AI for All

Transformarea AI într-un partener de încredere pentru români

Reading Time: 3 minute

Fără îndoială, ”Inteligența Artificială” este tehnologia momentului și de la giganți tech la consumatorul de rând, ”eticheta” AI suscită energii tot mai considerabile.

Evident, și românii manifestă un optimism crescut față de această tehnologie ”acaparatoare și fascinantă”, care va conduce la revoluționarea multor domenii din viața noastră. Într-un ritm și cu consecințe nemaiîntâlnite până acum în istoria omenirii.

În ciuda apetitului ridicat al românilor față de tehnologiile momentului, fie că sunt incorporate în smartphone-uri, televizoare, mașini sau electrocasnice, sondajele de piață arată faptul că în fond există nu puține necunoscute față de AI sau chiar temeri.

Conform sondajului desfășurat de Kantar pentru Samsung România, 67% dintre românii cu venituri de peste 5000 de lei, din zone urbane și care dețin cel puțin un produs electronic premium, declară ca înțeleg ce înseamnă AI-ul și că pot menționa produse/servicii care folosesc deja AI-ul. Însă discuțiile din etapa calitativă a proiectului au relevat că aceste cunoștințe sunt limitate, fiind vorba de exemplu doar de GPS-ul mașinii sau AI-ul generativ (tool-uri precum Chat GPT).

Cu toate acestea, AI-ul generează curiozitate în rândul respondenților și majoritatea (69%) audienței menționate mai sus consideră că, pe termen lung, dezvoltarea acestei tehnologii va avea un impact pozitiv asupra umanității. Aceeași majoritate e de acord cu faptul că produsele/serviciile cu AI integrat au un nivel superior de performanță și că AI-ul stimulează inovația.

La polul opus, numai o parte dintre respondenți (aprox. 30%) sunt încă îngrijorați cu privire la AI, îl percep ca pe un instrument care creează dependență, care ne va face să gândim mai puțin și care încă are potențialul să înlocuiască anumite locuri de muncă.

De asemenea, în rândul tinerilor sub 24 de ani, cei care fac parte din generația Z, inteligența artificială este sinonimă cu viața în mediul digital. Ei folosesc AI-ul în principal pentru a traduce texte sau pentru a căuta informații pe internet, dar interesul pentru această tehnologie este mai scăzut în ceea ce privește alte tipuri de utilizări.

Publicul premium: mai informat cu privire la AI și cu o rată de adopție mai rapidă

Segmentul de consumatori cu venituri ridicate (peste 10.000 lei/lunar) din mediul urban este mai conectat decât restul populației la toată conversația din jurul inteligenței artificiale și apreciază mai mult avantajele pe care le pot obține prin integrarea acesteia în activitățile lor zilnice. 85% dintre aceștia consideră că AI-ul poate fi un partener valoros la locul de muncă, complementând aptitudinile pe care le au oamenii.

Aproximativ 70% dintre cei din acest segment sunt de acord că AI-ul le economisește timp, ajutând la reducerea activităților repetitive. Iar cca. 60% dintre ei declară ca deja au început să integreze tool-uri cu AI în viața lor de zi cu zi, prin intermediul asistenților virtuali digitali sau a aplicațiilor de monitorizare a sănătății.

Campania „Samsung & AI”

În acest context,  Samsung lansează campania „Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare împreună.” prin care își propune să simplifice subiectul și să traducă beneficiile acestei tehnologii într-un limbaj cât mai prietenos cu consumatorul.

Prin această campanie locală, dorim să evidențiem modul în care AI-ul poate simplifica și îmbunătăți viața de zi cu zi a utilizatorilor noștri. De la echilibrarea vieții profesionale cu cea personală, până la optimizarea activităților de familie și oferirea unor experiențe de divertisment de calitate, tehnologiile noastre AI sunt concepute pentru a răspunde nevoilor variate ale consumatorilor moderni”, a declarat Simona Panait, Director de Marketing la Samsung Electronics România & Bulgaria.

Prima fază a campaniei se va concentra pe activități de informare a publicului român în ceea ce privește percepțiile identificate asupra inteligenței artificiale și care sunt cele mai întâlnite asocieri la momentul actual.

Iar în a doua fază, Samsung va organiza o serie de interviuri cu experți din domeniu, cu obiectivul de a informa publicul despre beneficiile concrete ale AI și modul în care noile tehnologii ale momentului le pot optimiza sau îmbunătăți viața cotidiană. Campania se va desfășura pe mai multe canale media, pentru ca informația să ajungă către publicul larg.

Demonstrații interactive

În plus, Samsung va organiza și o serie de demonstrații interactive începând cu luna iulie, în diverse locații din țară, magazine Samsung sau partenere unde participanții vor putea experimenta în mod direct tehnologiile AI. Un punct central va fi prezentarea AI Café, în cadrul Iulius Mall Cluj, unde utilizatorii interesați vor putea interacționa cu produsele Samsung cu funcții AI, experimenta inter-conectivitatea acestora și avantajele aduse de inteligența artificială.

Alex Rădescu

Recent Posts

Radisson Blu va deschide primul proiect cu vile de 5 stele din Romania, langa Brasov

Compania de dezvoltare imobiliară Grand Development, fondată și coordonată de antreprenorul Ionuț Nicolescu, a încheiat un parteneriat cu Radisson Hotel…

10 ore ago

Raportul de sustenabilitate Apa Nova București pe anul 2023. Energie termică recuperată din apa de canalizare

Apa Nova, furnizorul serviciilor de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul București, a publicat raportul de sustenabilitate pentru anul…

10 ore ago

Echipa World Vision alături de angajații PepsiCo au construit un solar și au amenajat o livadă

Agricultura este un domeniu de viitor pentru România. Într-o lume din ce în ce mai conștientă de rolul hranei pentru…

10 ore ago

ANCOM lansează aplicația My ANCOM

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a adoptat decizia privind comunicarea documentelor între ANCOM și furnizorii de comunicații…

11 ore ago

Amenzi de 400.000 de pentru operatorii de alimentație de pe litoral

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat 46 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 410.000 de lei, în urma controalelor desfăşurate în prima…

11 ore ago

IRCC va continua să scadă. Ce se întâmplă cu creditele românilor

Banca Națională a României (BNR) anunță că Indicele de Referință pentru Creditele Consumatorilor (IRCC) pentru trimestrul al treilea al acestui…

11 ore ago