Marketing

Transformarea agentiilor in executanti de servicii este un drum al pierzaniei

14 dec. 2015 2 min

Transformarea agentiilor in executanti de servicii este un drum al pierzaniei

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Corina Vintan_6818_1
Corin Vintan / Foto: Vali Mirea

Corina Vintan, CEO, Links Associates

Varsta: 50 de ani

Experienta in comunicare: 25 de ani

Studii: Academia de Studii Economice Bucuresti si studii post­universitare in comunicare.

Conduce agentia de PR si Public Affairs Links Associates din 2007, alaturi de Diana Nahorniac. In 2014, Links Associates a semnat un contract exclusiv de afiliere pentru Romania si Serbia la Edelman, cea mai mare companie de PR din lume, parteneriat care pentru Links Associates inseamna acces la o retea globala cu 65 de birouri.

Provocarea: Fragmentarea excesiva a pietei care a dus la o vulgarizare a serviciilor de PR este cea mai mare provocare.

Pe fondul unor bugete din ce in ce mai mici, serviciile de PR au pierdut cea mai valoroasa componenta, elementul strategic, care a ramas apanajul agentiilor mari. In plus, pe termen lung, transformarea agentiilor in simpli executanti de servicii este un drum al pierzaniei. In ceea ce priveste clientii existenti, observam ca au pretentii tot mai mari pe fee-uri tot mai mici.

Transformarea: S-a schimbat setul de principii in jurul caruia se construieste o campanie de PR. Marea granita care trebuie acum trecuta atat de agentii, cat si de clienti este increderea. Edelman, care este si autorul Barometrului de Incredere, a evidentiat trecerea intr-o noua era in care sursele traditionale de incredere – institutiile, companiile si mediul academic – sunt inlocuite de o ierarhie a increderii dominata de cetateanul de rand.

De ce are nevoie un om de PR? Gandire strategica, cunoastere a mediului de business si al media, capacitatea innascuta de relationare si exprimare orala si in scris. Noi punem mare accent pe inteligenta emotionala si pe creativitate, si mai putin pe doctorate si masterate.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: