Trenul Metropolitan Bucureşti va costa aproape 600 de milioane de euro
Reading Time: 2 minuteTrenul Metropolitan Bucureşti va circula din 2024 ca un proiect pilot şi cu garnituri din actualul parc al CFR Călători.
Deoarece nu sunt semnate contractele de achiziţie a noilor trenuri, Ştefan Roşeanu, coordonatorul proiectului, consilier la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), a precizat că, pentru început, din 2024 se va merge pe o variantă de compromis, proiectul urmând să de dezvolte în următorii ani.
Prima dintre acestea este estimată să dureze zece ani, având o primă subfază care se va derula până în 2026.
„Vorbim de intervenţii la calea ferată existentă, intervenţii pe linii care pot fi reînnoite mai uşor. Acolo unde sunt proiecte mai complexe, protocolul şi parteneriatul cu CFR prevăd o analiză sub egida CFR, pentru că sunt şi alte norme europene cărora trebuie să le răspundă liniile din zona noastră. Pe această primă fază, ne ocupăm de a găsi soluţiile tehnice, astfel încât serviciile de transport să poată să înceapă cât mai repede”, a spus el.
Faza a doua, care ar urma să înceapă după 2030, prevede modernizarea prin creşterea capacităţii: dublare sau triplare a unor linii existente; mici extensii ale căii ferate şi construcţia de staţii noi, mai ales pe liniile care trebuie să fie reconstruite.
Faza a treia presupune extinderea reţelei existente, pentru a creşte gradul de acoperire în Bucureşti şi Ilfov, precum şi realizarea unor analize de detaliu pentru a vedea unde sunt necesare noi construcţii de cale ferată.
Reprezentantul ADITPBI a explicat că în primă instanţă va fi utilizată reţeaua feroviară existentă.
Trenul Metropolitan Bucureşti va funcționa doar cu garnituri cu tracţiune electrică
„În zona Bucureştiului avem şapte linii care vin către Bucureşti, plus o linie circulară – celebra centură feroviară a Bucureştiului – plus câteva linii locale, gen linia de la Snagov. Avem şi nişte linii industriale, care la un moment dat pot să facă scopul introducerii unor astfel de servicii, pentru a deservi noile cartiere care apar în zonele de periferie ale oraşului. Iarăşi important – avem o linie de cale ferată în interiorul oraşului, semi-abandonată, în sud-vestul Bucureştiului, unde de asemenea căutăm soluţii pentru revigorarea transportului printr-un sistem modern şi plăcut, dar şi cu respectarea proiectelor locale de înfrumuseţare a cartierelor”, a precizat el.
Potrivit acestuia, pentru proiect sunt vizate doar trenuri cu tracţiune electrică.
El a mai menţionat că proiectul vizează o modernizare a gărilor, astfel încât spaţiile respective să fie incluse în proiecte de reconversie urbană.
Trenul Metropolitan București sau „metroul de suprafaţă” este o investiţie estimată la 570 de milioane de euro şi va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km. Din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezintă achiziţia de material rulant, în timp ce aproximativ 170 de milioane de euro reprezintă investiţiile în sistemele de infrastructură.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz