Trenduri în comunicare și PR în 2024
Reading Time: 3 minuteDe câțiva ani, trendurile sunt mai mult sau mai puțin aceleași. Ce cred că poate fi diferit e modul în care le integrăm, astfel încât să generăm schimbare relevantă pentru noi și parteneri.
de Laura Moisiu, Managing Director al agenției Publicis Relations
AI-ul și tolerarea ambivalenței
Față în față cu Inteligența Artificială avem tendința să recurgem – de cele mai multe ori – la splitting – să ne plasăm fie pro, fie contra. Când, de fapt, ce ne-ar ajuta ar fi acceptarea sentimentelor contradictorii și tolerarea ambivalenței.
Știm că Inteligența Artificială are potențial să îmbunătățească multe task-uri și procese din comunicare. Filtrează și deschide perspective, oferă modele predictive, automatizează și elimină rutine, revoluționează moduri de a face lucrurile. Ceea ce înseamnă niște timp câștigat și mai mult efort investit în aprofundarea soluțiilor.
Totodată, vedem că aceeași Inteligență Artificială poate uneori să ne furnizeze informații incomplete sau chiar eronate. Poate să nu surprindă tonul sau contextul. Poate să încurajeze a laid back attitude sau o gândire mai puțin critică, să ducă la o lipsă de personalizare sau chiar să lase loc pentru întrebări referitoare la protejarea informațiilor personale.
Fiind, însă, conștienți de diferitele nuanțe putem învăța să o folosim în scopuri constructive. De altfel, studiile recente ne arată o adoptare a Inteligenței Artificiale – în varii industrii – de două ori mai mare vs. perioada anterioară pandemiei.
Accent pe un schimb echitabil în cadrul relațiilor interpersonale
Având în vedere că specialiștii vorbesc despre un 2024 cu stagnare și cu potențiale crize, aș zice că în orice tip de relație pe care vrem să o dezvoltăm ar fi recomandat să ne lucrăm flexibilitatea în timp ce păstrăm limite sănătoase. E nevoie de mai multă deschidere pentru a înțelege până la capăt provocările, de sincronizare în obiective, de cooperare constantă și adecvare reciprocă, astfel încât fiecare parte implicată să simtă că primește valoare.
Tracking și measurement în mod recurent
Într-o lume a companiilor orientate spre date, instrumentele și tehnologiile care ne permit să testăm sau să urmărim propunerile pe care le aducem la viață devin tot mai importante. Și e firesc. E mai dificil să evoluăm dacă nu înțelegem de unde pornim sau unde suntem. În același timp, aș spune că e nevoie de echilibru când vine vorba de cum ne raportam la date, permițându-le să ne prezinte fragmente de realitate fără a ne bloca în ele.
Angajații ca ambasadori de brand în comunități
Cei mai potriviți oameni să vorbească despre o companie sunt cei care o cunosc cel mai bine. Vedem, de altfel, tot mai multe firme care își încurajează angajații să își împărtășească experiențele și caută modalități de a recunoaște și de a sărbători membrii echipei.
Lideri cu inteligență emoțională și tech-savvy
Pe de o parte, în vremuri volatile și cu hybrid work, construirea unei culturi, a unui mediu de încredere și cultivarea apartenenței sunt esențiale. Pe de altă parte, în vremuri inovatoare (și nu numai), e responsabilitatea liderilor să motiveze și să inspire.
Despre Laura Moisiu
Laura este Managing Director al agenției PUBLICIS RELATIONS, parte din Publicis Groupe România; profesionist cu peste 15 ani de experiență în domeniul comunicării integrate și al relațiilor publice; jurnalist cu master în comunicare și publicitate, absolventă a altMBA și, în prezent, studentă în anul III la Psihologie, în cadrul Universității Titu Maiorescu. De-a lungul timpului, a lucrat cu branduri și companii din multiple industrii și a inițiat și coordonat campanii și programe care au generat rezultate de business și impact social, recunoscute la nivel local și internațional, în cele mai importante competiții din industrie, cum ar fi European Excellence Awards, IPRA Golden World Awards, SABRE Awards EMEA, Effie România, Romanian PR Award, Webstock Awards sau Romanian CSR Awards.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz