Uzina Ford de la Craiova va fi preluată de către concernul turc Ford Otosan în cadrul unei tranzacții a cărei valoare minimă va fi de 575 de milioane de euro.
Anunțul a fost făcut de Ford și de către Ford Otosan, un joint venture între compania americană și grupul turc Koç Holding, în care fiecare parte deține câte deține 41% din companie, restul de 18% din acțiuni fiind listate la bursă.
“Ne bucurăm de această ocazie de a ne spori colaborarea cu Koç Holding și de a folosi acest parteneriat strategic pentru a utiliza mai bine resursele și know-how-ul nostru din România. Ford Craiova este astăzi o importantă poveste de succes și credem cu tărie că va avea realizări și mai bune prin intermediul experienței și expertizei Ford Otosan în electrificare și vehicule comerciale.”
Stuart Rowley, Președintele Ford Europa
Uzina Ford din Craiova va juca un rol important în strategia mărcii americane în zona vehiculelor electrice. Din 2024, aici va fi produsă o versiune 100% electrică a lui Ford Puma, cel mai bine vândut model Ford în Europa în 2021.
În 2023, Ford Otosan va începe la Craiova producția vehicului comercial Ford Transit Courier și a MPV-ului Ford Tourneo Courier. Ambele vor beneficia și de versiuni complet electrice începând din 2024.
„Pentru a spori capacitatea de producție de vehicule electrice și comerciale, Ford a anunțat că Ford Otosan va prelua fabrica de la Craiova, după obținerea tuturor aprobărilor din partea autorităților de reglementare”, se arată în comunicatul Ford.
Compania americană a anunțat că va lansa trei noi autoturisme și patru vehicule comerciale electrice în Europa până în 2024 și vrea să atingă vânzările de 600.000 de unități de vehicule electrice pe continent până în 2026, din totalul de 2 milioane de unități în plan global.
Pentru a susține această ofensivă electrică, Ford și Koç vor construi în Turcia, lângă Ankara, cea mai mare fabrică de baterii pentru vehicule electrice din Europa. Aceasta va fabrica celule tip Nichel NMC pentru baterii, producția urmând să înceapă în jurul anului 2025, capacitatea anuală fiind între 30 și 45 GWh.
Conform contractului de preluare a Ford Craiova, Ford Otosan va plăti 356 de milioane de euro la încheierea tranzacției, estimată pentru al treilea trimestru din 2022.
O altă tranșă de 196 de milioane de euro va fi plătită în iunie 2025, iar a treia tranșă, de 23 de milioane de euro în decembrie 2028.
În funcție de utilizarea capacității de producție a uzinei în perioada 2028-2034 se vor mai putea face plăți de maxim 140 de milioane de euro. Astfel, valoarea totală a tranzacției va fi de minim 575 de milioane și de maxim 715 milioane de euro.
Pentru a se înțelege unii cu alții, europarlamentarii au nevoie de interpreți chiar și în ”casa lor”, fie că este…
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…