Topuri & Studii

Top Social Brands 2023: Brandurile campioane în social media

Reading Time: 3 minute

Ediția a 15-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, Top Social Brands aduce în prim-plan 50 de branduri de top care fac performanță în digital.

Top Social Brands 2023 este o analiză unică a peisajului social media din România, care scoate în evidență noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de brandurile cele mai active pe rețelele sociale, canalele cu cel mai mare impact și campaniile cele mai eficiente din peisajul digital românesc.

“Brandurile care vor să se impună în social media au nevoie de o strategie clară, creativitate si inovații, dar mai ales să fie în pas cu trendurile care domină în online. Studiul nostru identifică branduri care reușesc să facă asta eficient, cu impact și originalitate.”

Gabriel Bârligă, Redactor-șef Biz

Numărul utilizatorilor de rețele sociale a depășit 4,8 miliarde la nivel global, ceea ce înseamnă că aproape 60% din populația globului este prezentă în social media. În topul rețelelor sociale se menține „bătrânul” Facebook, care se apropie de 3 miliarde de utilizatori activi lunar, iar Meta mai adună câte 2 miliarde de utilizatori pentru WhatsApp, respectiv Instagram. Desigur, mulți dintre aceștia sunt aceiași, prezenți pe mai multe rețele. Nici Google nu se lasă mai prejos și are peste 2,5 miliarde de utilizatori pe YouTube. Iar TikTok vine din urmă, depășind borna de un miliard de utilizatori la nivel global.

Dacă pentru mulți dintre noi rețelele sociale sunt deja o prezență obișnuită în viața de zi cu zi, social media reprezintă un instrument de business extrem de valoros pentru branduri, iar strategiile, creativitatea și inovațiile fac diferența. Top Social Brands prezintă cele mai bune 50 de branduri în social media din România.

Top 10 Social Brands în România în 2023

Pe primul loc în Top Social Brands 2023 se află, la egalitate, Samsung și Lidl, cele două branduri fiind urmate de Kaufland și Banca Transilvania. În top 10 se mai regăsesc Avon, Tazz, Orange, McDonald’s, KFC, Vodafone și BCR. În clasamentul din acest an sunt 13 branduri nou intrate în clasament, comparativ cu ediția precedentă.

Un număr de 13 branduri sunt nou intrate în clasamentul din acest an, comparativ cu ediția precedentă. În privința domeniilor, 8 dintre cele 50 de locuri sunt ocupate de branduri din Retail, 7 din FMCG, 6 de branduri din domeniul Cosmeticelor și 5 de branduri din Tehnologie.

Top 50 Social Brands 2023

Metodologie

Top Social Brands 2023 este rezultatul unei analize complexe a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 15 aprilie 2022 – 15 aprilie 2023.

În analizarea performanței brandurilor au fost luate în calcul:

  • Principalele modalități de prezență a brandurilor în social media: blog de companie / blog de brand; pagini de Facebook; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Instagram; cont TikTok
  • Activitățile de promovare în social media: campanii pe bloguri; campanii cu videobloggeri; campanii cu instagammeri; campanii cu vedete pe blog / vlog, Instagram, Facebook, TikTok; proiecte speciale online driven; campanii de endorsement
  • Inovația: prezență și / sau activități de marketing / proiecte speciale pe canale de social media care nu sunt mainstream (Snapchat, Reditt, Shazam, Spotify, Waze, Wetransfer, Foursquare, Flipboard, Social Media Chatbot)
  • Alte activități și inițiative relevante: inițiator / sponsor la evenimente dedicate industriei de digital; customer care dedicat în social media; proiecte speciale de tipul real time marketing; premii obținute pentru campanii cu componentă principală de digital.

Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la acest studiu. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza din 2023. Nu au fost incluse în analiză branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.

Top Social Brands 2023 a rezultat în urma ponderarii rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership*) – 30% și topul Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra social media din România – 70%.

* Viewership-ul măsoară numărul de vizitatori potențiali care parcurg un anumit mesaj, estimat pe baza unui algoritm de calcul dezvoltat de ZeList.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Emisiile asociate AI ar putea crește de peste 10 ori până în 2030

Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…

47 de minute ago

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

3 ore ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

3 ore ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

4 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

4 ore ago

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

4 ore ago