Trei din zece români (28%) continuă să-şi păstreze economiile „la saltea”, în condiţiile în care o treime dintre ei nu reuşeşte să economisească, iar o altă treime crede că va economisi mai puţin decât până acum, arată rezultatele unui studiu despre evoluţia atitudinilor românilor faţă de economisire şi investiţii.
Conform datelor Reveal Marketing Research, publicate marţi, doi din trei români întâmpină dificultăţi în a pune bani de-o parte pentru zile negre, dar dacă ar reuşi acest lucru ar alege să ţină banii în casă, în timp ce jumătate intenţionează să limiteze din ce în ce mai mult utilizarea banilor cash în viaţa de zi cu zi.
În prezent, o treime dintre români nu reuşeşte să economisească bani, cu precădere persoanele între 45 şi 55 de ani (41%) şi cele cu venituri mici (38%). De asemenea, o altă treime dintre respondenţi consideră că vor economisi mai puţin decât până în prezent, fiind puşi în situaţia de acorda o atenţie sporită planificării bugetelor lunare pentru a reuşi să pună bani de-o parte. Această perspectivă este întâlnită în mai mare măsură în cazul persoanelor cu venituri medii (36%), notează sursa citată.
Potrivit cercetării, în 2022, tinerii români cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 ani au devenit mai responsabili faţă de gestionarea finanţelor personale, în cazul acestora fiind înregistrată cea mai mare pondere a celor care cred că vor economisi mai mult pe viitor (14%), faţă de totalul eşantionului (8%).
Totuşi, în situaţia în care ar reuşi să pună bani de-o parte, jumătate dintre români ar prefera să utilizeze soluţiile de economisire oferite de bancă (depozit sau cont de economii). În cazul persoanelor cu vârste între 18 şi 35 ani şi a celor de peste 55 de ani, procentul celor care preferă această strategie de economisire este semnificativ mai mare, înregistrând scoruri de 54%, respectiv 59%.
„Dacă pentru persoanele de peste 55 ani, proporţia celor care preferă să economisească păstrându-şi banii la bancă rămâne similară cu cea de anul trecut, în cazul tinerilor de până în 35 ani percepţia s-a modificat semnificativ. În 2022 se evidenţiază o creştere de 21 de procente (de la 33% la 54%) în ceea ce priveşte preferinţa tinerilor de a opta pentru depunerea economiilor într-un cont bancar”, se menţionează în studiul Reveal Marketing Research.
Totodată, investirea economiilor în vederea protejării şi/sau a multiplicării banilor devine o perspectivă din ce în ce mai atractivă pentru românii cu venituri mari. Astfel, nivelul de interes faţă de investiţiile la bursă creşte semnificativ în 2022, în comparaţie cu 2021, iar dacă în anul precedent doar 4% dintre români erau interesaţi să investească la bursă prin intermediul unui broker, în prezent ponderea celor interesaţi a ajuns la 11%.
Acest tip de comportament financiar este întâlnit în măsură semnificativ mai mare în cazul persoanelor cu venituri mari, 25% dintre aceştia declarând că ar prefera investirea economiilor în detrimentul economisirii banilor.
În plus, ponderea celor care declară că vor utiliza mai puţini bani cash pe viitor este mai mare în cazul persoanelor de peste 45 de ani (55%), a celor cu venituri medii (57%) şi în cazul celor cu venituri mari (66%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 20 – 26 aprilie 2022 pe un eşantion de 1.005 persoane cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de Internet. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Când prietenii se adună și vorbesc despre un anumit subiect, de multe ori descoperă că, la scurt timp după ce…
Începând de luni, 4 noiembrie, românii pot investi în titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1,3 sau 5 ani,…
Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX,…
Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, a devenit în 2024 prima companie…
Săptămâna viitoare Bucureștiul va fi gazda celei de-a 4 a întâlniri de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european…
Hesburger, cel mai mare lanț fast-food din Finlanda și un brand renumit în toată Europa, a deschis un nou restaurant,…