Transformarea unei industrii
Reading Time: 3 minuteTrecerea la produse din următoarea generație va transforma businessul Philip Morris România. Branislav Bibic, Managing Director al companiei, spune că impactul acestei schimbări majore va fi resimțit atât la nivel local, cât și global.
Ce înseamnă pentru Philip Morris România această investiție de aproape 500 de milioane de euro?
Este o dovadă a angajamentului pe care compania noastră și l-a luat la nivel mondial și local de a oferi fumătorilor adulți alternative fără fum. Este, în egală măsură, un proiect important nu doar pentru piața locală, ci și pentru utilizatorii de IQOS din întreaga lume – fabrica din Otopeni va produce HEETS atât pentru piața locală, cât și pentru alte piețe la nivel mondial. De asemenea, aceasta înseamnă mai multe exporturi, mai multe taxe către bugetul de stat, mai multe locuri de muncă pentru români, plătite la un standard cât mai apropiat de cel european. Practic, fabrica din Otopeni va fi a treia fabrică Philip Morris International care va produce rezerve din tutun – HEETS, pentru IOQS.
Cum decurge procesul de modernizare a fabricii?
Noua tehnologie este deja amplasată în noile linii de producție și pe parcursul a câteva luni capacitatea de producție va crește constant. Instalarea noii linii de producție a început deja, la fel și producția de HEETS. După finalizarea lucrărilor, până în 2020, instalația va fi pe deplin operațională. Îmbunătățim capacitatea noastră de a produce produse fără fum prin investiții în facilități greenfield, cum sunt cele din Germania și Italia, cât și prin transformarea unităților de producție existente. Considerăm că un mix bine planificat între cele două abordări este cea mai bună soluție pentru a ne mări capacitatea în mod rapid și eficient. Fabrica existentă în Otopeni este una dintre cele mai performante din UE și acesta este motivul pentru care am selectat-o pentru a fi una dintre primele fabrici care vor fi transformate în ecosistemul PMI.
Cât din producție estimați că va fi destinat exportului?
Dat fiind faptul că România este a treia țară unde se vor produce HEETS, este de la sine înțeles faptul că producția de aici va deservi piața locală, dar și o bună parte din piețele din Europa și din Asia. Prezent la momentul actual în peste 25 de piețe, IQOS se așteaptă să fie disponibil, în orașe cheie, în peste 35 de piețe la nivel global până la sfârșitul anului 2017. Fabrica de la Otopeni, odată ce procesul de transformare va fi complet, va deservi mai multe piețe de pe cele două continente, dar nu suntem în măsură să dezvăluim alte detalii acum.
Cum a evoluat businessul Philip Morris în România în 2016 și ce estimări aveți pentru acest an?
În 2016, veniturile cumulate pentru cele două companii Philip Morris International prezente în România – Philip Morris România SRL și Philip Morris Trading SRL – sunt de aproximativ 2,45 miliarde lei, iar profitul net de circa 160 milioane de lei. În ceea ce privește personalul, în cele două companii lucrează peste 850 de angajați.
Ce avantaje prezintă amplasamentul fabricii companiei la Otopeni?
Poziționarea fabricii în context geografic nu face decât să susțină strategia pe termen lung pe care ne-am asumat-o, de a contribui la crearea unui viitor fără fum. Noua unitate de producție pentru HEETS din Otopeni nu face decât să vină în sprijinul fumătorilor adulți care s-au convertit la IQOS sau doresc să găsească alternative la fumat. Astăzi avem zeci de mii de utilizatori în România, iar după ce încearcă IQOS, 7 din 10 fumători adulți care altfel ar fi continuat să fumeze aleg să utilizeze în mod constant aceasta nouă modalitate de a consuma tutunul. Dacă în 2016 IQOS a fost comercializat cu precădere în online și în București, de la începutul acestui an este comercializat și în principalele 16 orașe din țară.
Cum selectați și atrageți cei mai buni angajați în fabrică?
Philip Morris International transformă industria tutunului și viețile consumatorilor săi prin produsele cu tutun încălzit cu potențial de reducere a riscurilor asociate fumatului, iar specialiștii noștri în resurse umane vor să facă posibilă această transformare prin construirea unei organizații aflate în permanență în proces de învățare. Un exemplu în acest sens este un program pe care l-am implementat pentru fabrica noastră, și anume platforma de dezvoltare profesională care are drept obiectiv extinderea perspectivei pentru angajații noștri către responsabilități diferite la locul de muncă și avansarea în carieră în afara departamentului în care lucrează sau a experienței profesionale, precum și dezvoltarea unei cariere noi în cadrul fabricii. De asemenea, la nivelul fabricii am implementat și un program de practică în producție: un program de dezvoltare pe o durată de 18 luni (considerat un exemplu de bună practică la nivelul Philip Morris International), denumit OPEN2Learn.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz