Pentru a răspunde nevoilor utilizatorilor de a comanda curse cu și pentru femei, compania a lansat un program pentru a încuraja femeile șofer să intre pe platformă. Încă din luna iulie a acestui an, femeile șofer pot opta pentru a primi comenzi doar din partea clientelor. În România, mai mult de 5000 de curse au fost efectuate prin utilizarea acestui serviciu, iar sute de femei au început să conducă cu Uber până în acest moment.
Siguranța utilizatorilor Uber, fie ei pasageri sau șoferi care utilizează platforma pentru a conduce, femei sau bărbați, este una dintre cele mai importante valori pentru companie. Uber introduce constant noi opțiuni și proceduri pentru a îmbunătăți nivelul de siguranță a curselor, alături de activități educative și încurajarea tuturor să raporteze orice incident în aplicație.
După analizarea conversațiilor cu femei șofer, Uber a introdus un serviciu prin care acestea pot alege să ofere curse exclusiv femeilor. Opțiunea poate fi pornită sau închisă după bunul plac (de exemplu, poate fi pornită doar pe timpul nopții).
Serviciul „prefer pasageri femei” conectează femeile șofer cu pasageri femei, iar în cazul în care o cursă este comandată de o femeie pentru altcineva, femeia șofer poate refuza cursa.
Implementarea acestei opțiuni este una dintre măsurile luate de companie pentru a crește numărul de femei șofer care utilizează aplicația pentru a conduce și pentru a reduce disparitățile de gen la volan. Conform datelor de la DRPCIV din 2020, o treime dintre șoferii români sunt femei, dar prezența acestora pe aplicație nu trece de 3,6%. În ceea ce privește pasagerii, numărul de femei și bărbați este proporțional.
„Numărul de femei șofer pe platformă este considerabil mai mic decât numărul de șoferi bărbați. Lansarea produsului nostru este un prim pas în schimbarea acestei direcții, pentru a oferi o experiență de călătorie confortabilă pentru ambele categorii de utilizatori – atât pasageri femei, cât și bărbați”, a spus Iwona Kruk, purtătoare de cuvânt pentru Uber.
Versiunea pilot a acestui produs a fost lansată cu succes acum 4 ani în Arabia Saudită. În Europa Centrală și de Est, opțiunea de a oferi curse pasagerilor femei este disponibilă pentru femeile șofer din Polonia, Republica Cehă și România.
Produsul a fost implementat în luna iulie și a fost testat cu nerăbdare de către femeile șofer. În România, s-au efectuat deja peste 5000 de curse cu această opțiune.
Siguranța în timpul curselor este o prioritate pentru Uber. Cursele Uber sunt oferite numai prin parteneri licențiați care trebuie să îndeplinească o serie de cerințe pentru a se alătura platformei.
Încă de la lansarea aplicației în România, compania a ridicat standardele în ceea ce privește siguranța în toată industria de ridesharing. Acum câțiva ani, Uber a fost prima platformă de pe piață care a introdus un sistem de verificare a șoferilor în timp real, și singura platformă cu o echipă specială dedicată cooperării cu autoritățile și cu instituțiile de sănătate publică, numită LERT (Law Enforcement Response Team), compusă din foști angajați în uniformă.
În plus, la Centrul de Siguranță Uber din Cracovia, o echipă de specialiști primește și soluționează raportările despre incidente de siguranță ale pasagerilor și șoferilor, 24 din 7.
Printre cele 15 proiecte inovatoare din întreaga lume selectate în acest an la Geneva Digital Market, în cadrul XR Coproduction…
Din 4 noiembrie, DIGI inaugurează operațiunile comerciale în Portugalia cu o gamă extinsă de servicii dedicate utilizatorilor persoane fizice: internet…
Agenția independentă de publicitate KUBIS și-a întărit departamentele de creație, respectiv client service, prin numirea lui Andrei Nica în funcția…
La scurt timp după ce a absolvit cursurile Institutului European de Design din Milano și ale unei academii de profil,…
După câteva luni de pregătiri, care debutează în luna august, Karla Balint, fondatoarea KA&MA Trading, și echipa ei erau pregătiți…
Între 14 și 17 noiembrie, Mastercard întinde covorul roșu la cinema Victoria din Cluj-Napoca pentru a oferi cinefililor oportunitatea de…