrăm.
Cum ați reușit să combați efectele pandemiei cu ajutorul tehnologiei?
Această pandemie a prins echipa Garanti BBVA pregătită, deoarece în ultimii ani am alocat resurse semnificative pentru inovație și pentru dezvoltarea canalelor digitale. Prin urmare, putem spune că cele două platforme digitale proprii – Garanti BBVA Online și Garanti BBVA Mobile – erau pregătite să răspundă nevoilor clienților noștri cu mulți ani înainte ca utilitatea lor să devină critică. În ceea ce privește zona de retail banking, la începutul anului 2020 am lansat un proces de înrolare \n serviciile de internet și mobile banking a clienților existenți, la ATM, ceea ce ne-a permis să ne protejăm clienții, precum și personalul din sucursale.
Cum s-au adaptat clienții la nevoia actuală de digitalizare?
Pe website-ul nostru am pus la dispoziția utilizatorilor mai multe materiale de training detaliate, pentru a-i sprijini. Astfel de materiale i-au ghidat pe clienți, pas cu pas, în efectuarea diferitelor operațiuni. În plus, colegii noștri sunt instruiți periodic pentru a oferi sprijinul necesar clienților băncii, deoarece este crucial să ne asigurăm că oamenii își pot accesa banii în condiții de siguranță. Încet, dar sigur, clienții au înțeles cât de important este să țină pasul cu digitalizarea, iar acum putem spune că simțim acest fenomen puternic prezent în rândul acestora, ceea ce se reflectă în rezultatele înregistrate de bancă. Astfel, de exemplu, în T3, numărul utilizatorilor noștri digitali care au efectuat tranzacții a crescut cu peste 19% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult, Garanti BBVA a înregistrat o creștere în volum cu 41,9% și cu 49,3% a numărului de tranzacții efectuate de către clienții noștri persoane fizice prin mobile banking, în primele 9 luni ale anului 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.
Cum credeți că va evolua acest trend?
Studiile arată că o mare parte dintre companii își vor orienta atenția de la strategii tradiționale, offline, la strategii digitale moderne, îmbunătățind în acest fel experiența clienților. De asemenea, Garanti BBVA se aliniază la aceste tendințe ale pieței și avem în derulare proiecte majore. Pandemia actuală a declanșat o cerere fără precedent de soluții digitale și este probabil ca această tendință să continue în următorii ani, deoarece clienții vor continua să solicite servicii și produse inovatoare, acum știind, mai mult ca niciodată, că acestea sunt soluții simple și sigure. Astfel, sunt sigur că dezvoltarea tehnologică va continua și din ce în ce mai multe operațiuni bancare vor fi efectuate online. În ceea ce ne privește, vom continua să investim în canalele noastre digitale și vom face tot ne va sta în putință pentru a păstra nivelul ridicat de încredere pe care l-am câștigat în ultimii ani.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 348 (15 noiembrie – 15 decembrie 2020). Dacă doriți să primiți Revista Biz prin curier, abonați-vă aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz