Compania Transelectrica va investi aproximativ 42 de milioane de euro pentru retehnologizarea a două stații-cheie, Reșița și Timișoara, pentru închiderea Inelului de 400 kV al României în zona de vest.
Inelul este un proiect strategic pentru securitatea alimentării cu energie electrică a țării și pentru consolidarea rețelei electrice de transport și a interconexiunii cu rețelele statelor vecine. Odată cu finalizarea tronsonului de Linie Electrică Aeriană 400 kV Oradea Sud-Nădab, în 2020, gradul de realizare a Inelului de 400 kV al României atins este de 70%.
„După aproape 4 ani de blocaje, am reușit reluarea lucrărilor în Stația Reșița, o stație cu un rol deosebit în zona de vest a țării, ceea ce considerăm un succes, în condițiile în care această investiție va conduce atât la întărirea rețelei în zona de vest, cât mai ales va crea premisele necesare interconexiunii cu Serbia. Creșterea gradului de interconexiune joacă un rol important privind securitatea aprovizionării cu energie electrică a României și contribuie la atingerea țintelor asumate la nivel european”, a declarat Cătălin Nițu, președintele Directoratului Transelectrica.
Proiectul de retehnologizare a stației Timișoara, o investiție de 18 milioane de euro, are termenul de finalizare a lucrărilor în 2024. Lucrările vizează atât retehnologizarea stației existente de 110 kV, cât și construirea unei stații noi cu tensiunea de 400 kV care va permite implementarea proiectului de trecere la tensiunea de 400 kV a Axului Porțile de Fier – Reșița – Timișoara – Săcălaz – Arad (Axul de 400 kV Banat), un obiectiv strategic al Planului de Dezvoltare a Rețelei Electrice de Transport 2020-2029.
Contractul de execuție a lucrărilor pentru retehnologizarea Stației Reșița a fost semnat la finele anului 2020. Investiția are o valoare de aproximativ 24 de milioane de euro și va fi finalizată în 2023.
Inelul de 400 kV reprezintă un ansamblu de linii electrice aeriene de 400 kV din rețeaua electrică de transport, cu o lungime de aproximativ 1.796 de kilometri, care sunt deja realizate, sunt în curs de execuție sau se vor construi conform Planului de dezvoltare a RET pe 10 ani al Transelectrica.
În 2020, circa 64% din Inelul de 400 kV era realizat, restul de circa 36% reprezentând segmente care fie se aflau în lucru, fie în diferite faze de pregătire. Prin finalizarea și punerea în funcțiune a liniei 400 kV Oradea Sud-Nădab la sfârșitul anului 2020, Inelul de 400 kV a atins un grad de realizare de 70%.
În prezent, pe lângă retehnologizarea stațiilor Timișoara și Reșița, pentru completarea Inelului de 400 kV în zona de vest se execută lucrări de investiții pentru construirea Liniei Electrice Aeriene (LEA) 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița.
Kaufland România lansează o nouă campanie de sărbători menită să sprijine bugetele familiilor în această perioadă festivă. Clienții vor avea…
Clasamentul celor mai populare platforme de video streaming din România suferă puține modificări în Q3 față de datele înregistrate în…
Criza costului vieţii anticipează o "vânătoare" de promoţii pentru cumpărăturile de sărbători, deşi consumatorii sunt tot mai sceptici cu privire…
O nouă ediție a concursului BANDA ASAP începe azi pentru elevii din județele Prahova și Timiș. ASAP România, programul Fundației…
PRIMA Development Group a obținut autorizația de construire pentru PRIMA Astera ,primul proiect rezidențial high-end din vestul Bucureștiului, la standarde…
În 2023, industria dezvoltatoare de jocuri video din România a înregistrat o cifră de afaceri de 317 milioane de euro,…