Stiri

Trenduri Horeca 2025: lipsa de personal și schimbările legislative

Reading Time: 3 minute

În 2025, lipsa de personal și schimbările legislative vor fi cele mai mari provocări pentru antreprenorii și managerii din industria Horeca, anunță Hospitality Culture Institute. Datele au fost obținute și analizate în urma unui sondaj de opinie, derulat în lunile octombrie și noiembrie, la care au participat 200 dintre cei mai reputați manageri și antreprenori din Horeca, ale căror afaceri totalizează peste 25% din cifra de afaceri a sectorului,

Astfel, 37,6% dintre decidenții din Horeca consideră că principala încercare a anului următor o va constitui lipsa personalului, 27, 6% se tem de schimbările legislative și reglementările guvernamentale, iar un procent de 22,7% cred că instabilitatea economică își va spune cuvântul.

”După ce am rezolvat o criză sanitară, am trecut peste efectele unui război la graniță ce a influențat masiv lanțul de aprovizionare, am integrat, cu greu creșteri de peste 50% la materia prima folosită și am mai dansat cu o inflație în 2024, ne pregătim ca, din 2025 să integrăm și o criză financiar – administrativă”, punctează Florin Maxim, Fondator Hospitality Culture Institute. ”Nesiguranța și impredictibilitatea sunt cele mai rele lucruri care se pot întâmpla mediului antreprenorial, în general, dar, mai ales, celui al ospitalității care integrează atât de multe verticale din economie”, adaugă el.

Pe de altă parte, anul 2025 va aduce cea mai mare creștere a segmentului de QSR (Quick Service Restaurant) & Fast Casual au precizat mai bine de 41,4% dintre managerii Horeca, pe când 29,3% sunt de acord cu dezvoltarea și mai accentuată a zonei de take- away și livrări. Totodată, în 2025, vom asista la o înflorire a segmentului de fine dining și experiențe culinare.

”Urmăm trendul european și segmentul de QSR începe în sfârșit să ia amploare și la noi. Investiții sigure, foarte bine calculate, bine implementate și operate, aceste QSR-uri vor împânzi food court-urile și vom fi martorii aparițiilor și altor tipuri de locații de care încă nu știm. Sectorul se industrializează, se educă și ne îndreptăm spre o maturizare și o așezare în niște linii economice corecte. Noi încă vindem fine dinning la preț de convenience, iar aceasta trebuie să înceteze dacă ne dorim un sector sănătos financiar”, admite Florin Maxim de la Hospitality Culture Institute

Începând cu 2025, dar și în anii care urmează, sustenabilitatea va schimba fața industriei de ospitalitate consideră un procent de 51, 4% dintre decidenții industriei. Aceasta și toate modificările pe care le impune un business sustenabil fac parte din strategia de viitor a Horeca.

Sustenabilitatea atrage după sine și alte măsuri care pot menține competitivă industria ospitalității. Care sunt acestea? Inovațiile în servicii și meniu menționează 55,8% dintre managerii chestionați, investițiile în marketing și publicitate ( 21,5%) și reducerea costurilor operaționale ( 18,8%).

La capitolul profitabilitate, veniturile pentru anul 2025 vor rămâne relativ constante, cred 33,1% dintre liderii industriei Horeca, 29,3% se aşteaptă la o creştere uşoară a câștigurilor, în vreme ce 23.8% anticipează o uşoară scădere a marjelor, potrivit sondajului Hospitality Culture Institute.

În luna ianuarie, pentru  al optulea an consecutiv, Hospitality Culture Institute va da startul uneia dintre cele mai mari activități de cercetare și sondare a pieței de ospitalitate. Aceasta se va derula pe două direcții : cantitativ național (800 interviuri telefonice în București, Iași, Cluj, Brașov și Timișoara), precum și pe segmentarea pieței în funcție de ocaziile de consum. În martie 2025, aflăm rezultatele cercetării și vom putea avea o imagine mai clară și mai relevantă a industriei Horeca.

Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, Food&Beverages Innovation Camp, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea food Fest și Intimate Roundtable Conversations.

Oana Grecea

Recent Posts

Vastint & Saint Roastery deschid o noua locație în grădina urbană a complexului Business Garden Bucharest

Vastint România anunță noul parteneriat cu Saint Roastery, care va deschide prima lor cafenea urbană în grădina din cadrul Business…

9 minute ago

România intră în Schengen de la 1 ianuarie 2025 și cu frontierele terestre

România întră în spațiul de liberă circulație din Europa, Schengen și cu frontierele terestre începând cu 1 ianuarie 2025. Acest…

11 minute ago

Poșta Română implementează plata cu cardul la domiciliu

Poșta Română, liderul național în servicii poștale, împreună cu CEC Bank și Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, își…

20 de minute ago

5 ani de inovare și digitalizare pentru Digital Innovation Zone (DIZ)

Digital Innovation Zone (DIZ) marchează 5 ani de activitate, perioadă în care inovarea și digitalizarea au devenit piloni esențiali pentru…

28 de minute ago

SMS-uri de Black Friday. Câte companii au ales această soluție de promovare

Sezonul cumpărăturilor de iarnă este ultima oportunitate din an prin care companiile pot să-și crească semnificativ vânzările. Iar perioada Black…

42 de minute ago

Catinvest deschide Aparthotel Craiova, cu o investiție de 12 milioane de euro

Grupul francez de real estate Catinvest își extinde prezența în Oltenia prin deschiderea Aparthotel Craiova, un proiect inovator care redefinește…

47 de minute ago