Stiri

Topul celor mai scumpe meme-uri vândute ca NFT-uri

Reading Time: 4 minute

NFT-urile au ajuns un fel de El Dorado pentru creatorii de conținut. Și totuși, această nouă modalitate de exprimare dar și de vânzare a drepturilor de autor și a conținutului digital nu încetează să surprindă.

NFT-ul reprezintă Non Fungible Token. Un fel de certificat dacă putem să-l traducem astfel în română, un fel de drept de proprietate intelectuală pentru creații digitale, un fel de criptomonedă chiar, dacă ne gândim la faptul că folosește la fel ca monedele virtuale sistemul blockchain.

NFT-urile sunt active ”unice” în lumea digitală și pot fi cumpărate şi vândute ca orice altă proprietate, dar nu au nicio formă tangibilă.

Pentru că fenomenul NFT a devenit imediat foarte popular în rândul celor pasionați de acest domeniu, au apărut și tranzacțiile pe sume foarte mari pentru diverse forme de artă sau chiar meme-uri.

Topul celor mai scumpe meme-uri vândute ca NFT-uri în 2021

  1. Bad Luck Brian

Bad Luck Brian este primul NFT-meme vândut în acest an. A fost achiziționat cu echivalentul a 36.000 de dolari, în etherum în Martie.

  1. Disaster Girl

Toată lumea știe imaginea cu fetița care face o fotografie în timp ce o casă arde în depărtare. Acum la vârsta de 21 de ani, Zoe Roth a vândut în luna mai a acestui an, imaginea ei de când era mică pentru suma de 500.000 de mii de dolari, tot în criptomoneda Etherum.

  1. Doge

Câinele cel mai folosit atunci când vine vorba de meme-uri, imaginea criptomonedei cu același nume a fost fotografiat în 2010. Nu se știe cum, dar a ajuns imediat extrem de popular, fiind folosit peste tot în conversații. Iar acum a adus stăpânului nu mai puțin de 4 milioane de dolari, în Etherum, după ce NFT-ul său a fost vândut în luna iunie.

  1. Charlie Bit My Finger

NFT-ul unui videoclip viral pe YouTube la vremea respectivă a stabilit un nou record de vânzare în acest format în luna mai. Pe YouTube videoul avea la momentul vânzării 883 de milioane de vizualizări. A fost dat jos de pe platformă după vânzare, iar suma obținută de cei doi copii a fost de 761.000 de dolari.

  1. Overly Attached Girlfriend

Imaginea fetei care cere atenție, a fost emblematică pentru orice fel de discuție între sexe. Laina pe numele ei a obținut din această poză, vândută ca NFT echivalentul a 411.000 de dolari în Etherum, în luna Aprilie. Laina este în continuare activă pe twitter, dar nu a mai avut aceeași privire surprinsă.

  1. Scumbag Steve

Imaginea unui tânăr îmbrăcat prost și nepotrivit la o petrecere a fost vândută pentru 57.000 de dolari în luna martie.

  1. Success Kid

Unul din primele meme-uri ale internetului, acest copil care se bucură la plaja și pare cel mai de succes om a fost vândut pentru 15 Etherum. Datorită scăderii prețului criptomonedei, astăzi reprezintă doar 28.200 de dolari.

  1. Leave Britney Alone

În 2007, unul din cele mai vizionate clipuri de pe internet a fost cel în care Chris Crocker a luat apărarea lui Britney Spears. Imaginile cu el care spunea ”leave Britney alone”, printre lacrimi s-a vândut în aprilie pentru o sumă echivalentă cu 41.000 de dolari

  1. Nyan Cat

Poate cel mai mare meme al internetului, pisica curcubeu, Nyan Cat s-a vândut în acest an pentru 590.000 de de dolari. Imaginea care acum are 189 de milioane de vizualizări pe Youtube și melodia adiacentă sunt în continuare disponibile pe internet, cu toate că au alt proprietar al drepturilor începând din luna februarie.

Nu sunt singurele NFT-uri care se vând pentru sume astronomice. Piața este estimată la peste 100 de milioane de dolari, iar sistemul descentralizat de licitație nu a atins limitele. Și Untold este în sistemul NFT.

Cristi Dorombach

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

4 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

4 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

6 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

9 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

9 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

11 ore ago