TotalEnergies Marketing România susține proiecte de incluziune a persoanelor cu deficiențe de vedere și nevăzători
Reading Time: 3 minuteDe peste șase ani, TotalEnergies Marketing România susține activitatea organizației de caritate româno-britanică Light into Europe. Proiectele demarate împreună, de incluziune în societate a persoanelor cu deficiențe de vedere și nevăzători, au fost printre puținele din România care au sprijinit aceste categorii de persoane din întreaga țară și, de asemenea, au oferit 60 de câini ghizi, din 2010 până în prezent.
În acest moment, 53 de tineri din București, 22 din Brașov și 90 din Iași și Târgu Frumos participă activ în programul de Siguranță Rutieră și Mobilitate pentru Nevăzători, dezvoltat de Light into Europe și TotalEnergies Marketing Romania.
Sub deviza „fiecare copil” contează, programul de siguranță în trafic a ajuns deja în cele 7 școli speciale din România în care copiii cu deficiențe de vedere și nevăzători sunt instruiți cu privire la orientarea și mobilitatea rutieră.
În cadrul programului de Siguranță Rutieră și Mobilitate pentru Nevăzători, copiii își dezvoltă abilitățile practice necesare pentru a accesa în siguranță spațiul public. Metodologia este inspirată din cercetări și îndrumări internaționale care recomandă tehnici utile în procesul de formare a persoanelor cu deficient de vedere, ambliopi sau orbi.
„Prin filosofia noastră, la nivel global, ne străduim să facem lumea un loc mai ușor de explorat pentru toți oamenii. La nivel local, angajații TotalEnergies Marketing Romania au fost constant implicați în proiectele de responsabilitate socială. Timp de mulți ani, angajații noștri din București au participat la multiple activități împreună cu beneficiarii organizației de caritate româno-britanică Light into Europe. Cea mai recentă colaborare a noastră cu această fundație extraordinară s-a axat pe siguranța rutieră și mobilitatea pentru persoanele cu deficiențe de vedere, două subiecte care sunt foarte importante pentru noi,” a declarat Didier Grimault, Managing Director, TotalEnergies Marketing România.
Proiectele pe care le demarează fundația Light into Europe vizează siguranța în trafic pentru toți. Într-o lume în care aproximativ 90% din informațiile necesare pentru circulația sigură și orientarea în spațiu sunt obținute prin intermediul vederii, persoanele cu deficiențe de vedere şi nevăzătorii întâmpină dificultăți semnificative în ceea ce privește mobilitatea.
„Cu susținerea partenerilor noștri, companii private, reușim să facem progrese semnificative în privința orientării și a mobilității. Pentru ca persoanele cu deficiențe de vedere şi nevăzătorii să se poată bucura de un stil de viață activ sunt necesare o serie de îmbunătățiri în spațiul public construit. În acest sens, Consiliul Local Brașov a implementat primul program de conștientizare asupra necesității includerii în societate a persoanelor cu deficiențe de vedere și nevăzători.
Tot în Brașov sunt dezbătute noi proiecte care vor include soluții pentru accesibilizarea spațiului construit la exterior. Sperăm ca și in alte orașe mari din România să reușim adoptarea unor schimbări majore deoarece ceea ce ne propunem noi să realizăm la nivel național este un brand al abilităților, nu al dizabilităților.” a afirmat Camelia Platt, Director executiv al fundației Light into Europe.
Majoritatea activităților desfășurate prin Programul de Siguranță Rutieră și Mobilitate pentru Nevăzători sunt dedicate copiilor. Aceștia sunt învățați să se folosească de percepție și procese cognitive complexe pentru a-și îndeplini activitățile zilnice.
În 2022, echipa TotalEnergies Marketing Romania a realizat 15 acțiuni sociale, a dezvoltat parteneriate cu peste 6 ONG-uri și autorități locale și a dobândit 3 premii care atestă implicarea în dezvoltarea și îmbunătățirea activității economice și sociale din zonele în care activează.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz