Tranzacție-surpriză în retailul online: evoMAG preia pachetul majoritar al elefant.ro
Reading Time: 2 minuteElefant Online a anunțat cesionarea a peste 68% din acțiuni către Evolution Prest Systems SRL, firma care deține evoMAG, retailer online controlat de Mihai Pătrașcu.
Potrivit unui anunț publicat la BVB, doi dintre acționarii Elefant Online, Millenium Gold Resources Limited și Catalyst Romania SCA SICAR, au semnat un contract de cesiune a unui număr de 44.075.802 acțiuni (58,8355% din capitalul social), respectiv a unui număr de 7.207.135 de acțiuni (9,6206% din capitalul social), către Evolution Prest Systems SRL.
Millennium Gold Resources Limited este compania offshore din Cipru controlată de omul de afaceri moldovean Ion Sturza, care a fost prim-ministru al Republicii Moldova, dar și vicepreședinte al Rompetrol în perioada 2005-2009. Sturza a fondat magazinul online Elefant.ro în 2010, prin intermediul fondului de investiții Fribourg Capital, care a mai investit și în Liberty Technology Park Cluj.
În urma tranzacției, Elefant Online va avea următoarea structură de acționariat: EvoMag – 69%, Axxess Capital – 28%, acțiuni deținute de Elefant în nume propriu – 3%.
Elefant.ro este unul dintre cei mai mari retaileri online din România, cu peste 2 milioane de clienți, un Marketplace în care activează peste 400 de companii și un portofoliu de 3 milioane de produse.
„EvoMag este deja cel mai mare vendor din marketplace-ul Elefant, iar între cele două companii sunt sinergii importante care sprijină dezvoltarea ambilor retaileri în paralel. Totodată piața eCommerce din România, ajunsă la maturitate, cu peste 50% dintre locuitori deja familiarizați cu cumpărăturile online, are nevoie de competitori puternici. De aceea am considerat că o consolidare a celor două operațiuni va fi benefică atât pentru EvoMag și elefant.ro, cât și pentru utilizatorii de eCommerce din România”.
Mihai Pătrașcu, fondator și CEO EvoMag
Tranzacția se va considera finalizată doar în condițiile aprobării de către Consiliului Concurenței, dosarul urmând să fie depus în următoarele zile.
evoMAG a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro și estima pentru anul acesta o creștere de 5% – 10%, într-un context de piață mai dificil.
Anul trecut, Elefant Online a înregistra venituri din vânzarea mărfurilor de 175,2 milioane de lei, în scădere cu 18,8% față de 2021. Compania a avut pierderi nete de aproape 27,4 milioane de lei, aproape duble față de anul precedent.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz