Toti vorbesc de criza, noi vorbim de crestere
Reading Time: 4 minute<p> <strong>Directorul general al Dacia, Jerome Olive, priveste cu mandrie in oglinda retrovizoare, dar accelereaza spre un viitor in care integrarea locala va trebui sa faca fata tot mai mult provocarilor globale. Cuvintele de ordine sunt eficienta si integrare cat mai stransa a operatiunilor Renault din Romania pe care le coordoneaza, cu gandul la consolidare dar si la extindere–atat pe piata interna, cat si pe cea globala</strong></p> <p> </p> <p> <strong>Care e viitorul gamei Logan?</strong></p> <p> Daca privim in oglinda retrovizoare, Logan a fost cel care a asigurat renasterea Dacia. In plus, Dacia a devenit o adevarata marca, cu o gama completa de 6 vehicule. Vor mai fi alte doua modele noi anuntate deja. Ca orice produs, Logan are un ciclu de viata, iar acum e mai aproape de finalul vietii sale decat Duster, de exemplu. Fiti siguri ca pregatim viitorul, fiti siguri ca nu va voi oferi detalii pe aceasta tema. Daca am oferi detalii despre viitor, clientii ar incepe sa aiba tot felul de asteptari. Viitorul e important, dar la fel de important e sa asiguram prezentul prin satisfacerea nevoilor clientilor in fiecare zi. Vom fi mai competitivi in viitor daca vom continua sa ne imbunatatim in prezent. Mereu e ceva de imbunatatit la un obiect atat de complex ca o masina.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum ati gasit Dacia cand ati venit in Romania?</strong></p> <p> Mai intai am facut turul tuturor operatiunilor grupului Renault din Romania. Avantajul concurential pe care-l posedam este ca avem aici toate palierele grupului pe partea de automobile. Franta, Coreea de Sud si Romania sunt singurele tari unde avem aceasta situatie. Asta ne creeaza un avantaj concurential important. Fiecare entitate are misiune si prioritati proprii. Partea de inginerie are responsabilitati globale pentru gama Logan. Suntem mai puternici impreuna. Avem aproape inginerii care pot oricand aduce imbunatatiri la produs si procese. Designerii si inginerii pot cere implicarea celor din productie ca sa ajungem la un produs mai bun la final. Asa, toate activitatile sunt foarte competitive. In Franta conduceam o entitate care se confrunta cu criza. In momentul in care am ajuns aici se vorbea numai despre crestere.</p> <p> </p> <p> <strong>Veti spori capacitatea de productie de automobile din Romania?</strong></p> <p> Uzina de automobile e importanta, dar avem si alte activitati, in care investim, vom investi si inregistram cresteri. La uzina din Pitesti vom imbunatati procesele, e normal. Dar credem ca producerea pe aceeasi linie a 6 – 7 modele diferite, intr-un ritm de 63 – 64 de vehicule pe ora, adica 1.400 de masini pe zi, este optima. Uzina mecanica e in prezent una dintre cele mai importante din grupul Renault, fiindca aici producem motoare, cutii de viteze, sasiuri, avem o topitorie de aluminiu. E a doua ca importanta, ar putea ajunge prima. Are o activitate extrem de diversificata. Avem o gama cu livrari la nivel mondial. Demaram productia de Duster in Rusia, Brazilia si Columbia. De cate ori incepe productia gamei Dacia in alta parte, asta genereaza activitate la Mioveni. Daca anul trecut am produs 340.000 de masini, au fost produse de aceeasi uzina piese pentru alte uzine din toata lumea, echivalentul a inca 340.000 de masini. Avem activitate multa si crestere. La Titu crestem in putere si competenta pentru a servi mai bine gama Logan. Crestere avem peste tot, dar cresterea activitatii trebuie gestionata corect.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum a afectat criza furnizorii companiei Dacia?</strong></p> <p> Furnizorii nostri sunt foarte diferiti. Am beneficiat din plin de programele de innoire a parcului auto din Europa, in Franta, Germania. Azi exportam 90% din productie. Suntem tot mai exigenti, fiindca acesti clienti sunt mai departe si trebuie sa-i servim cat mai prompt. Acesti clienti au asteptari diferite. Unii furnizori care lucrau si pentru alti producatori au fost nevoiti sa-si restranga activitatea din cauza scaderii pietei auto la nivel global. Dar furnizorii din Romania au crescut alaturi de noi.</p> <p> </p> <p> <strong>Concurati cu Ford in atragerea furnizorilor?</strong></p> <p> Inceputul activitatii industriale la Ford e pentru noi partial o veste buna. Astfel furnizorii nu mai depind doar de noi, ci pot lucra si pentru alti clienti, ceea ce e bine pentru ei. In plus, pe piata locala sunt toate marcile posibile, concurenta e foarte mare. Concurenta e o provocare sa progresam. Ford concureaza din punct de vedere comercial cu noi in Romania. Cand va fi prezent si industrial, le va creste competitivitatea. Va fi o provocare in plus pentru noi.</p> <p> </p> <p> <strong>Cum vedeti piata auto europeana si pe cea locala in acest an?</strong></p> <p> Piata europeana e matura, dar fiecare tara a fost diferit afectata de criza si au existat si primele de casare, dar aceste programe au ajuns la final. Anul 2011 va fi unul dificil. Obiectivul e de a ne consolida cota de piata. Avem oportunitati pentru Duster, care va aduce cresteri de piata. Planul Renault e de a creste. Cresterea trebuie cautata si inevitabil Dacia trebuie sa caute si noi teritorii. Vom cauta crestere acolo unde nu suntem prezenti. Va trebui sa ajungem la un moment dat pe pietele unde nu suntem acum. Pe plan local, programul REMAT a adus ceva optimism in piata. Ne simtim ceva mai bine pe piata locala, dar aceasta nu va bate niciun record anul acesta. Sarcina noastra este sa pozitionam complimentar Renault si Dacia. Avem aproape 40% din piata din Romania cu aceste doua marci. Trebuie sa mentinem acest nivel si speram sarevina cresterea pe piata locala.</p> <p> </p> <p> <strong>Grupul Renault are planuri ambitioase pe partea de reducere de emisii. Cum va fi Dacia angrenata in acest efort?</strong></p> <p> La un moment dat, se va ajunge ca si Dacia sa abordeze problema emisiilor zero. E vorba de imbunatatiri pentru motoare cu combustie interna, iar aici facem motoare si cutii de viteze. Durata de viata a unui motor e mai lunga ca a unei masini. Inevitabil, tehnologiile disponibile pe masinile Renault vor fi integrate si in vehiculele Dacia. Inainte de asta insa, grupul Renault asteapta concretizarea multor alte lucruri la Dacia.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz