Twitter pregătește abonamente fără publicitate. A achiziționat compania Scroll
Reading Time: 2 minuteTwitter a achiziționat compania Scroll. Scroll este o aplicație de știri fără publicitate. Aplicația este un fel de adblock, dar se adreseaza utilizatorilor care plătesc un abonament lunar, iar astfel publisherii primesc bani direct de la Scroll pentru că afișează știri fără publicitate.
Twitter vrea să lanseze o opțiune cu abonament pentru utilizatorii săi în viitorul apropiat, precum şi pentru a participa astfel la finanţarea jurnalismului.
„Scroll a construit o modalitate de lectură a articolelor fără publicitate şi fără acele pop-up care poluează spaţiul online”, a explicat Mike Park, vicepreşedintele Twitter, într-un comunicat online.
„În paralel, publicaţiile care colaborează cu Scroll pot să obţină mai multe venituri decât ar primi graţie spaţiilor publicitare tradiţionale. Este un internet mai bun pentru cititori şi pentru autori”, a adăugat el.
Abonaţii pot să acceseze diverse site-uri de ştiri, precum The Atlantic şi USA Today, pentru a beneficia de o navigare online „fără reclame, nici cookie-uri sau link-uri intempestive”, au precizat reprezentanţii aplicaţiei Scroll. Site-urile de ştiri primesc bani şi beneficiază în acelaşi timp de o creştere a traficului lor online.
Aplicația Scroll va fi integrată în Twitter
În cadrul Twitter, acest serviciu va deveni elementul central al serviciului său pe bază de abonament, aflat în prezent în etapa de dezvoltare.
„În calitatea voastră de abonaţi la Twitter, imaginaţi-vă că veţi avea acces la opţiuni avansate pentru a citi cu uşurinţă articole din ziarul vostru favorit sau un newsletter, ştiind totodată că o parte din subscripţia voastră va merge către publicaţii şi autori”, a detaliat Mike Park.
Scroll, un start-up american, a confirmat achiziţia şi le-a cerut scuze utilizatorilor săi pentru faptul că a adoptat formatul confidenţial, pe care îl consideră necesar pentru realizarea unor teste înainte de integrarea sa finală în platforma Twitter, scrie Agerpres.
Twitter caută soluții de monetizare
Twitter încearcă să găsească mijloace care să îi permită să obţină venituri fără să perturbe fluiditatea platformei sale de mesaje publicate în timp real.
Compania californiană a publicat rezultate financiare mai slabe decât cele sperate, săptămâna trecută. Numărul utilizatorilor zilnici denumiţi „monetizabili” (care au fost expuşi la cel puţin o reclamă într-o zi) s-a fixat la 199 de milioane în primul trimestru al acestui an, cu 1 milion mai puţin decât previziunile analiştilor.
Reţeaua de socializare Twitter nu reuşeşte deocamdată să se extindă dincolo de publicul său cheie, compus din celebrităţi, jurnalişti şi lideri politici, fiind totodată nevoită să investească mereu pentru a combate dezinformarea şi conţinuturile problematice, pentru a conserva corectitudinea dezbaterilor şi a schimburilor de idei politice.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz