Tech

Transformare naturală cu inteligență artificială

Reading Time: 6 minute

Cum a reușit Grupul Societe Generale să implementeze, prin intermediul centrului de servicii Societe Generale Global Solution Centre, în România, tool-uri pe bază de inteligență artificială și machine learning  cu ajutorul cărora se pot procesa și analiza volume mari de date foarte rapid.  

Cristina Dobrescu, Head of Client Operations & KYC și Vincent Orcin, Head of Finance Shared Services ne-au oferit mai multe detalii despre procesul de business transformation implementat la nivelul întregului grup Societe Generale, dar și despre viitorul în centrele de servicii din România.

De curând, compania a implementat o serie de tool-uri pe bază de AI și machine learning. Ne puteți spune câteva cuvinte despre aceste proiecte și despre beneficiile pe care le aduc angajaților și clienților?

Cristina Dobrescu: Domeniul serviciilor financiare este mereu în schimbare, iar multe companii au început să implementeze soluții care încorporează unele dintre cele mai noi și avansate tehnologii disponibile acum, inteligența artificială și machine learning, iar rezultatele depășesc așteptările.

Unul dintre avantajele principale ale încorporării AI și ML în furnizarea de servicii Know Your Customer (KYC) este automatizarea sarcinilor manuale consumatoare de timp. Procesele tradiționale KYC implică introducerea manuală a datelor, verificarea și analiza lor, activitati care nu numai că pot necesita mult timp, dar pot avea și un risc mai mare de erori. Prin AI sau Machine Learning, aceste procese pot fi simplificate și executate cu o precizie remarcabilă.

În acest context, lucrând într-un model dual shore (România și India) și în colaborare cu echipa noastră din departamentul de Inovare am creat o soluție bazată pe tehnologia machine learning care a condus la creșterea eficienței cu 90%, la reducerea timpului de prelucrare a datelor cu până la 50%, la gestionarea unor volume mari de date într-un timp foarte scurt și la posibilitatea extinderii operațiunilor prin preluarea de noi proiecte.

Cristina Dobrescu, Head of Client Operations & KYC

Mai exact, am văzut îmbunătățiri concrete in divizia Know Your Customer precum:

– oportunități pentru tinerii angajați să progreseze rapid în remedierea de tipologii simple sau complexe ale clientului

– implementarea unor soluții tehnice care permit citirea, extragerea și compararea datelor între mai multe documente standard

– efectuarea de controale de înaltă precizie folosind platforme de tipul  „No Code Platform”

–Am optimizat în acord cu cerintele de reglementare aspecte legate de cca 7,5 milioane de clienți de retail în 4 ani

În cadrul centrului nostru de servicii financiare, am introdus soluții low-code pentru a răspunde rapid la transformările semnificative legate de gestionarea și analiza datelor din domeniul financiar și al riscului. Am creat o bibliotecă de componente modulare și reutilizabile pentru procesul de retransmitere a rapoartelor statistice de credit (AnaCredit), gestionând milioane de puncte de date pentru diverse entități din Societe Generale.

Toate acestea au fost realizate prin intermediul platformei Alteryx, o soluție care utilizează IA și prin care am reușit să reducem atât timpul de lansare pe piață, cât și timpul de producție. Astfel, ne dorim să susținem strategia de inovare frugală prin aplicarea principiilor lean start-up în domeniul financiar. Pentru aceasta folosim soluții care sunt nu doar tactice, ci și adaptate pentru producția rapoartelor reglementare.

Utilizarea Alteryx a avut, de asemenea, un impact mare asupra experienței angajaților în cadrul companiei: fluctuația de personal a scăzut de la 42% la 8% începând din 2019, iar implicarea și entuziasmul angajaților față de activitatea de la birou a crescut cu 26 de puncte, ajungând de la 58 la 84. Toate aceste informatii au rezultat în urma Barometrului anual al angajaților organizat de catre Grupul Societe Generale.

Aceste  proiecte fac parte dintr-un program internațional, de business transformation, implementat la nivelul întregului grup Societe Generale. Ne puteți spune care sunt obiectivele și  în ce constă acest program de business transformation?

Cristina Dobrescu: Angajată de mulți ani într-o transformare digitală ambițioasă, Societe Generale a pus bazele tehnologice necesare pentru entitățile grupului. Spiritul de pionierat al SG îi permite să creeze soluții cu valoare adăugată pentru clienți și să răspundă provocărilor economice, sociale și de mediu mereu în crestere.

Inovația permite Grupului să creeze modelele viitorului, să joace un rol important în transformarea economică pozitivă și să ofere clienților și pieței în general solutii personalizate, sigure și responsabile. Astfel, Societe Generale Group se angajează să modernizeze sistemele IT și să implementeze soluții digitale inovatoare pentru a aduce valoare clienților și angajatilor, combinând în mod responsabil cele mai bune resurse digitale și umane.

Pentru a sprijini aceste obiective strategice, Grupul se bazează pe solutii de analiza a datelor și tool-uri ce încorprorează inteligența artificială pentru a aduce mai multă valoare clienților sai și pentru a-și îmbunătăți procesele interne (eficiența operațională sau managementul riscului pentru exemplu).

Valorificarea întregului potențial al datelor și al inteligenței artificiale ne permite să oferim clienților o experiență din ce în ce mai personalizată și mai sigură. Din 2014, Societe Generale a investit continuu și puternic în acest domeniu, asigurând în același timp securitatea și protecția tuturor datelor pe care le deține. În fiecare zi, peste o mie de experți lucrează la proiectarea unor servicii mai eficiente și mai bine personalizate, adaptate contextelor si partenerilor nostri .

În prezent, Grupul a implementat peste 330 de soluții care sunt utilizate zilnic de către clienți si angajati din toate entitatile

Cum vedeți viitorul în centrele de servicii din România? De ce?

Vincent Orcin: Putem menționa două directii mari, una este integrarea tehnologiei si a celor mai noi solutii in activitatea zilnică, iar cea de-a doua este implicarea tot mai clară a companiilor, mai ales a celor mari, în diminuarea efectelor nocive asupra mediului înconjurător.

Este deja evident că majoritatea companiilor, indiferent de domeniul în care activează, vor investi și vor folosi noile tehnologii pentru a rămâne competitivi în piață.

Vincent Orcin, Head of Finance Shared Services

Implementarea instrumentelor care utilizează inteligența artificială și învățarea automată a devenit esentială pentru creșterea eficienței. Aceste tehnologii permit automatizarea sarcinilor repetitive, cum ar fi analiza datelor și verificarea identității, eficientizarea operațiunilor și reducerea volumului de lucru manual. În plus, AI poate analiza rapid cantități mari de date, facilitând evaluări mai precise ale riscurilor și detectarea fraudelor, protejând astfel compania și clienții săi.

Pe lângă investitia în tehnologie, o nouă directie urmată de tot mai multe companii reprezintă promovarea unui comportament sustenabil, în contextul în care din 2024 raportarea ESG devine obligatorie.

Acest comportment sustenabil a devenit important pentru orice business. Indiferent de domeniul de activitate și de strategiile de business, companiile încep să înțeleagă rolul lor în raport cu mediul înconjurător și încep să aplice soluții „green” nu doar la nivel de business, ci chiar si în sediul și activitatea zilnică a angajatilor. Iar acest nou comportament va aduce îmbunătățiri, evident, comunităților din jurul nostru și într-un final, mediului înconjurător.

Astfel, încercăm să includem în mediul nostru organizațional modalități de scădere a amprentei noastre prin:

  • Reducerea și reciclarea deșeurilor electronice

Deșeurile electronice reprezintă o preocupare tot mai mare. În colaborare cu organizatii specializate, în principal cu ajutorul oamenilor dedicați de la Ateliere Fără Frontiere (AFF), ajutăm la eliminarea responsabilă și la recondiționarea sau reciclarea aparaturii pe care nu o mai folosim. Recent am si extins durata de viată cu un an pentru laptopuri si telefoane.

  • Stocare în cloud

Una dintre modalitătile cele mai de impact pentru o companie de a-si reduce consumul de energie este să adopte soluții de stocare în cloud. Prin mutarea datelor și aplicațiilor în cloud, am putut profita de eficiența centrelor de date la scară largă, care consumă o cantitate redusă de energie în comparație cu serverele locale.

  • Curățenia digitală

Promovăm și încurăjam constant un mediu de lucru unde se aplică practici responsabile de gestionare a datelor pentru a reduce dezordinea digitală. Astfel, îi susținem pe colegii noștri în demersul de a curăța și a-și organiza în mod regulat fișierele digitale, prin organizarea unor inițiative ce au ca scop reducerea datelor digitale cu rezultate satisfăcătoare din exercitiul din luna martie de până la 1,2 TB șterși. Această initiativă anuală se numește Digital Clean-up Day, o competite internațională între colegi, prin intermediul căreia aceștia își pot restrânge spațiul de stocare al datelor, iar cei care reusesc să reducă considerabil numărul fișierelor sunt răsplătiți cu vizibilitate în cadrul companiei, dar și cu diferite premii pentru cei mai performanți. În condițiile în care fiecare dintre noi este responsabil pentru producerea, în medie, a aproape 400 g de echivalent de CO2 anual, ca amprentă digitală cu impact negativ asupra mediului, devine obligatorie necesitatea de a fi conștienți și cumpătați și în mediul online, inclusiv prin optimizarea spațiului de stocare.

Care sunt planurile pe care le are în continuare compania?

Cristina Dobrescu: Societe Generale Global Solution Centre își păstrează o poziție importantă din cadrul Grupului Societe Generale prin livrarea de soluții de cea mai bună calitate.

Continuăm să investim în tehnologie, dar și în oameni pentru a avea mixul perfect între soluții inovatoare si specialiști cu experiență și deschidere să lucreze cu astfel de tool-uri. Însă, realizăm toate aceste lucruri păstrând o atenție sporită asupra zonei de sustenabilitate și consum de resurse. Ne aliniem Grupului la orice inițiativă legată de reducerea consumului de energie, de reducerea amprentei de carbon și de eliminarea plasticului de unică folosință în toată activitatea noastră operațională.  

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

3 ore ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

11 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

17 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

18 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

18 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

18 ore ago